Gå til innhold

Testing: 323GTR, S3 og WRX i dag mandag....

Ranger emnet


Silverwrx

Anbefalte innlegg

Det ble jo drit bra.

Fikk som Eirikoo sa testet SX s14a, S3 og WRX ( + min GT-R sef. :)

 

Min dom:

 

200SX : Drit fet. Ikke så rart da det var eneste bilen som var trimmet. Jævlig rå lyd og fett drag. Helt klart det råeste jeg testet denne kveld. hehe, ikke meningen å slædde sånn i 1. Eirikoo. ( -12 og rim.. )

 

WRX: Rått drag og god hard kasse. Overraskende nøytral motorkarakteristikk. Takk til eieren for at han kjeftet på meg fordi jeg ikke dro den til sperra 1. og 2. gir de første 100 meterene jeg kjørte med bilen... :) Ikke noe problem med festet her nei..

 

S3: Jævlig rått drag fra bånn av. Ultimat forbikjøringsmaskin.

Denne var råere enn jeg trodde til tross for den flate momentkurven. Mye god luxus også :)

 

323: Merker at jeg mangler min 30 hester på resten, men synes den er sint til å være originalbil. Bare vent til sommeren. Da skal turboen få puste litt lettere + trykke litt hardere.

 

 

Rå kveld. Det ultimate hadde vært å hatt 2 eksemplar av alle 4 bilene. En original og en med trim. Må innrømme jeg var litt svett i trøya når det var "fremmede" bak rattet, men det var vel gjensidig blant eierene. Spes takk til Eirikoo som torte låne bort driftemaskinen sin til oss :)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by AJ82

Hvis det blir no mer av dette, kan jeg kanskje få med en S4 (350HK) og en Pontiac Fiero m/turbo (utrolig artig bil, med fet lyd).. Fiero`en er forresten til salgs.. Ska se om jeg får lagt ut noen bilder og specs en dag...

 

Pontiacen er med her :)

http://www.bilforumet.no/topic/3117-brannsluknings-apparat-til-bil/?do=findComment&comment=28372

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres veldig ut som den.. Er fetteren min sin.. Er alltid med på race han.. En grunn til at han har mistet lappen, fått endel bøter + +

Sinnsyk råå lyd i den ihvertfall. .. Folk hører godt når vi kommer kan du si.. Pluss at når det står 4 stikkflammer ut av pottene når du koster på hjelper jo det også litt på.... Tok helt av når vi dro på i et parkeringshus.. Det sinnsyke brølet, og smell fra eksosanlegget.. Var noen som ble skremt da ja..

Hadde faktisk liten erfaring med bil før han bygde den.. Har bytta til nyere motor, Corvette AC som IC (funker faktisk bra), nye dyser m.m. Utrolig artig bil ihvertfall.. Mye å hente også, kjører bare med 0,6 i ladetrykk... Skal gå greit med 1 bar med en annen hjerne.. Har programmbar chip nå, men funker ikke bra på høyere ladetrykk...

 

Digger ihvertfall lyden.. Har litt film av den, må bare redigere litt og finne et sted å legge det ut...

 

Han er sikkert med på treff i hvertfall!

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da får jeg gi min dom og:

(Jeg kjørte nok som en kjærring, men jeg har ikke lyst til å eksperimentere med andres biler, hvertfall ikke med vekslende føre)

 

WRX:

Flott bil, jevnt og godt drag, men nesten skuffende jevn akselerasjon. Virket veldig stabil og sikker på veien.

40-50 hester til, så er det en skikkelig rå bil.

Flott interiør og stoler.

 

Gt-R:

Artig ketchupeffekt, merkes at det er er en relativt stor turbo på liten motor. Men den gikk godt. Litt dau på lavere turtall.

Artig busebil! ;)

 

S3:

 

Rått bånndrag, men manglet effekt oppover i turtallet.

Den var skikkelig kjapp fra 2 til 4000 rpm, men etter det var det slutt. (relativt sett) Luksuriøs bil, virket veldig balansert og stabil.

Fine stoler.

 

200SX har jo de andre uttalt seg om.. ;)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho.. har vært "syk" i to dager uten pc tilgang.. 40cm med nysnø gjør at man ikke kan sløse bort tiden på jobb...4wd er som en lek på glatta!! Bare så synd ikke flere har dette..

 

ang testingen: dette var utrolig gøy, burde vi gjøre oftere.

 

Synes det er gjort bra tilbakemeldinger på bilene som samsvarer med mine egne erfaringer.

 

200SX:Men man savner fort litt mere pulver når man kjenner bilen til erikoo. Så var det jo tatt det obligatorikse av trimming (+)... Den overrasket stort, fet lyd på alt. Kjenner at du kjørte lav rask bil... Det eneste jeg gjorde var jo å ligge å høre på lyden hele turen!! Gøy med 2wd og, merker boost forandringen, drar godt over 100, 4wd mister mye mer kraft i drivverk der. En bil du kjører rolig med snø på veien i disse dager...

 

S3: tja, jeg hadde nok byttet likt ja E... meget komfortabel, bygd for å high speed cruzing, masse digg elektronikk(rakk ikke å se loggingen på PCn, damn). En bil jeg liker veldig godt. Skader heller ikke at den drar mye mer damer enn Wrx en. Alle damer vet hva Audi er.. ikke wrx :(

 

GTR: sinnsyk morsom bil, eldste i testen, men veldig underholdende og ikke minst rimelig i innkjøp. Her har du mye morro for penga!!!! Absolutt best value... Putt noen kroner i trimming og du har en rimelig og ultimat bil!! Mest lik wrx (ut i skogen bil, tåler litt grus osv..) Tenk at det fantes slike biler før?? hvorfor er det ikke flere av disse brukte??

 

Til alle som var med på testingen: Tror det vare var arildh som ikke kjørte som ei kjærring...hehe. Som E sa, det er nesten like morsomt å sitte på med eier som å kjøre selv! For å kjenne slike biler bør man ha kjørt de en stund for å kunne utnytte potesialet.

 

Ellers tror jeg trimmingsønsket ikke ble mindre av dette.. bare å sette opp julegaveønsker!! Husker min forrige wrx (som var trimmet til døde), den dro sinnsykt mye mer... du ble avhenigig..

 

silverwrx

MY09 WRX STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Flott bil, jevnt og godt drag, men nesten skuffende jevn akselerasjon.

 

Skuffende jevn aksellerasjon?? Hva mener du med det eirikoo? Er det flat dreiemomentskurve du mener? isåfall har jeg store problemer med å forstå bakdelen med det!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår