Gå til innhold

Testing: 323GTR, S3 og WRX i dag mandag....

Ranger emnet


Silverwrx

Anbefalte innlegg

Originally posted by ola

 

Skuffende jevn aksellerasjon?? Hva mener du med det eirikoo? Er det flat dreiemomentskurve du mener? isåfall har jeg store problemer med å forstå bakdelen med det!

 

Er jo mektig kjedelig da.. litt gøy i begynnelsen, men det er jo artig med noe som "tar av" når det begynner å gå fort rundt under panseret.. ikke det at det nødvendigvis går no fortere, kanskje tvert om, men det oppleves som mer sportslig med en turtallsmaskin enn en diesel wannabe..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Silverboy

 

Er jo mektig kjedelig da.. litt gøy i begynnelsen, men det er jo artig med noe som "tar av" når det begynner å gå fort rundt under panseret.. ikke det at det nødvendigvis går no fortere, kanskje tvert om, men det oppleves som mer sportslig med en turtallsmaskin enn en diesel wannabe..

 

Si det til de som kjører aktivt i motorsport da! ;)

Jeg foretrekker jevnt drag fra bunn til topp! Det mener jeg er den ultimate motorkarakteristikk! Alt annet er for v-tec lover`s! ;)

 

Jeg mener du blir utrolig sliten (over tid) av en motor som må opp i turtall, for så å smelle til med 100hk til.. Men "that`s just me" sikkert! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ost

Las ketsjup lyden :)

 

OZzzt zzzz

 

Hahahahahaha!! lol lol lol lol

 

Misforstå meg rett da, en må akseptere litt, for å få MYE effekt, men det er fortsatt ikke ultimat! ;)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg enig i.. er ikke optimalt, langt ifra. .derfor jeg sa at det kanskje til og med gikk dårligere.. men jeg snakket fra rent "nøyes synspunkt"... mer MORRO..

er jo mer morro å ha en motor som man kjenner turbo'n på.. slik som på en Rs2.. gir full gass.. ingenting skjer.. begynner å høre blåselyder.. hmm.. ingenting skjer.. blåselyden kommer sterkere og WOOHA!! her kjenner man at det er turbo'n som virker når man bare får nok turtall på faanskapet...

problemet med 1.8T motorene er vel at de ihvertfall i trimmet tilstand, kan ha en mer flat HK kurve enn en flat NM kurve.. (dalende NM kurve...)

mer artig når det bare drar mer og mer og mer jo nærmere rødmarkeringen man kommer enn når man likesågreit kan gire nå med en gang, så er man ferdig med det først som sist...

at det er håpløst å kjøre, slitsomt osv er en helt annen ting, men MORRO er det...

synes jeg da..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

 

Skuffende jevn aksellerasjon?? Hva mener du med det eirikoo? Er det flat dreiemomentskurve du mener? isåfall har jeg store problemer med å forstå bakdelen med det!

 

Det jeg mener er at det ikke skjedde så mye jeg hadde håpet på oppover i turtallet, jeg ble rett og slett litt skuffet! (Men dette er ikke noe dissing, jeg hadde bare alt for høye forventninger)

Bakdelen er at den ikke blir så rå og kjøre, enkelt og greit.

 

Bilen min har ikke mye ketchupeffekt, men det er markant forskjell over og under 4000 rpm. Dette har med de variable ventiltidene å gjøre og. Men den er mer enn sterk nok på lavt turtall, og så 'eksploderer' det i innsugningslyd og trøkk i setet oppover i turtallet.

Det syns jeg er morsommere.

Det var ikke noe verre enn det jeg mente.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Det jeg mener er at det ikke skjedde så mye jeg hadde håpet på oppover i turtallet, jeg ble rett og slett litt skuffet! (Men dette er ikke noe dissing, jeg hadde bare alt for høye forventninger)

Bakdelen er at den ikke blir så rå og kjøre, enkelt og greit.

 

Det stemmer veldig bra det der. En original S3 (alle 1,8T's egentlig) opplever jeg akkurat som deg. VAG har programmert dem slik med vilje for at mannen i gata skal klare og kjøre turbobil :) Ikke spesielt spennende, når man er litt kresen.

 

En liten chip kurerer det hele, og du får en bil som fortsatt drar bra i bånn, enda bedre faktisk, og bare øker oppover registeret. Chip, filter og eksos(fra cat) på en S3 gir ca 270 hk som funker særdeles mye bedre enn originalt. HUsk at en S3 faktisk veier 1550 kg da!

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eivindw: Velkommen ! Ikke mange med S3 her på forumet tror jeg. Hvilke planer har du?

 

Loppa: S3 veier 1375kg, det gjør ihvertfall 2000 modellen som står i garasjen her! Og etter chip så syns jeg faktisk bånndraget ble borte, det skjer ikke noe særlig før etter 3000...helst på 3500 og oppover. Forskjellen på chip og orginal merkes best i 4. 5. og 6. gir syns jeg, da drar den faktisk ganske bra.

 

En grei ting å ha klart for seg er at alt som er orginalt er "kjedelig". Ting må "gjøres noe med" for at det skal bli morro :D

 

Angående om S3 drar damer så gjør A3 akkurat det samme. For de fleste jenter ser ikke forskjellen på de bilene. Jeg har kun hatt med EI jente som kunne noe om S3...hu var faktisk fin også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen si hvor mye hester det er i disse bila, jeg sikter mest til wrx 323 og s3 ikke denna nissan, den er det tydligvis mest i, men har feelingen at det ikke er så stort mer enn 200 i de andre så hvorfor kan de ikke komme ut med det isteden for å rakke ned på en (f.eks) golf? spytt ut nå tøffen..

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår