Gå til innhold

Testing: 323GTR, S3 og WRX i dag mandag....

Ranger emnet

Silverwrx

Anbefalte innlegg

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bing: A3 er ingen søppelbil. Min første bil var faktisk en A3. Det som er det fine nå er at en brukt S3 kan du få til samme pris som en ny A3 1.8T koster. Tenk på det at hvis du ikke har bil nå, altså ikke har tenkt å ta bilen i innbytte så kan du klare å få redusert prisen en del på bruktbiler. Du kan sikkert komme innom en tur så kan du få sitte på i S3`n. Men det er vel kanskje ikke så lurt, da blir du kanskje solgt? :D hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En A3 er en flott bil det, du mååå jo ikke ha den værste trimmen heller. En FWD A3 med ca 200 hk (chip+filter+evt eksos) henger ganske greit på en chippet S3 f.eks, så lenge du har feste, m.a.o. tørt sommerføre eller høye hastigheter. Du har lettere bil og mindre drivverk og dra rundt. Seff er en S3 fetere, men koster også deretter. Alle kan ikke kjøpe de feteste bilene, så det er ingen grunn til og deppe fordi det finnes fetere modeller enn den du skal ha. Tvertimot bør det heller gi motivasjon frem mot den dagen man selv har mulighet til å hente seg ut en "værsting". ;)

Skulle du få begjæret etter å ta "helt av" med trim til bilen din er det ikke akkurat en umulig oppgave og få tak i en brukt 210/225 hk motor og pælme oppi der ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

En FWD A3 med ca 200 hk (chip+filter+evt eksos) henger ganske greit på en chippet S3 f.eks, så lenge du har feste, m.a.o. tørt sommerføre eller høye hastigheter. Du har lettere bil og mindre drivverk og dra rundt.

Det der tror jeg ikke noe på!!!!!

Noen som har en fwd 200hk og vil prøve?

Silverboy???

Det skiller tross alt ca50hk. S3 veier en del mer, men så må du tenke på at haldex er 90/10 (før det spinner) og i realiteten ikke mister så mye effekt. 0-100 tiden på TT fwd og TT quattro er identisk. Skulle tro fwd`n var raskest men quattro`n tar igjen den tapte tiden på feste.

Det hadde vært moro å testa litt, hva med G-Tech f.eks? eller side-by-side på motorveien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir jo seff chip, ekos og filter da :D det beste er vel at mor skal bruke bilen ca hver 3. søndag eller noe. hu kommer til å få bakover sveis når jeg har årna dette uten at hu veit det.. selvom hu er en racer bak rattet :P

sier jo litt når ruud ville låne bilen vår "back in the days" (men han krasja jo den etter få timer)

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DenimblåTT

Silverboy???

Det skiller tross alt ca50hk. S3 veier en del mer, men så må du tenke på at haldex er 90/10 (før det spinner) og i realiteten ikke mister så mye effekt. 0-100 tiden på TT fwd og TT quattro er identisk. Skulle tro fwd`n var raskest men quattro`n tar igjen den tapte tiden på feste.

Det hadde vært moro å testa litt, hva med G-Tech f.eks? eller side-by-side på motorveien?

Så lenge driverket er der og igang, spiller det ingen rolle om du har 1% bak og resten foran. Effekten går tapt med å drive rundt alt ekstra av drivverk. (tror _jeg_)

Men jeg er nok enig i at en chippet A3 vil slite litt med å henge på en chippa S3 ja. Hadde en Golf 4 med chip/filter/eksos. Gikk som en dass.... OKda, for ikke å få halve forumet på nakken; det var bra bunndrag i den. :rolleyes:

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A3 henger på S3 diskusjon osv..... Nå er ikke dette tatt ut av løse luften da, dette er testet av 2 bekjente for ca 2 år siden. A3'n hang på og ble ikke frakjørt - selv om S3'n nok går ørlitegranne fortere. S3'eieren omtalte A3'n som "særdeles plagsom i speilet" ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sammenligna litt de forskjellige 1.8T bilene til Audi og det er ingen tvil om at det er stor forskjell på en 150hk med chip+eksos+filter og en orginal 210/225. Det går en sølv A3 her i område som er 1.8T med chip+eksos+filter og full siedl styling (noen som kjenner`n?). Den kjørte jeg ifra når S3 var orginal, nå parkerer jeg den :D Forresten så vil han ikke gasse med meg nå :( syns jeg er dårlig gjort :(

Dennis? Gutten som hadde 250 forbi Meieriet på Morstong (avkjøringa til Obs)? Vet ikke om den lille "sjikanen" der er brukbar i 250 km/t jeg, og ossen fikk han bremsa ned før den svingen inn i 60 sona mot slitu? Den går i ALLEFALL ikke i 250..

;)

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silverboy???

er med på side by side jeg :) :) det må vi teste .. artig å se :D

Ang den sølvgrå A3 i ashim... han har jeg også tatt.. med steg I.. altså 180hk... hørt skrytehistorier om både 270 og 300+ i den bilen ;)

Var riktignok noen flere i bilen hans enn i bilen min da men...

Er foressten ikke så rart om du dro fra den.. for med chip filter og exos skal den ha ett sted mellom 205 og 215hk.. ifølge chip produsentente... og dette er jo en så å si identisk bil som S3'n, bortsett fra mindre turbo, enkel ladekjøler osv.. må huske at det er en aldri så liten haldex box i den også ;)

Ta med deg S3'n på tirsdag da.. så gasser vi litt :D :D :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm.. ett lite moment som har dukket opp.. mitt undre motorfeste har tatt kvelden igjen... festet hadde blitt dratt over gjenger på verkstedet, og nå har det blitt dratt fra hverandre.. men jeg håper på å få fixet det etterpå...

også litt usikker på om jeg får kommet meg på møte uansett.. men blir det race så skal jeg nok få til no, ihvertfall en kjapp tur akkurat når det skal races :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj...denne posten glemte jeg bort :(

Fant den igjen nå :) Har ligget syk siden lørdag :( Vi får ta det til sommeren, nå står du vel bare å spoler :D hehe Jeg har forresten byttet skift på jobben så jeg jobber kvelden hver gang det er treff på "mækkærn" :(

Det er bare det at når jeg hadde 1.8T med k03 turbo før så syns jeg den gikk så mye dårligere enn 1.8T med k04 gjør.

Bing: drit i det at det fins biler som går raskere enn nettopp den bilen du skal kjøpe deg. Legg heller ditt personlige preg over bilen. Da får du noe helt spesielt du også! Du trenger ikke masse hk for å få en fin bil. jeg har sett "RS4" styling til A3, det er det ikke mange som har. Tenk hvor fett det hadde vært ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider