T_Bjelland Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 er det mulig og hive på 16 topp på 230e maskin?? hvilke biler ble levert med denne toppen?? noen som har til salgs?? er denne motoren et bra utgangspunkt til turbo konvertering? Siter Bmw 320 Ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Det er fullt mulig, men anbefales ikke hvis du har en 86-88mod 230E. Sitter originalt i 740/940GLT, og italiensk turbo 2.0L. Fungerer helt topp med turbo, flower bra til over 400hk. Men ville anbefalt en komplett b234f, istedet for å bygge om fra 230E. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Originally posted by T_Bjelland er det mulig og hive på 16 topp på 230e maskin?? hvilke biler ble levert med denne toppen?? noen som har til salgs?? er denne motoren et bra utgangspunkt til turbo konvertering? Ikke uten å bytte stempler, ventilene tar nedi;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Originally posted by suggen Ikke uten å bytte stempler, ventilene tar nedi;) Også med lavkomp? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 må dreie 3mm tror,håper jeg. jeg har gjort dette og målt med original 16motor, vet ikke hvor langt ventilene går nedi men, bare å måle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBajas Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Stemmer at stemplene ikke passer ;) og en 16v topp på en B230 blokk er jo knall, B234 blokka tåler ikke så mye, men veiva skal vist tåle litt mere.. Værtfall det jeg har hørt.. Har en 16V topp liggene jeg, kan jo vurdere å selge den, men er 2 herpa ventilstyringer og mangler 3 ventiler (de er kroka).. Vurderte å bygge det selv, men kom frem til at 8 ventilern ble mye billigere til mitt formål.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_Bjelland Skrevet Juli 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 vist eg hive lav kom stempler i,vil det passe då??di e jo litt lågere bygde! Siter Bmw 320 Ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 B234 er den sterkeste volvo blokka! veiva er det så som så med! B2x har de besteveivene, (smidde) jeg byr 1500 for toppen! eller bytte handel? jeg har en perfekt fungerende portet 405, med trimkam og dobblefjærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBajas Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 men B234 har "balanse akslinger".. Og de er vist ikke morsome å ha med å gjøre når det blir litt gamp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Man trenger vel ikke den hvis man toppmonterer fordeleren? Jobben til balanseakselen er jo å drive fordeler og mek.bensinpumpe.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBajas Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 men lurer på om ikke b234 har extra aksler, altså "Balanse aksler" for å balansere motorern (sitter vekter på dem, så times de i motfase med den vanelige "ristingen" i motoren, dermed opphever de værandre) http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/16v_large.htm Så er vist ikke "Da-olje-pump" no særlig å skryte av heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBajas Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Skulle fått tak i en B204GT, dvs 16v turbo men 200HP og 290Nm, hadde vært morro.. orginal og alt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by Breisladdern Man trenger vel ikke den hvis man toppmonterer fordeleren? Jobben til balanseakselen er jo å drive fordeler og mek.bensinpumpe.. ikke når man prater 16v.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by VolvoBajas men B234 har "balanse akslinger".. Og de er vist ikke morsome å ha med å gjøre når det blir litt gamp.. De kan fjernes. Originally posted by VolvoBajas Så er vist ikke "Da-olje-pump" no særlig å skryte av heller.. Bedre enn den originale, men må vel overhales etter en stund. Mange flere som har hatt problemer med 16V topp, og std 230 oljepumpe, den leverer ikke nok trykk/mengde til denne toppen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by nissan s13 Bedre enn den originale, men må vel overhales etter en stund. Mange flere som har hatt problemer med 16V topp, og std 230 oljepumpe, den leverer ikke nok trykk/mengde til denne toppen. Skal vel holde og shimse pumpen....?!?! Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.