Gå til innhold

16v topp på b230e maskin

Ranger emnet


T_Bjelland

Anbefalte innlegg

Det er fullt mulig, men anbefales ikke hvis du har en 86-88mod 230E.

Sitter originalt i 740/940GLT, og italiensk turbo 2.0L.

Fungerer helt topp med turbo, flower bra til over 400hk.

Men ville anbefalt en komplett b234f, istedet for å bygge om fra 230E.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T_Bjelland

er det mulig og hive på 16 topp på 230e maskin??

hvilke biler ble levert med denne toppen??

noen som har til salgs??

er denne motoren et bra utgangspunkt til turbo konvertering?

Ikke uten å bytte stempler, ventilene tar nedi;)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at stemplene ikke passer ;) og en 16v topp på en B230 blokk er jo knall, B234 blokka tåler ikke så mye, men veiva skal vist tåle litt mere.. Værtfall det jeg har hørt..

 

Har en 16V topp liggene jeg, kan jo vurdere å selge den, men er 2 herpa ventilstyringer og mangler 3 ventiler (de er kroka)..

 

Vurderte å bygge det selv, men kom frem til at 8 ventilern ble mye billigere til mitt formål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel ikke den hvis man toppmonterer fordeleren? Jobben til balanseakselen er jo å drive fordeler og mek.bensinpumpe..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoBajas

men B234 har "balanse akslinger".. Og de er vist ikke morsome å ha med å gjøre når det blir litt gamp..

 

De kan fjernes.

 

 

Originally posted by VolvoBajas

Så er vist ikke "Da-olje-pump" no særlig å skryte av heller..

 

Bedre enn den originale, men må vel overhales etter en stund.

Mange flere som har hatt problemer med 16V topp, og std 230 oljepumpe, den leverer ikke nok trykk/mengde til denne toppen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Bedre enn den originale, men må vel overhales etter en stund.

Mange flere som har hatt problemer med 16V topp, og std 230 oljepumpe, den leverer ikke nok trykk/mengde til denne toppen.

 

 

Skal vel holde og shimse pumpen....?!?!

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår