Gå til innhold

Bmw og bakking.

Ranger emnet


Martin H

Anbefalte innlegg

Her er et lite utdrag fra en samtale jeg hadde på mirc :

 

[17:26:54] <PSyko|oG> da kan du ikke bakke.

[17:26:59] <PSyko|oG> dessuten så SUGER bmw

[17:27:02] <Drazen-> Bakke?

[17:27:09] <PSyko|oG> u know. Blokken Mekaniske Werft.

[17:27:19] <PSyko|oG> ha mototen igang mens du står i ro da. :P

[17:27:26] <Drazen-> Hvorfor? :P

[17:27:54] <PSyko|oG> fordi, bmw har aliminiums topp å kjølesystem.

[17:28:03] <PSyko|oG> om dem er eldre enn 1992

 

 

Er dette sant, at bmw eldre enn 1992 ikke kan stå med motoren igang? Eller er dette bare nonsense bullshit og pølsevev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW'r eldre enn 1992 stå stille med motorn i gang, men det anbefales jo ikke. Hvertfall ikke når motorn er kald. Da kommer ikke olja raskt nok opp for å smøre. Og det blir mer slitasje.

 

Og når den er varm har faktisk endel eldre modeller tendens til å dø. Og det blir sot i sylindrene så motoren jukser når man kjører igjen. Men dette har ganske mye å si med hvor godt motoren er tatt godt vare på eller ei.

 

Og BMW suger ikke... idiot han fyren.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet på BMW (...og mange andre gamle biler) er at de har vifta på veiva. Når motoren går på tomgang kjøler ikke vifta godt nok og etter en god stund kan motoren koke dersom radiator eller viskosekoblingen på vifta ikke er helt 100%.

 

Har aldri hatt dette problemet på de BMW'ene jeg har vært borti

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det å gå ut før man skal gå på/fra jobb og "varme" opp bilen er ikke så lurt det altså??

 

Gjør det enkelte ganger om sommeren og, må eg innrømme, bare for å få alt til å gå litt jevnere, til eg skal ut på "haiweien".

 

*slutte med det*

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden eg har diesel holder eg med godt under 2500 ved kald kjøring. Man er da glad i bilen sin, og aut. kassen er ikke helt med når den er kald heller, så det bir en mer behagelig opplevelse når man tar det med ro i starten.............

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår