Gå til innhold

Mitsubishi Eclipse


BRG'91

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har eid en Eclipse RS (1995 model). Helt greit bil, men er du på jakt etter en rask bil, er ikke dette tingen. Den har en 2.0L SOHCmotor med 140HK (hvis det er amerikans modell sitter den en amerikansk motor, samme som i en Dodge Neon). Solid, men på ingen måte kjapp. Bryr du deg ikke om motor størrelse, hadde jeg heller gått for en GS, som har samme motor, men en del mer utstyr og styling. RS er rimelig ribbet.

 

Eclipser kom i 3 generasjoner, pre. 95, 95-99, 2000 .... Alle ser forskjellige ut., men pre. 95 modellene har mye i felles med 95+, men ser ulike ut. 95-96 ser også noe forskjellig ut fra 97-99 modellene. Kom i variantene RS, GS, GST, GSX, GS Spyder, GST Spyder (cabriolet).

RS/GS er like, med unntak at GS ser mer ut som en GST (mer utstyr). GST/X er storebror med en 2.0L DOHC motor fra Mitsubishi (4g63 turbo, 210HK fra fabrikken. Samme motoren som sitter i Evo). GSX har AWD, GST FWD. GS Spyder modellen skiller seg ut med en 2.4L DOHC motor (4g64 fra mitsubishi også).

 

2000 Modellene heter "Eclipse", men har absolutt ingenting i felles med tidligere modeller. Kommer i RS og GS model (4cyl 150HK, 4g64 motor), og en GTS modell (190hk V6).

 

Noen linker til en haug av info:

 

1 og 2 generasjon:

http://www.2gnt.com (RS/GS)

http://www.dsmtalk.com

http://www.dsm.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det finnes turbokit til RS/GS, men da er det så mye annet du også må gjøre i tillegg. Mye enklere å kjøpe en GS-T/X, å gå videre med den. De er lette å modifisere videre også ....

 

Og ja, de er lekre. Syntes selv at 97-99 modellene er helt klart de beste å se på (selv i "stock" form). Har selv en 99 Spyder GS-T.

 

Det finnes også en bror modell til Eclipsene, Eagle Talon. De ser noe annerledes ut, men stort sett like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde på bildet der gikk i byen her før. Steike fin og se på, men kan ikke hamle opp med noe motormessig. :p Hadde _0_ problem med å flise ham med min gamle Primera eGT med 150hk. Dog er primera (e)GT kanonbiler....Men hade man satt en kar uten peil. på bil til å se på de to hadde han garantert trodd at eclipsen hadde dratt fra lett .:)

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rival

Den røde på bildet der gikk i byen her før. Steike fin og se på, men kan ikke hamle opp med noe motormessig. :p Hadde _0_ problem med å flise ham med min gamle Primera eGT med 150hk. Dog er primera (e)GT kanonbiler....Men hade man satt en kar uten peil. på bil til å se på de to hadde han garantert trodd at eclipsen hadde dratt fra lett .:)

 

Jepps.. arbeidskamerat av meg som hadde den.. sinnsykt pen å se på.. bildet sier så og si ingenting.. *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så sykt stor forskjell fra Eagle Talon fra mitsubishi eclipse..

i en eagle står det en amerikansk mitsubishi motor i,

bilen har andre baklykter som likner faktisk litt på celica sine gamle lykter...

og logoen i fronten som står eagle på....

Det er di største forskjellene...

 

Hvilken bil vilde dere ha kjøpt av eclipsene?

jeg ville ha kjøpt meg en eagle visst jeg skulle merket meg litt ut i eclipsegjenger, men tror jeg hadde kjøpt en 97 mod eclipse hadde jeg vert den eneste rundt der du bor som har en eclipse :)

 

jeg satser på å få kjøpt meg en eclipse neste sommer..

og har alt fått kontakt med et stylingkompani i litauen som styler bilen råbillig :)

 

visst dere vil se bilder av eagle og eclipse kan dere jo stikke en tur innom http://www.roadblock.biz ! der ligger det en del bilder fra rudskogen i år.. men kommer mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by roadbloc

det er ikke så sykt stor forskjell fra Eagle Talon fra mitsubishi eclipse..

i en eagle står det en amerikansk mitsubishi motor i,

 

 

I utgangspunktet samme bil / forskjellig styling. Det er også samme motor i Eagle og Eclipse. En dodge bygget motor i normalt aspirerte modeller (420a), og en Mitsubishi motor I turbo modellene (4g63). De ble alle bygget ved samme fabrikk (DSM). (for å ikke glemme Plymouth Laser modellene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

for å være helt ærlig, MINDRE pen.. bakfangeren og plata mellom baklyktene var grusomt, og den dekoren var langt fra stilig.. men det er min mening..men bilen i seg selv er FET! (mistubishi eclipse altså)

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThAMaZTeR

 

for å være helt ærlig, MINDRE pen.. bakfangeren og plata mellom baklyktene var grusomt, og den dekoren var langt fra stilig.. men det er min mening..men bilen i seg selv er FET! (mistubishi eclipse altså)

 

Likte ikke dekoren jeg heller.. men ellers synes jeg den er skikkelig gjennomført.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår