Gå til innhold

Vrang Registereim

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Etter at jeg hadde stilt inn alle reimskiver etter merkene og satt på reima, så dro jeg ut en liten spiker jeg hadde satt ved fjæra til strammehjulet. alt så bra ut.

Så dreier jeg motoren noen runder for se at alt går fint. Ikke noe problem, untatt en ting: Reima sklir ut av "sporet"sitt dvs den går utover på strammehjulet for cm den går rundt. til slutt må jeg bare stoppe og dytte den innpå igjen..

Noen som har peil hva dette kan være?

Reima virker ikke for slakk.

Og alle hjul står rett ovenfor hverandre..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da er det noe jeg ikke har fått med meg her, skal strammehjulet strammes??

Er det ikke derfor man har den fjæra der?

jeg har strammet den mutteren som er her:

kamdrev2.JPG

Så selve strammehjulet sitter på plass, men reima drar seg ut alikevel.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis ikke jeg husker helt feil nå, så skal vell ikke den mutteren strammes, den er vell for å holde hjulet på plass når du bytter reim: spenner opp fjæra, strammer mutteren, tar ut gammel reim, setter inn ny, løsner mutter forsiktig, helt til hjulet sklir på plass, og reima er stramm :)

Men kan jo godt hende jer er helt på bærtur her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoBajas

men så skal den vell strammes igjen.. hehe.. Har ikke no turbo eksos maifoil du a? som er til salgs mener jeg...

Har faktisk en manifoild liggendes.

Fikk med en da jeg kjøpte turbo og fikk med en da jeg kjøpte motoren. Mye byr du? Jeg har ikke peiling på hva sånt er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tatt av reimhjulet på veiva, så jeg tror da ikke at det er noe feil der..

Men skjønte ikke helt hva du mente med buede skiven...

Må vel se på det når jeg kommmer hjem fra jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

har ikke tatt av reimhjulet på veiva, så jeg tror da ikke at det er noe feil der..

Men skjønte ikke helt hva du mente med buede skiven...

Må vel se på det når jeg kommmer hjem fra jobb..

Er den skriven med merket som man bruker for å time veia. Sitter innenfor reimhjulet og er buet utover for å holde reima på plass.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider