kiv_tuning Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Hvor kan man få kjøpt dette billig? Vet det ikke er "billig", men er ute etter anbefalinger. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 beste er vel å kjøpe noe bra brukt? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Clas Ohlsson har mye rart: http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm.asp?COSID=C506BA6140FD485C90B78F1F3E7CB603388759 Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 En kompis av meg har en Kemppi dc 1500 TIG til salgs, tror prisen var 5000,- koster vel 17 eller 19 nytt. Det er med puls oxo. Send mail eller ring. http://www.home.no/abracing Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Juli 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Ringer deg i morgen tcr, men er det veldig viktig med ac/dc når man sveiser alu, eller fungerer det greit bare med dc. Vet at man sveiser mye "kaldere" med ac. Har sveisa en del før. Men aldri med tig bare mig sveising. Vil derfor høre med noen som kan dette. Men ringer deg i morgen. Virker som dere vet hva dere driver med...;) Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Originally posted by kiv_tuning Ringer deg i morgen tcr, men er det veldig viktig med ac/dc når man sveiser alu, eller fungerer det greit bare med dc. Vet at man sveiser mye "kaldere" med ac. Har sveisa en del før. Men aldri med tig bare mig sveising. Vil derfor høre med noen som kan dette. Men ringer deg i morgen. Virker som dere vet hva dere driver med...;) Du må ha vekselstrøm (AC) for å TIG sveise aluminium. Går ikke med likestrøm (DC) på aluminium. På rustfri kan man derimot bruke begge typer strøm.. Kempi er ett godt valg og har kun positiv erfaringer ifra det merket. TESS er også rimelige på deler til disse Mvh Realace Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Desverre så er TIG apparatet solgt. Men veit om ett til som en annen kompis har, skal høre om han skal selge. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 hmm, mens vi er inne på dette... finnes det ikke noe TIG kit til kemppi da? har et MIG og et elektrode app her og mener jeg har sett at du kan bruke en av dem til TIG sveising også? mulig jeg tar feil.. men jeg har ikke peil på TIG :rolleyes: Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by Hawkon hmm, mens vi er inne på dette... finnes det ikke noe TIG kit til kemppi da? har et MIG og et elektrode app her og mener jeg har sett at du kan bruke en av dem til TIG sveising også? mulig jeg tar feil.. men jeg har ikke peil på TIG :rolleyes: Det går å montere TIG pakken på de fleste apperater, men ofte så mister du muligheten for HF start da. Du har vel ikke tenkt å sveise noe med strenge krav slik at det ikke er ett stort problem for deg. Kontakt tenning fungerer greit nok d.. men det er tvilsomt at du kan sveise noe aluminium da du trenger strømkilde med AC.. Manometer har du sikkert så da trenger du kun slangepakken og den koster vel 1500-2000 i enkleste utgave.. Wolfram diameter på rustfri/stål 1.6mm og Alu 2.4mm hvis du skal kjøpe.. Kan sjekke lageret her.. kansje vi har noen gammle som ikke er i bruk lengre.. Mvh Realace Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by realace Det går å montere TIG pakken på de fleste apperater, men ofte så mister du muligheten for HF start da. Du har vel ikke tenkt å sveise noe med strenge krav slik at det ikke er ett stort problem for deg. Kontakt tenning fungerer greit nok d.. men det er tvilsomt at du kan sveise noe aluminium da du trenger strømkilde med AC.. Manometer har du sikkert så da trenger du kun slangepakken og den koster vel 1500-2000 i enkleste utgave.. Wolfram diameter på rustfri/stål 1.6mm og Alu 2.4mm hvis du skal kjøpe.. Kan sjekke lageret her.. kansje vi har noen gammle som ikke er i bruk lengre.. Mvh Realace Gamle apparater eller? Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Hørte her for en stund siden att ved sveising av alu med tykkelse på over 6mm bør man bruke helium istedet for argon som dekk gass. Er dette riktig? Dette var med pulstyrt dc tig sveis. Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by kiv_tuning Hørte her for en stund siden att ved sveising av alu med tykkelse på over 6mm bør man bruke helium istedet for argon som dekk gass. Er dette riktig? Dette var med pulstyrt dc tig sveis. Dette stemmer ikke helt.. Vanligvis er det Argon 4.0 som blir brukt ved tig sveising. Denne består av 99% eller noe rundt der ren argon. Man har renere typer men disse er veldig kostbare og brukes kun når det er strenge krav.. Helium blir brukt som tilsettning i argon i prosentandel 30 - 50 alt etter hva du er ute etter. Fordeler med Helium mix er at du kan oppnå høyere sveisehastighet og reduksjon i Ozon som oppstår når du sveiser TIG. Alle har vel kjent rusen du får av å sveise lenge uten avsug? :o) Dette er ozon som kan for som fortrenger oksygenet rundt deg Du oppnår også høyere innbrenning med argon/helium mix så mulig det var dette de snakket om, men det har ikke noe å si hvor tykk materiale du har.. Nitrogen og hydrogen er også noen gasser som brukes i blanding med argon i små mengder.. Egentlig det du må være veldig nøye på gassen er ved Titansveising som stiller veldig store krav til renheten.. Så med andre ord.. dere som ikke driver annet en garasje sveising bør ikke bruke annet en argon 4.0 siden det ikke er økonomisk forsvarlig å bruke noe annet. Dere har mere å hente på å lære å sveise :D OG det var nok AC og ikke DC. Puls er bortimot standard på nytt utstyr nå.. Argon/helium mix er nesten bare brukt av underleverandører til oljeindustrien etter det jeg vet etter deres krav. Mvh Realace Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by kiv_tuning Gamle apparater eller? Alle likerettere kan som regel påmonteres TIG. Eneste er at du kan miste er HF tenning.. høyfrekvent slik at du må skrape wolframelektroden får å tenne lysbuen istede.. Mvh Realace Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Blir jo som å tenne en pinnesveis da eller? Tenkte jeg skulle kjøpe meg tig pistolpakka på claus olsin får å prøve. Har fått tak i en pulstyrt dc på 120A Så skal prøve litt... Tenkte helium kunne vært litt morro og jeg...hehe:op ;) Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Juli 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2004 Vi bruker Mison gass ved sveising på alu. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg