Gå til innhold

Trimming Av Civic Lsi 95 mod.


TurboLeon

Anbefalte innlegg

Originally posted by LSI Coupe

Lurte på om noen her har noen tips til trimming av en Honda Civic Coupe 1,5Lsi......Pris hadde også vert greit å få med :D

 

Skulle hatt noen hester mer....100 hester blir litt lite :(

Har vel feil motor og begynne og koste på da, spar opp og kjøp deg en B16a2 VTi motor i stedet, da har du 160hk og begynne med og et ypperlig utgangspunkt for videre trimming ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah.. vel.. kanskje litt skummelt med turbo på den motoren å da.. ikke det beste utgangspunktet. Det billigste for deg tror jeg nok er å bytte motor som han over her sier. Å begynne å trimme den motoren du har får å få litt spark i den er vel meeeeget dyrt. Slik som luft filter og effektanlegg kan du vel bare glemme hvis du skal trimme.. hjelper meget lite. Men det bør da komme flere tips her ifra andre som har litt mer peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LSI Coupe

Må vel bytte ut bremser og litt til og ?? + at motoren er vel ikke gratis.......

Hadde du tenkt å trimme den originale motoren uten å forsterke bremsene? Det er jo galskap, bremsene på LSi tåler ingenting.

 

Dessuten, med sleeves, råder og stempler, samt litt snacks i toppen tar Amerikanerne ut 500 WHP av D-serie-motorer. Så potensialet er der, men det er litt slit (og dyrt!) å få sendt ei motorblokk fra USA til Norge. Original innmat holder akkurat til cirka 200 WHP. Med råder og stempler og bare blockposting tar de ut rett over 300 WHP. De aller fleste av disse er også holdbare.

 

Mere info:

http://www.honda-tech.com

 

EDIT: En B16A2 med LSD-kasse kommer på rett under 25K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind: Syns du tar litt i nå, men de tallene varer ikke ting lenge.... Beste du kan gjøre i første omgang er å skaffe deg en B16 med 160 hk...

For det første så er de utrolig holdbare og du har et sinnsykt potensiale hvis du har lyst å gjøre noe mer... Understell som sørger for at bilen din blir godkjent koster deg rundt 4000 og er bolt-on..

Kom inn på http://forum.club-honda.org hvis du vil lære mer...

 

 

Har en Civic med sånn motor til salgs hvis du er intr.. Også villig til å bytte...

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=462885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SnOOpY

Øyvind: Syns du tar litt i nå, men de tallene varer ikke ting lenge...

Hvor lang levetid forventer en egentlig av en litereffekt på 312 hester? At de iallefall holder en sesong med hard misbruk er en kjennsgjerning. De holder iallefall litt lengre hvis en nøyer seg meg stakkarslige 400 gamp.

 

Potensialet i D-serie-motorer er bevist ved flere anledninger. Det er et ufravikelig faktum at disse små singelkam-symaskinene kan bli monstre hvis de bygges rett.

 

Men hvem kan sleeve en Hondablokk i Norge? Ingen? Tenkte jeg det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er vel ikke tilfeldig vis noen her som vet hvor jeg kan finne en slik maskin til bilen min, med understell....bremser ????

 

Ble plutselig veldig gira på en slik en :D

 

Trenger også en ny frontfanger orginal, eller styling........Helst sort.........

Hvite blinkers på skjermen hadde også vert fint......

skulle også hatt nye felger.......kom med bilder, sider eller priser vist noen vet noe !!

 

MVH

LSI Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LSI Coupe

Er vel ikke tilfeldig vis noen her som vet hvor jeg kan finne en slik maskin til bilen min, med understell....bremser ????

 

Ble plutselig veldig gira på en slik en :D

 

Trenger også en ny frontfanger orginal, eller styling........Helst sort.........

Hvite blinkers på skjermen hadde også vert fint......

skulle også hatt nye felger.......kom med bilder, sider eller priser vist noen vet noe !!

 

MVH

LSI Coupe

http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår