Gå til innhold

Spørsmål ang. kjøp av Kadett C

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Er det noen ting man burde være spesiell OBS på ved kjøp av Kadett C?

Vanlige feil og mangler?

Og mens jeg først er i gang, er det noen norske webshops eller butikker i Oslo / Drammen området som selger gromdeler til Kadett C? Tenker på butikker i likhet med Kollevold Rallyimport, men som selger mer til Kadett?

Evt. utenlandske butikker.

På forhånd takk!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Er det noen ting man burde være spesiell OBS på ved kjøp av Kadett C?

Vanlige feil og mangler?

Og mens jeg først er i gang, er det noen norske webshops eller butikker i Oslo / Drammen området som selger gromdeler til Kadett C? Tenker på butikker i likhet med Kollevold Rallyimport, men som selger mer til Kadett?

Evt. utenlandske butikker.

På forhånd takk!

http://www.blitzpower.no/ har mye til Opel.

Vær obs på at 1.2L er dritkjedelig.

Og hvis det er bygget om, så bør det være godkjent, hvis ikke er det ofte en grunn til at det ikke har blitt godkjent..

Du må bytte bremser og hjuloppheng om du skal bytte motor på 1.2L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Rust ja, kjedelig problem det...

Hva slags motorer er populære i Kadett C da?

Dette blir isåfall førstebil, og derfor helst ikke noe med skyhøy forsikring. :)

Muligheten til turbokonvertering hadde vært morro.

Har vurdert en Kadett C til en ikke så gæren pris. Tenkte jeg skulle ringe og høre, men liker å vite litt om bil og muligheter på forhånd. :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert en Kadett C til en ikke så gæren pris. Tenkte jeg skulle ringe og høre, men liker å vite litt om bil og muligheter på forhånd. :)

Da er du heldig, jeg finner ingen bra til salgs :(

Jeg kjøper på dagen, om jeg finner en som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den er bra! hehe :)

Er litt i tvil med tanke på prisen, men så lenge det er lite med rust er det fint. Deler kan man alltids få tak i. :)

En du vet om, eller en du har finni på nettet? er den på nettet, kan jeg sikkert komme med en grunn til at jeg ikke har kjøpt den :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er prisen på den? kadetter begynner å bli stive i pris, bare stiger å stiger.

sjekk om det er orginal motor, er det ikke det (er det f.eks en 1200 med 2.2i eller 2.0 o.l) så få dokumentert fra selger at det er 1600 understell på den, er mange som bare setter på bakaksel og stabstag forran å sier at det er 1.6 understell, men det liker ikke biltilsynet når du skal godkjenne den, det beste er jo seff om den er ferdig godkjennt, eller er orginal.

ellers er det jo rusta da, hvis det ikke er synlig rust, dvs at det bare er i gulv, trunk, osv, så er det ikkeno å bry seg om, bare å finne fram sveiseapp og vinkelspliper ;)

er det mye synlig rust kan det fort bli dyrt, omlakkering å greier.

alt har med prisen å gjøre hva man bør se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo si det sånn at så lenge det ikke er rust er jeg fornøyd. Bilen skal nok bygges opp fra grunn igjen etter en helsjekk samt lakkering, så ting skal ordnes. :)

Fant den på nettet, og han skal ha 5000,- for den.

Ikke kjøp den rett før meg da :(

Må ringe og høre med han først...

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble visst solgt før jeg rakk å kjøpe. :(

Jaja, sånn går det... og jeg har ikke penger til en annen Kadett nå. De ligger jo vanligvis høyere i pris.

Kanskje en annen gang... tøffe biler! :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider