le0n Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Sliter med at det slår seg bak i bagasjerommet. Har 2x 12" med en Boss 795 RIP bak i volvoen, og nå som det har begynt og bli kaldere og litt fuktigere til tider så slår det seg på undersiden av bagasjelåkket. Vet ikke grunnen til dette men lurte på om det er andre som sliter med dette eller har slitt? Hva kan jeg gjøre med dette da, for det er litt slitsomt og legge jakke eller noe oppå subben så det ikke skal dryple rett ned i kjølevifta på forsterkeren eller noe annet for så vidt....? Og er dette veldig skadelig for forsterkeren? Eller er de laget for og tåle fuktighet eller regelrett vann? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 bør være litt forsiktig med all eketronikk og fuktighet... Så lenge det ikke står strøm på, fysisk frakoblet spennings kilde, er det ikke så veldig skadelig så lenge det er snakk om rent vann, men det er det jo allderig. Sjekk matta som ligger under gulv/bagasje matta di, er ofte det blir fukt i slike matter pga kondens kladt/varm osv. Høytaler har helt sikkert ikke godt av dette, ettersom mange elementer er bygd opp av papp, vil den kanskje løse seg opp ettervært... Hva er det sim egentelig slår seg? Metall plata i bagasjelokket? Skjønte ikke helt den slår seg delen... Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet November 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Ja, det er selve metall-plata i bagasjerommet som det slår seg på. Ganske kraftigt og til tider, men har begynt og tørke vekk litt sånn av og til så det ikke skal dryple ned når det tiner. Ja, er litt redd for elementene nå, men vet ikke jeg.. De får iallefall ikke direkte vann på seg, kun fuktigheten og den er ikke alfor gale tror jeg. Luftfuktigheten asså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenaa Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Har samme problem i min bil. Har bare en forsterker stående i siden av bagasjerommet da men er ikke noe særlig happy for at det drypper vann ned der.... Noen som vet hva man kan gjøre for og fjerne fuktigheten? Siter 2003 A4 1.8 TQ 2001 Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 En kamerat av meg har samme problemet, han skal lage en plate over subben og forsterkerene som tåler vann, og isolere litt ekstra der.. er det så mye mer å gjøre da? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virvar Skrevet November 26, 2002 Rapporter Share Skrevet November 26, 2002 sjekk etter lekasjer og sjekk dreneringen ut og utluftingen som nesten alttid ligger i bagasjerommet. Siter sier det jeg mener mener det jeg sier si din egen mening eller hold kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Og er dette veldig skadelig for forsterkeren? Eller er de laget for og tåle fuktighet eller regelrett vann? forsterkeren din tåler ikke vann... men prøv å skru den fast til bak siden av baksete... det er ett vel kjent problem i volvo.... lykke til ..;) ;) ;) Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Vet ikke sikkert om det funker i bil, men det er mange som legger en bleie eller to i båten når den står i opplag, for bleier er rå på å trekke til seg fuktighet. Men mulig den ikke er rask nok. Har aldri prøvd å legge en i bilen.... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Jeg har tatt ut sub og forsterker fra bagasjerommet. Tør ikke ha det der når det er så jævlig kondens i bagasjen :( Hiver det inn igjen te vår'n. Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet Desember 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 det samme skjer med rekorden min.. men lurer på om den syken blir borte da jeg skal lage bassporter ned til koffertrommet.. da blir det jo litt luftig..? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg