Gå til innhold

merklig lyd i motor +litt spørsmål om motronic

Ranger emnet

Nox

Anbefalte innlegg

er en utrolig irriterende banke\klakkelyd i motoren når den går på ekstremt lav belastning under 1500rpm og på tomgang. Er ikke lett høre hvor den kommer fra, men er 99% sikker på at det ikke er ventilene. lurer på om det kan være rådebank, men det har vært sånn en god stund og bilen går som den skal..

hva tror folk det kan være?

uansett om det er rådebank eller ikke er planen å bytte blokk etterhvert til en med smidde stempler og kraftigere råder, evnt en nyere FT blokk om jeg får tak i det billig. Så da er spørsmålet hvor mye hk klarer motronicen? er det mulig å komme opp i 300 med det? Lommeboka er ikke helt klar for datasprut på en stund..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel heller litt bedre når den er kald.. noe som vel er typisk lager ting. menmen. får bare kjøre til det raser..

kunnskap.. tja kan da noe og så lenge man ikke må lage eget kretskort eller noe sånt burde det gå bra..

hva er det som må trikses med da?:)

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være så enkelt som tenningsbank kanskje.. jeg har kjørt med rådebank på min i 20000 km, så ikke forvent at det raser så alt for fort.. og jeg kjørte den stakkers bilen HARDT.

Tåler mange hester med tilleggssprut, bare tull å bruke peng på datasprut egentlig.. får jo litt mer guff, men en godt instilt tilleggssprut kan bli svært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksakt samme som på min...er rådebank i min..kjør bilen på en bukk du,ta med en skrutrekker, dytt den til øret og den andre i bunndelen av blokka...da hører du hvor det er..lyden høres best når den er varm for da er jo olja tynnest...lyden hørers ikke ved kald motor, for da er olja tjukkest.. det kan gå lenge, det kan gå 2 mil..er bare å kjøre til det høres for jævlig ut, da er det på tide å stoppe... :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

eksakt samme som på min...er rådebank i min..kjør bilen på en bukk du,ta med en skrutrekker, dytt den til øret og den andre i bunndelen av blokka...da hører du hvor det er..lyden høres best når den er varm for da er jo olja tynnest...lyden hørers ikke ved kald motor, for da er olja tjukkest.. det kan gå lenge, det kan gå 2 mil..er bare å kjøre til det høres for jævlig ut, da er det på tide å stoppe... :D

Jeg kjørte street legal med min i fjor.. Kommentatoren klarte raskt å kalle bilen min for rådebankmonsteret :D

går enda den, på biltemaolje hehe... kanonmotorer.. høres jo ut som stemplene slår i toppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Jeg kjørte street legal med min i fjor.. Kommentatoren klarte raskt å kalle bilen min for rådebankmonsteret :D

går enda den, på biltemaolje hehe... kanonmotorer.. høres jo ut som stemplene slår i toppen:)

det er volvo ;) qoute: kommentator på gatebil @ rudskogen for en del år tilbake :) i breisladdkonkuransen! har video ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider