Kaksa Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Kva innebærer det å porte ein topp? Har hatt eit lite motorhavari no.. Eksosventilen har komt bort i stempelet mitt, som medførte hull i stempelet og knekt eksosventil... Toppen har då blitt litt oppskrapa, kan jeg då bruke toppen på nytt? Kva vil det innebære å porte toppen? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Porte en topp, da forbedrer du evnen til at å fylle sylindrene med luft vha å forfine innsug/eksoskanalene. Ofte bare sliping men noen ganger er det nødvendig å legge i metall enkelte plasser. Ser ut som du har hatt masse tenningsbank, høyt ladetrykk-lite bensin kanskje..... http://www.home.no/abracing Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 plansliper du toppen, så skal du nok klare å få den til å funke igjen. "port&polish", headjob, portjob - gjøre eksos og innsugsportene større/bedre mtp. flow. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 ville planfrest den jeg.. ikke planslipt...:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Etter bildet å dømme bør du ta med toppen til et verksted slik at de kan ta en titt på den. Etter det jeg kan se så ligger det an til bytte av ventilsete bl.a. og da er det en jobb for fagfolk. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 ser jo ut som et bomba hore hus oppi der, hva er detta toppen til? planslipt og fått frest opp ventilsetene hadde nok ikke hvert så dumt Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Er toppen til min kjære Kawasaki eliminator 125.. :p Hvilket type verksted bør sjå på den da? MC-deler kanskje? Eller dyrare sykkel-verksted som Ride (veit ikkje om dei har så mykje peiling på å resturere ødelagte deler, har på følelsen dei vil prøve å selge meg ein ny topp)... Noen andre verksted kanskje? helst i ålesunds-området... Kan no slenge med bilete av stempelet også da.. Då kan dere begynne å snakke om bomba horehus.. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by Hawkon plansliper du toppen, så skal du nok klare å få den til å funke igjen. "port&polish", headjob, portjob - gjøre eksos og innsugsportene større/bedre mtp. flow. ikke polish. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by ElCamino ikke polish. Engelskmennene sverger til å polere forbrenningskammer og eksoskanaler for å unngå sotdannelse. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Originally posted by Larsern Engelskmennene sverger til å polere forbrenningskammer og eksoskanaler for å unngå sotdannelse. ja, mon tro hva som er rettes grovt for bedre turbulens og mosing av suppa, eller sot? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 heter 'port&polish' men selvsagt ikke alle som 'polerer' etterpå for å unngå ødeleggelse av turbulens. hva er vitsen med 150% av original flow hvis du ødelegger turbulensen slik at drivstoffet skiller seg fra lufta. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by ElCamino ja, mon tro hva som er rettes grovt for bedre turbulens og mosing av suppa, eller sot? Eventuell suppe i eksoskanaler har ikke jeg brydd meg så veldig mye med, selv om den ikke hadde blitt most... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by Larsern Eventuell suppe i eksoskanaler har ikke jeg brydd meg så veldig mye med, selv om den ikke hadde blitt most... hehe..ja Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 ååå..nå såg jeg hva du skrev larsern...hehe..forbrenningskammer og eksoskanaler. Trodde du mente innsugskanaler jeg:op Nei hvorfor ikke polerer forbrenningskammer og eksoskanaler? det har vel ingen bivirkninger. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 En litt ru overflate vil være gunstig for flow´en på eksossiden, men det vil ikke lønne seg i lengden pga at sot fester seg mye lettere da. Portere i norge vet vel også om dette regner jeg med, men det lønner seg ikke pga det ekstra arbeidet, og bilen vil jo sannsynligvis gå bittelitt bedre til og begynne med uten polering. Toppen min er portet med fin ru overflate både inn og ut, og sist jeg var av med toppen, så hadde det samlet seg ganske mye i eksoskanalene. (Kjører jo tross alt gammel ford, så litt koks fra oljerøyk må man regne med. :) ) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.