Gå til innhold

Porting av topp?

Ranger emnet

Kaksa

Anbefalte innlegg

Porte en topp, da forbedrer du evnen til at å fylle sylindrene med luft vha å forfine innsug/eksoskanalene. Ofte bare sliping men noen ganger er det nødvendig å legge i metall enkelte plasser.

Ser ut som du har hatt masse tenningsbank, høyt ladetrykk-lite bensin kanskje.....

http://www.home.no/abracing

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er toppen til min kjære Kawasaki eliminator 125.. :p

Hvilket type verksted bør sjå på den da?

MC-deler kanskje?

Eller dyrare sykkel-verksted som Ride (veit ikkje om dei har så mykje peiling på å resturere ødelagte deler, har på følelsen dei vil prøve å selge meg ein ny topp)...

Noen andre verksted kanskje? helst i ålesunds-området...

Kan no slenge med bilete av stempelet også da..

stempel.jpg

Då kan dere begynne å snakke om bomba horehus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

ja, mon tro hva som er rettes grovt for bedre turbulens og mosing av suppa, eller sot?

Eventuell suppe i eksoskanaler har ikke jeg brydd meg så veldig mye med, selv om den ikke hadde blitt most...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt ru overflate vil være gunstig for flow´en på eksossiden, men det vil ikke lønne seg i lengden pga at sot fester seg mye lettere da.

Portere i norge vet vel også om dette regner jeg med, men det lønner seg ikke pga det ekstra arbeidet, og bilen vil jo sannsynligvis gå bittelitt bedre til og begynne med uten polering.

Toppen min er portet med fin ru overflate både inn og ut, og sist jeg var av med toppen, så hadde det samlet seg ganske mye i eksoskanalene. (Kjører jo tross alt gammel ford, så litt koks fra oljerøyk må man regne med. :) )

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider