Gå til innhold

styling til Mondeo MK1

monteverdi

Anbefalte innlegg

Hva er den enkleste styling til fronten man kan få, tenker da på enkel montering uten noen form for omarbeiding og triksing. Syns forøvrig det er veldig pent med den type som Zetec i dette forumet har. ser den type på Tuning.no. Passer f.eks doble hovedlykter direkte inn der de originale står uten omarbeiding? Er det lovlig eller må man få det godkjent?

Hvilken dekkdimensjon/felgstørrelse er å anbefale på en 2.0 stasjonsvogn MK1. Vil ha hjul som gir behagelig kjøring, så mye felg og lite gummi er vel ikke så lurt da?

Har hørt av Ford-forhandlere at 195/60-15 er et godt alternativ. Hva mener folket her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by monteverdi

Hva er den enkleste styling til fronten man kan få, tenker da på enkel montering uten noen form for omarbeiding og triksing. Syns forøvrig det er veldig pent med den type som Zetec i dette forumet har. ser den type på Tuning.no. Passer f.eks doble hovedlykter direkte inn der de originale står uten omarbeiding? Er det lovlig eller må man få det godkjent?

Hvilken dekkdimensjon/felgstørrelse er å anbefale på en 2.0 stasjonsvogn MK1. Vil ha hjul som gir behagelig kjøring, så mye felg og lite gummi er vel ikke så lurt da?

Har hørt av Ford-forhandlere at 195/60-15 er et godt alternativ. Hva mener folket her?

Den stylingen du mener er det samme som jeg har på min bil, eneste du må gjøre for å få fanger'n forran til å passe er å kutte av drakroken. Men jeg anbefaler deg heller å kjøpe settet (eller de delene du vil ha) på RealCar, de kan sende det til nærmeste BRL forhandler å du kan hente det der. Prisen er også rimeligere enn hos tuning.no pluss at de som regel har dette på lager (vet at tuning.no hadde 4-6 uker leveringstid).

Doble lykter vet jeg ikke stort om ang passform men spør Jackpot du for han har det. Men er lyktene E merket så er de i utgangspungtet lovlige.

Ang felger så er 16" et bedre alternativ (hører vel de fleste på forumet skriker om 17" nå), passe mye gummi og bilen blir ikke for stiv. Kjører selv med 16" felger med 205/50 gummi å dette funker greit.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morrettelyktene slik de blir tilsendt fra realcar er ikke lovlige (100watt pærer) (dette er de doble runde lyktene oppe)

Forsåvidt lette å montere, men fangeren foran må/bør av..

----------------------------------

Combat fronten krever litt mer modifisering enn bare drakroken, må også bøye/kutte vekk en plate i forbindelse med lyktene på venstresiden..

------------------------------------------

Ville tro at en ST24 front ville passe bedre hvis man vil slippe unna modding, her er det ikke mye ekstralykter og slikt i veien..

------------------------------------------------

Jeg ville valgt 16" felger, kanskje noen litt fete dekk på, så blir det bra, og det er kjørekomfort igjen også :) Det absolutt beste er 195, men 205 går også greit med riktige felger..

Jeg har 205/50/16 på min bil..

--------------------------------

Bilder av div mondeo styling

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det absolutt enkleste er vel rs kittet som ford leverte til mk1..

men blir vel også dyrt om man handler fra ford!

hadde vært kult om noen hadde slengt på ST24 kittet på en mk1.. :)

morette lyktene passer greit :D

tror ikke de byr på noe problemer hvorvidt de er lovlige.. :)

bør vel ikke ha noe mer enn 16" om du vil ha litt komfort igjen..

kjører selv med 215/35-18 ... ;)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Combat fronten krever litt mer modifisering enn bare drakroken, må også bøye/kutte vekk en plate i forbindelse med lyktene på venstresiden..

hmmm hadde ikke det problemet på min bil jeg Zetec, muligens noe som bare må gjøres på tidligere enn 95 modeller (kompisen min Werner hadde heller ikke dette problemet, han har 95 modell). Har du noe bilde av hva du mener?

1986 Yamaha XJ-600

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av div mondeo styling

Hva slags vinge er det på dette bildet? mondeo_st24.jpg

ser jo ut som om bilen er en sedan jaffal, å vingen er jo noe i likhet av den jeg har lyst på.

Jackpot: hva skjedde med vingen du skrev om her ang denne vingen ??? Ble det ingen handel den gangen? Hvem har i tilfelle den vingen du skrev om?

Ble mye mas fra meg detta :D :D :D

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ViceGuy

hmmm hadde ikke det problemet på min bil jeg Zetec, muligens noe som bare må gjøres på tidligere enn 95 modeller (kompisen min Werner hadde heller ikke dette problemet, han har 95 modell). Har du noe bilde av hva du mener?

Skal ta ett bilde av det neste gang jeg skal opp til garasjen der bilen står, fangeren er jo ikke montert nå, så blir ganske lett å vise dere :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta ett bilde av det neste gang jeg skal opp til garasjen der bilen står, fangeren er jo ikke montert nå, så blir ganske lett å vise dere :)

Har du fått tatt noe bilde av denne nå? Lurer fælt jeg forstår du :D

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tatt noe bilde av denne nå? Lurer fælt jeg forstår du :D

Har vært litt på ferie så har ikke vært å sett på bilen enda, men skal få gjort det så fort som mulig ;)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Oki, her er bildet av det jeg mener :)

Var faktisk ute å burna noe sykt med bilen i dag ;) måtte bare få testa den etter å ha timet registeret.. Ikke helt fornøyd enda da, så får prøve litt til...

Ok, så det er nesten på samme sted som dra-kroken da, men på andre sia? Hmmmm mulig det er derfor fanger'n ikke "liner" helt opp med skjermbuen på den sia???

Må ikke ødlegge bilen med all burninga da :D

Kommer du forresten HIT?

EDIT: Joda hadde faktisk gjort noe der jeg ogs, men med vinkelsliper :D Var vist noe problemer med lykta som jeg husker vagt nå, tror jeg begynner å bli gammel å husker dårlig jeg :rolleyes:

1986 Yamaha XJ-600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er nesten på samme sted som dra-kroken da, men på andre sia? Hmmmm mulig det er derfor fanger'n ikke "liner" helt opp med skjermbuen på den sia???

Må ikke ødlegge bilen med all burninga da :D

Kommer du forresten HIT?

Jepps, den saken stanger hvertfall i den ene lykta på min bil, så derfor har jeg slått den inn der.

Vet ikke om jeg kommer på det treffet, lite sannsynlig med mondeoen i hvertfall..

Kanskje for en liten showoff med noen subber og litt sånn :D

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider