Gå til innhold

bilder..

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

Sjelden slanger går tette, har mer tro på at vifta ikke går. er enten selve vifta eller termobryteren til vifta, denne sitter nederst på radiatoren mot batteriet.

-Ta av ledninga til termobryteren, her er det enten 2 eller 3 kontakter. Ta f.eks en tilbøyd spiker eller binders og (kortslutt) stikk inni kontakten, da skal vifta gå. Er det 3 kontakter vil det være to hastigheter...

-Om vifta går når du kortslutter, men ikke starter når motoren går på tomgang over tid er det termobryteren som er gåen, da er det bare å bytte den.

-Om både vifta og termobryteren funker er det termostaten sin tur til å sjekkes, denne sitter i underkant av vannpumpa som igjen sitter plassert nedenfor dynamoen. Er et lite sort plastlokk under pumpa med en slangeutgang, sitter festet med to (10mm pipe) bolter skru av lokket og termostaten skal dette ut....

Dette er relativt billige deler (100-150) og lett å fikse selv for de med 10 tommler, tilogmed jonte skulle klare det her.

Motorer liker ikke å være varme over tid.....

Rust er no driiit.... beste er å bruke rustdrepende stoffer sammen med pussing.... ta på rustkiller, la det virke et døgn. Puss ned til metallet, bruk rustkiller igjen, la det virke et døgn, puss igjen. ta på zinkspray eller rusthemmende grunning, ha på lakk..... spray eller pensel, ta iallefall på nok... viktig at bilen står tørt under hele prosessen og at det er rent. er bra om bilen får stå tørt, varmt et par dager etter lakking og, blir best da.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by G60Turbo

Dette er relativt billige deler (100-150) og lett å fikse selv for de med 10 tommler, tilogmed jonte skulle klare det her.

Hold kjæften på deg du da din tosk!?!?!

Jeg har faktisk nettopp skifta termobryteren min. For min bil gikk også varm ganske fort, og det var pga at vifta ikke gikk, så da fikk jeg vite at det var denne som var ødelagt og skifta den.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

kan være det ja.... men rustne 323ere er jo ikke akkurat no glansbilde det heller..... det som er positivt me japsebiler er at de presterer like effekt/tider uavhengig av alder da rusten har en tendens til å holde følge med effekttapet i motor..... lettere bil trenger jo færre hester.... inteligent japsebilene da, sjusterer/opererer seg selv.....

har ikke sagt at gt-ren er noen fin bil heller...

men kan jo se om det er noen golfer som er trimmet for under 10000.- som henger på til sommeren..

må nok bare si som bestandig når men kjører mot en vis gullgolf bye bye, vet nu hvert fall at han kan registreringen min bedre en mæ, for han har nok sett bakskilte mitt merte en mæ...

Er ikke så mange golfer som kom med 16v overladning orginalt heller da, og 4x4..... hadde vært arti å testa en G60 16v limited, 210hk v 0,6bar.... fått den opp i 1,5bar og lille mastaden skulle lært seg hvordan volkswagen staves ja.....

hmm.... men det blir arti med min og.... om alt går etter planen blir det 230hk? 1000kg/230hk=4,34 VS 1300kg/283hk 4,59..... du hadde jo et j***** effekttap ut til hjula da men, 4x4 er jo fortsatt gull på bane....

trur vi kan få det arti på bane! :D:D:D

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hold kjæften på deg du da din tosk!?!?!

Jeg har faktisk nettopp skifta termobryteren min. For min bil gikk også varm ganske fort, og det var pga at vifta ikke gikk, så da fikk jeg vite at det var denne som var ødelagt og skifta den.

Å din lille pratsomme fjært.....

Jg sa jo at du klarte det, gjorde jg ikke???

Hva var det av teksten"tilogmed jonte skulle klare det her" du ikke skjønte??????

Og ikke lag 2000 kjedelige svar på det her a, tror det ligger et par tusen "tomme" innlegg på forumet fra deg fra før av....

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden slanger går tette, har mer tro på at vifta ikke går. er enten selve vifta eller termobryteren til vifta, denne sitter nederst på radiatoren mot batteriet.

-Ta av ledninga til termobryteren, her er det enten 2 eller 3 kontakter. Ta f.eks en tilbøyd spiker eller binders og (kortslutt) stikk inni kontakten, da skal vifta gå. Er det 3 kontakter vil det være to hastigheter...

-Om vifta går når du kortslutter, men ikke starter når motoren går på tomgang over tid er det termobryteren som er gåen, da er det bare å bytte den.

-Om både vifta og termobryteren funker er det termostaten sin tur til å sjekkes, denne sitter i underkant av vannpumpa som igjen sitter plassert nedenfor dynamoen. Er et lite sort plastlokk under pumpa med en slangeutgang, sitter festet med to (10mm pipe) bolter skru av lokket og termostaten skal dette ut....

Motorer liker ikke å være varme over tid.....

Rust er no driiit.... beste er å bruke rustdrepende stoffer sammen med pussing.... ta på rustkiller, la det virke et døgn. Puss ned til metallet, bruk rustkiller igjen, la det virke et døgn, puss igjen. ta på zinkspray eller rusthemmende grunning, ha på lakk..... spray eller pensel, ta iallefall på nok... viktig at bilen står tørt under hele prosessen og at det er rent. er bra om bilen får stå tørt, varmt et par dager etter lakking og, blir best da.

Takk Ska du ha.... Ska se om æ ikke får sjekka det snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf Gti 16v

Takk Ska du ha.... Ska se om æ ikke får sjekka det snart....

Bare hyggelig!

Bare å spørre her inne på forumet om det er noe du lurer på, er mange her som tror de kan alt da.... jg kan litt og deler det gjerne med andre

"that´s the spirit"

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å din lille pratsomme fjært.....

Jg sa jo at du klarte det, gjorde jg ikke???

Hva var det av teksten"tilogmed jonte skulle klare det her" du ikke skjønte??????

Og ikke lag 2000 kjedelige svar på det her a, tror det ligger et par tusen "tomme" innlegg på forumet fra deg fra før av....

Ikke kom å fortell meg at du ikke mente å henge meg ut med den. Hadde du kastet på et smiletegn bakom så hadde jeg ikke brydd meg. For ja, jeg er dårlig til å skru bil, men jeg har faktisk ikke holdt på så lenge. Og er mye yngre enn deg uansett, så kanskje jeg kan like mye som deg når jeg er like gammel som deg? Hvem vet? Jeg lurer, jeg spør og jeg lærer. Man kan ikke lære alt på en gang.

Og tomme svar eller no. Om du har et problem med det, så får du ta det opp med meg på PM, IRC eller via E-mail, ikke her på forumet.

Dessuten er ikke du den rette til å prate om å poste unødvendig svada med de konstante "fightene" mellom deg og Mr.X, som dere gjerne kunne tatt over middagsbordet.

Fordiom jeg har mye poster, så er mye av dem saklige. Jeg hjelper folk som spør etter hjelp, så godt jeg kan, og har tatt til meg det at jeg svarer på alt og prøver å ikke svare på det jeg ikke kan noe om. Dessuen lager jeg poster for å få hjelp.

Det står ingen lov om at det ikke er lov å poste mye poster, gjør det?

Beklager at jeg er med på å ødelegge denne tråden. Skal se om jeg finner noen Golf bilder å fyre inn :) :) :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et til

Møe fin den dær Golfen ja...

Hmm... Gamle dører med speilet flyttet frem, uvant men fint. Åsså syns æ det e så sinnsykt pent me ijænnsveisa bakluka....

Har han slike "Crystal Edge" Lykter han har bak eller????

Sitter selv å veier frem å tilbake om æ skal bestille slike eller "hvite" lykter til min....

Syns "Crystal Edge" lyktene er fine pga at de er skikkelig blanke, klare, mens æ trur at det kansje ville passe bedre me "hvite" lykter til min hvite bil......

Jaja, må uansett vente til neste lønning. Som deg Jonte e også æ skoleelev (student) :D , med en deltidsjobb på Rema 1000....

Så det e ikke bare å bestille i "hytt å pine"

post-1716-13804851022311_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf Gti 16v

Møe fin den dær Golfen ja...

Hmm... Gamle dører med speilet flyttet frem, uvant men fint. Åsså syns æ det e så sinnsykt pent me ijænnsveisa bakluka....

Har han slike "Crystal Edge" Lykter han har bak eller????

Sitter selv å veier frem å tilbake om æ skal bestille slike eller "hvite" lykter til min....

Syns "Crystal Edge" lyktene er fine pga at de er skikkelig blanke, klare, mens æ trur at det kansje ville passe bedre me "hvite" lykter til min hvite bil......

Jaja, må uansett vente til neste lønning. Som deg Jonte e også æ skoleelev (student) :D , med en deltidsjobb på Rema 1000....

Så det e ikke bare å bestille i "hytt å pine"

Eller "Hvite"!

post-1716-13804851022383_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kom å fortell meg at du ikke mente å henge meg ut med den. Hadde du kastet på et smiletegn bakom så hadde jeg ikke brydd meg. For ja, jeg er dårlig til å skru bil, men jeg har faktisk ikke holdt på så lenge. Og er mye yngre enn deg uansett, så kanskje jeg kan like mye som deg når jeg er like gammel som deg? Hvem vet? Jeg lurer, jeg spør og jeg lærer. Man kan ikke lære alt på en gang.

Og tomme svar eller no. Om du har et problem med det, så får du ta det opp med meg på PM, IRC eller via E-mail, ikke her på forumet.

Dessuten er ikke du den rette til å prate om å poste unødvendig svada med de konstante "fightene" mellom deg og Mr.X, som dere gjerne kunne tatt over middagsbordet.

Fordiom jeg har mye poster, så er mye av dem saklige. Jeg hjelper folk som spør etter hjelp, så godt jeg kan, og har tatt til meg det at jeg svarer på alt og prøver å ikke svare på det jeg ikke kan noe om. Dessuen lager jeg poster for å få hjelp.

Det står ingen lov om at det ikke er lov å poste mye poster, gjør det?

Beklager at jeg er med på å ødelegge denne tråden. Skal se om jeg finner noen Golf bilder å fyre inn :) :) :)

Vis du leser hva jeg har skrever så er det ikke jeg som starter duskusjonene ..

sier bare at golf er jo en nokså stygg bil egentlig, men har man ikke rå til noe annet så må man vel kjøpe det man har rå til...

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider