Gå til innhold

Celica dør i 2006!?

Ranger emnet


lermax

Anbefalte innlegg

Toyota i USA, har nå offisielt gått ut og sakt at de ikke vil selge Celica etter 2005 modellen. :fuckme2:

 

Hva kommer da i stede for Celicaen?

 

En Lexus IS MKII Cupe?

En Penere Scion Cupe?

 

Og hva skjer i Europa og Japan? :hvaskjera

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel bare bekreftet at de skal fjærne Celica og MR2 fra det amerikanske merkedet pga de er en konkurent mot Scion

eller har jeg gått glipp av noe?

Celica er uanset den mest solgte coupeen Toyota har og de kommer mest sansynlig ikke til å drepe den

 

PS: litt mystisk navn på Scion tC .. (tC = Toyota Celica? :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sandt det, men USA er det største markedet. Og når de velger bort Celica, da er stor mulighet for at modellen også står for fall på resten av markedet.:(

 

Vi kan naturligviss ende opp med at Celicaen kommer under Scion eller Lexus i USA. :confused:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Celica og MR2 ble skapt for å være biler for unge "hippe" folk de ble skapt under Toyotas Genesis prosjekt og det har nå vidre utviklet seg til å bli Scion ..

 

Celica Kan bli drept .. men hvis så så blir den erstattet med en ny modell (Rykter om at neste Celica skal være RWD .. så det kan hende de bytter navn i samme slengen)

MR2/MRS er ikke en bil som selger spesielt mye mer i statene enn andre plasser .. MR2 er en bil de Uten tvil ikke vil drepe nå .. såesielt ikke nå som Små Roadstere er i hugget ..

hvis Scion blir verdens lansert regner jeg med at MR2 havner under Scion...

men den vil ikke dø ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du er inne på noe der ja. Toyota velger nok og dele opp sitt gamle modell utvalg mellom dagens 3 varemerker. Og Scion er jo merket får de unge i USA.

 

Hadde jo vært topp om Celikaen gikk tilbake til røttene, og fikk bakhjulstrekk igjen da!!

En virkelig bil skal jo ha trekk på bakhjulene, eller?:D

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW? Ja ja, det er jo en nødløsning, når man vil ha bakhjulstrekk til en billig penge ( det er jo ikke mange som vil betale mye for en brukt 3 serie i dag, eller? ).:D

 

Men du følger vel med på prisutviklingen på IS du også regner jeg med? De har falt litt det siste året også, og snart kan jeg kanskje kjøpe min første Lexus også!!:cool:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Celica døde for mange år siden :)

God Celicaene døde på starten av 80-tallet ja .. men kan ikke klage på det som kom etterpå heller da ..

GT4 ? T-sport? ikke dårlige de da .. (selv om T-sporten trekker på feilhjul)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at alle de 7 generasjonene har noe ved seg.:)

Og heldigviss har vi alle våre egene favoritter!!

 

Hadde ikke hatt noe imot en 7 gen. Celica heller jeg.:D

Utviklingen av understellet har jo gått videre siden våre gamle 1 gen. også da!!

 

7 gen. har fått meget gode kritikker på dette feltet.;) :op

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste "stygt" jeg vil si om dagens modell, er at den er dårlig på vinterføre. rompa er litt glad i å ta seg vandreturer, uten å si ifra noe om det på forhånd. er ikke noe glad i å kjøre den på vinteren i det hele tatt.

 

elsker girkassa i både 6 og 7 generasjon (hadde en 6 gen før). "nice and tight", som man sier i "kultur" filmer :)

 

GT4 hadde gjort seg. helt til en må betale forsikringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 favoritter siden jeg var liten ( veldig lenge siden nå ): 1976-77 Celica Liftback & 1984-86 Celica Supra 2,8i. Og nå har jeg begge to. Men begge trenger noe jobb. Men jeg betalte heller ikke så veldig mye for dem.:D

 

Ellers så har listen for favoritter vokst, og pris nivået på drømmebilene ser også til og vokse:

6. gen GT4

Supra TT, med styling!!!!

2002- Bently Read Label TT

2000 GT selvfølgelig

2000 GT cab......:D

Lexus IS 300

Land Cruiser 100 V8

 

osv......

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår