Gå til innhold

88 turteller i 89 mod volvo 240

Ranger emnet

Mr.240

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker meg en turteller i bilen min. Jeg vil ha den typen som man setter inn der klokken er (80mm). Jeg har en 89 mod volvo 240 med B230F motor med Katalysator og innsprøytning. Har i tillegg elektroniske instumenter. Jeg vet at jeg kan få en turteller hos volvo, men den koster 1500kr. Jeg har hørt at man kan putte den 88 mod turtelleren i min 89 mod og denne koster bare rundt 500kr. Jeg ringte et volvo delelager og dem sa at 88 mod turteller ikke ville fungere i min 89 mod. pga forskjeller i motor og katalysator og lignende. Har noen av dere prøvd dette? Er det sant som volvomannen sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de orginale turtellerene bruker vel en sensor på svinghjulet?

Du kan jo kjøpe en autometer o.l Som du setter inn i dash`n din, den trenger bare pluss, minus og minus fra coil. universalt altså,

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Du kan jo kjøpe en autometer o.l Som du setter inn i dash`n din, den trenger bare pluss, minus og minus fra coil. universalt altså,

Det er slik turtelleren fra 1981-1988 fungerer. (er ikke helt bombesikker men..) bare prøv å koble som beskrevet ovenfor, altså utenom resten av instrumentet. Dersom detta der blir en permanent løsning så får du ta å lage til en sikring eller to også.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider