Gå til innhold

Effektanlegg til E36

Ranger emnet

JuIius

Anbefalte innlegg

Er også på utikk etter ny eksos (racecat, mellompotte, bakpotte). Hvilket gir mest effekt, deiligst lyd og er billig? :D Hvilken dimensjon på rørene anbefaler dere? Er det forresten noe effekt (som merkes) ved å bytte eksos, annet en råere lyd..?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Jeg har sendt inn bestilling til Torshov på Simons effektpotte fra kat og bak. Dette er 2 stk rør med 87 mm.

Noen erfaringer?

Ble det dyrt?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simmons er ikke bra.. prismessig ja.. men lydmessig suger det.

I kombinasjon med BMW som har groom lyd, hvertfall rekkesekserne, ødelegger Simons alt.

Den lager en ekkel metallisk sprakete klang lyd... noe som ikke står til samsvar med BMW, min mening.

Burde ha noe som lager dyp groom lyd ved pådrag, ikke ekkel metall lyd.

Jeg går klart for Scorpion DTM, eventuelt Remus. Har hørt begge deler på rekkesekser, og det høres nice ut.

Scorpion

http://www.bimmerfanatics.com/sounds/oystein325/aks2-5.mp3

http://www.bimmerfanatics.com/sounds/oystein325/kjoretur2.mp3

lyden fra aks2-5 er jo FANTASTISK :)

Men kjøp Simons du, blir jo bare en mindre som har Scorpion

:D

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere anbefalte meg ikke å kjøpe Scorpions pga. det var dårliog kvalitet i hele anlegget. Jeg vet ikke jeg, men lyden hørtes rå ut.

Husk at jeg har familiecruiser med en 4 - åring og baby i, så det er begrenset hvor mye lyd (og penger) jeg kan kreve av ett effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW-328 er en jeg vet om av mange som hadde Scorpion anlegg på sin 323. Han var ikke annet en fornøyd.

Og det er bare gromlyd ved pådrag, ganske rolig ved vanlig kjøring. Og motorbremsing da, men det sier seg selv.

Ang sånn split anlegg, får man kjøpt rør med ferdig bend, ikke alle merker selger dette. Da er det bare til å skru opp fester. Bendet er rett etter katalysatoren omtrent, men sørg for at det er blås på alle endene, så det ikke kommer røyk ut av 1 eller 2 hull bare om vintern :D

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider