Gå til innhold

Mazdaklubb i Norge

Ranger emnet

autowern

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dette virket skikkelig interessant :) siden jeg nå har blitt mx3 eier kunne jeg tenkt meg å bli medlem i en klubb :) ikke bare er det gøy og sosialt, men også veldig hjelpsomt ved at en kjapt kan få tips og råd fra andre med erfaring angående de samme bilene og kan også hjelpe andre med deres problemer. :D

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by mazdafun

Hei.

Ja, det er noe nytt....

Smir litt om dagen, og her er hovedpkt. som jeg mener er spikra. Det er ikke endelig, så det er bare å krangle på;)

Klubben blir GRATIS. Jepp, that's right. Satser på inntekter på utgiftene, dvs. banetreff, t-skjorter, etc må gå "break even". Bank (dvs. utlegg ved bestilling av bane, t-skjorter, etc står jeg/andre for selv).

Forum :

Det blir Flere forum. Både Norsk, og utenlandske. Men skal ikke lage forum selv. Confused? Les videre...

Skal legge linker til Mazda-delen i bilforumet.net (klarert med Håkon). Skal også legge link til 626 og rx-forum i USA, og 323 Turbo forum i England. På denne måten blir det :

- Kunskapsrike forum

- Ikke enda ett forum å sjekke innom hele tiden

- Mange brukere

- Muligheten for reklame på forum som vi linker til(- jobber med det)

Vil lage en ny Mazdafun side,med en mer klubb-profil. Påmeldings-skjema vil bli lagd for mail.

Holder nok ett møte med de som vil i November ett sted sentralt på østlandet for å diskutere hvor mye gøy vi skal ha i vinter. :D

mvh

Edit : paralellt jobber jeg med messer som vi muligens kommer oss inn på som utstillere. Så når dette "begynner å rulle" får dere hive dere på og være med å jobbe:D

Noe nytt? :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Nja, ikke så mye som jeg hadde håpet på. Blir holdt tilbake både av mine egne og andres "prosjekter".

Web-side, Layout, etc... : Her har Geir K (han som jeg opprinnelig lagded mazdafun.com med) sagt seg villig til å jobbe. Men han ser ingen "frihelger" til å gjøre dette før i romjula. Imens skriver jeg på harde livet tekst til siden (stort sett jeg som har skrevet alt på siden tidligere).

Hjelp - Hjelp - Hjelp :D

------------------------------

Hvis dere har sett i brosjyre-delen av Mazdafun.com, så har dere sikkert sett de digitale salgsbrosjyrene og mazdaspeed katalogene. Jeg har kjempelyst til å utøke denne seksjonen, for det er svært mange som finner denne delen meget anvendelig (faktisk er det noen som mener det er det eneste stedet noe av denne infoen ligger på nettet, men hva vet jeg?). Men, dette er en ting som tar tid. Man må scanne inn bilder, og skrive all tekst fra brosjyren/katalogen. Jeg har nå tilgang til nesten alle salgsbrosjyrer, og en god del bra kataloger og kursmateriale (bl.a. ett elektrokurs fra Mazda med helt latterlige illustrasjoner- gøy å lære elektro). Og det hadde vært gøy å "digitalisert" alt sammen. "Hvorfor ikke bare scanne inn tekst og bilde, og bare legge det ut?" sier kanskje noen. Jeg mener det ser 10 ganger bedre ut med teksten skrevet skikkelig kontra en scannet tekst.

Så hvis det er noen med Scanner, tastatur, og litt tid til overs, ta kontakt.

Klubbaktiviteter vil nok være igang iløpet av Januar. Jeg tenker meg en isbane dag på ett vann som en grei start-møteplass. Da får vi en hyggelig dag ute, med masse morro for både oss og bilene. Hvis det er noen som vil møtes før dette (desember?), f.eks ta en go-cart kveld på Harald H. her i Oslo, så kan vi godt gjøre det. Men alt avhenger av interressen. Det er vel ikke alle som bor rundt Oslo heller?

Ellers vil jeg appelere til hver enkelt sine ressurser. Kunne tenke meg noen som kan skaffe noen gunstige pique-skjorter med brodert logo til klubbmedlemmer. Hvis det er noen som "tilfeldigvis" driver med dette, eller kjenner noen, så ta kontakt.

"Hoffleverandør" av tape/dekor er allerede i boks. Jeg ser frem til å få se noen utkast på logo (*-kremt, host) på klubblogo, og bildekor for medlemmer +++

Det var alt for denne gang....

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er medlem av klassic mazda klubb men hvorfor ikke bli medlem her......

Ser ut som ting er på gang her i lille mazdanorge....hehe

La oss bli større en vag og audi.....hehe

JEG ER MED....

Har litt kunskap om de eldre bilene ivertfall sånn frem til 1998 eller noe......

1970 mazda 1300 coupe med maria elena

1974 mazda 1300 airbrush

1976 wv typ2 bus med porchemotor

1983 mazda rx-7 imsa

1984 cevy g20 van

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Heisann...

Nja, ikke så mye som jeg hadde håpet på. Blir holdt tilbake både av mine egne og andres "prosjekter".

Web-side, Layout, etc... : Her har Geir K (han som jeg opprinnelig lagded mazdafun.com med) sagt seg villig til å jobbe. Men han ser ingen "frihelger" til å gjøre dette før i romjula. Imens skriver jeg på harde livet tekst til siden (stort sett jeg som har skrevet alt på siden tidligere).

Hjelp - Hjelp - Hjelp :D

------------------------------

Hvis dere har sett i brosjyre-delen av Mazdafun.com, så har dere sikkert sett de digitale salgsbrosjyrene og mazdaspeed katalogene. Jeg har kjempelyst til å utøke denne seksjonen, for det er svært mange som finner denne delen meget anvendelig (faktisk er det noen som mener det er det eneste stedet noe av denne infoen ligger på nettet, men hva vet jeg?). Men, dette er en ting som tar tid. Man må scanne inn bilder, og skrive all tekst fra brosjyren/katalogen. Jeg har nå tilgang til nesten alle salgsbrosjyrer, og en god del bra kataloger og kursmateriale (bl.a. ett elektrokurs fra Mazda med helt latterlige illustrasjoner- gøy å lære elektro). Og det hadde vært gøy å "digitalisert" alt sammen. "Hvorfor ikke bare scanne inn tekst og bilde, og bare legge det ut?" sier kanskje noen. Jeg mener det ser 10 ganger bedre ut med teksten skrevet skikkelig kontra en scannet tekst.

Så hvis det er noen med Scanner, tastatur, og litt tid til overs, ta kontakt.

Klubbaktiviteter vil nok være igang iløpet av Januar. Jeg tenker meg en isbane dag på ett vann som en grei start-møteplass. Da får vi en hyggelig dag ute, med masse morro for både oss og bilene. Hvis det er noen som vil møtes før dette (desember?), f.eks ta en go-cart kveld på Harald H. her i Oslo, så kan vi godt gjøre det. Men alt avhenger av interressen. Det er vel ikke alle som bor rundt Oslo heller?

Ellers vil jeg appelere til hver enkelt sine ressurser. Kunne tenke meg noen som kan skaffe noen gunstige pique-skjorter med brodert logo til klubbmedlemmer. Hvis det er noen som "tilfeldigvis" driver med dette, eller kjenner noen, så ta kontakt.

"Hoffleverandør" av tape/dekor er allerede i boks. Jeg ser frem til å få se noen utkast på logo (*-kremt, host) på klubblogo, og bildekor for medlemmer +++

Det var alt for denne gang....

mvh

Eg kan alltid være behjelpelig med å skrive inn tekst, mulig eg kan får ordnet scanning på jobb også !

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by mazda626v6euro

Hadde vært fint med en klubb, for folk med en 626. Det er klubber for MX, RX og NRK og KGB, men ikke for 626.:)

blir bedre med rein mazda klubb syns nå jeg :) mere sosialt

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser rundt på mazda sider så er det jo mange klubber. De møtes, ser på og snakker bil. Ser jo gøy ut.:) Det er kanskje lett for at slike klubber bare blir med "praten"...eller? Hadde vært gøy å se å snakke med folk som også har 626 V6. Med bare solgt 382 eksemplare så er det ikke mange av oss. Men jeg har jo ikke noe imot andre mazda modeller selvfølgelig. Kanskje man bare skal starte i det små. Rett og slett bare møtes et sted å se på bil...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider