triggerhappy Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Noen som har erfaringer med denne varsleren? Vet det finnes en annen tråd om den, men sto ikke noe nyttig der. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Jeg hadde en stund Wistler 3400 montert i bilen. Vet det ikke er den det er snakk om, men fungerer vel på samme måte. Så ikke noen kontroller i perioden, desverre. Noen små notater om den: Tingen er enkel å montere. Radardetektroren er litt stor og klumpete, og fungerer kun gjennom plastikk (tror jeg). Jeg hadde litt problemer med å finne en plass for denne, men fikk presset den rett bak ford-merket. Er litt usikker på om det kanskje var litt aluminium i veien da, men radarkontroller forekommer vel ikke så ofte lenger? ;) En reflektor følger med enheten. Dette gjør at radardetektoren kan monteres på mange måter og likevel fungere. Du må kanskje trenge en liten dose fantasi for å finne en plassering, men det skal ikke være noe stort problem. Skjermen er oversiktlig og gir all informasjon du trenger. Altså hvilken modus den er i, temperatur eller hva du måtte ønske. Den har også et system som indikerer hvor langt ifra laser- / radar-kontrollen. Vet ikke hvor mye man følger med på det samtidig som man utfører en hard nedbremsing, men kjekt og ha :) Kontrollering av enheten går bra. Kontrollenheten består kun av 4 knapper, og det er da lett å huske funksjonen til hver knapp. Menyen er oversiktlig og grei, men bruksanvisningen er et must. Enheten piper når du passerer skyvedører, men du må vanligvis være ganske nært for at dette skal være tilfelle. Merket aldri noen forskjell mellom "City-mode" (1 og 2) eller "Highway". --- Og det viktigste, som sannsynligvis også gjelder Whistler 1730: Laserdetektoren er montert bakpå sladrespeilet. Denne enheten skal kunne oppdage laserkontroller under optimale forhold på 3200 meter. I tester har den prestert å oppdage kontroller på omtrent 1000 meter. Politiet klarer å sikte bra, og utføre en bra måling, på 700 meters hold. Men har ikke lov å bruke en måling der det er over 400 meter mellom lasermåler og bil. De klarer ellers i teorien å måle opp til 1000 meter. Da laserdetektoren kun måler etter at politiet har startet målingen skal du likevel ha omtrent 300 - 400 meter å bremse ned på. I 150 km/h, eller 41,67 m/s, skal du da ha omtrent 7,20 - 10 sekunder å bremse ned på før politiet kan bruken målingen. Dette er altså i 150 km/h, og det mener jeg fort kan redde lappen. Når du ligger i litt over "miste-lappen-fart" i 90-sonen, i 136 km/h eller over, vil man altså ha veldig god tid å bremse ned før de kan bruke en måling. Det er vel i 60-sonen de fleste mister lappen. De fleste mister den også når de ligger litt over 86 i denne sonen. Da har man god tid å bremse ned med laservarsleren. --- 3400 er altså den som monteres skjult. Det vil si at de forskjellige komponentene plasseres rundt omkring i bilen der det er vanskelig eller umulig å se dem. EDIT: Nærmere bestemt: - Laserdetektor Baksiden av sladrespeil Enheten er liten, og måler både bak og foran. Legges kun merke til i godt lys hvis man studerer baksiden av sladrespeilet. - Radardetektor Foran på bilen bak noe plastikk e.l. Enheten er stor og klumpete, og plassering kan trenge litt fantasi. Ikke synlig. - Kontrollenhet Inne i bilen der ikke politiet ser den. Enheten er liten, og politiet ser den ikke med mindre de ransaker bilen. - Temperaturmåler Bitteliten ting som monteres utenfor bilen der der ikke foregår oppvarming. Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.