Gå til innhold

Prosjekt hjulbue bredding

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Har ikke vært så mye fremgang i det siste.

Driver å sparkler den siste finishen på hjulbuene, er ikke lett å få det helt smooth.

Grunnen til at jeg brukte tinn var for å unngå rust og fordi jeg hadde lyst til å lære meg å tinne..

I helga så sveiset jeg i sammen bakre del av velteburet, sveisene ser helt jævlig ut noen steder men jeg er 98% sikker på at sveisen har gått ordentlig igjennom.

Grunnen til at sveisene ser litt crappy ut noen steder er fordi trådmatinga på sveiseapparatet begynnte å gå ujevnt.

Pater: Jeg veit egentlig ikke hva jeg driver med, men jeg prøver i hvertfall ;)

Skal prøve å ta noen bilder etterhvert..

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke vært så mye fremgang i det siste.

Driver å sparkler den siste finishen på hjulbuene, er ikke lett å få det helt smooth.

Grunnen til at jeg brukte tinn var for å unngå rust og fordi jeg hadde lyst til å lære meg å tinne..

I helga så sveiset jeg i sammen bakre del av velteburet, sveisene ser helt jævlig ut noen steder men jeg er 98% sikker på at sveisen har gått ordentlig igjennom.

Grunnen til at sveisene ser litt crappy ut noen steder er fordi trådmatinga på sveiseapparatet begynnte å gå ujevnt.

Pater: Jeg veit egentlig ikke hva jeg driver med, men jeg prøver i hvertfall ;)

Skal prøve å ta noen bilder etterhvert..

lyst på slike felger jeg å....

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme felger på min gamle golf 2.

Breddet bare med slegge og slag hammer. Ble litt sparkling, men resultatet ble bra syns jeg. Har bare et litt dårlig bilde her.

Tinning og slik du gjør er nok å anbefale fremfor min måte. Var litt rust på den sist jeg så den, samt mye arbeid med sleggen.

225/40 16 bak og 215 foran.

Golf2-turbo02web.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vinklingen på breddingen lik framme og bak?

bare ett lite spm. koffor bredder du ikkje litt meir utover. skjønner du kva eg meiner??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vinklingen på breddingen lik framme og bak?

bare ett lite spm. koffor bredder du ikkje litt meir utover. skjønner du kva eg meiner??

Jeg tror vinkelen på hjulbuen foran og bak skal være ca. lik.

Bredde mer utover? Mener du at hjulbuen skulle vært mer rett (horisontal) utover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vinkelen på hjulbuen foran og bak skal være ca. lik.

Bredde mer utover? Mener du at hjulbuen skulle vært mer rett (horisontal) utover?

jepp det er det eg meiner. det er ikkje noko gale det du gjer men, slik eg ser det fo meg viss man bredder meir horisontalt så kan man senke meir. men eg kan ta feil.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja man kan vel senke litt mer da men jeg ville beholde litt av orginal utseende på hjulbuene.

Vi får se hvor langt ned jeg kan senke den når jeg er ferdig ;)

Er ikke helt fornøyd med hjulbuene foran, men jeg gidder ikke koste på noe mer.

Dette er første gang jeg gjør større karosseriarbeid så man kan jo ikke regne med at det blir perfekt, men jeg har jo i hvertfall lært en del.

Skal bli banebil dette så det er egentlig ikke så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...