Gå til innhold

Motor problemer

Ranger emnet

Ole-H

Anbefalte innlegg

Okey... nå har jeg fått en slags "turbolyd" på bilen min. Høres helt likt ut som når dynamoen høres igjennom stereon, men jeg har ikke no stereo, så det kan ikke være det. Kan lukte litt svidd plast også innemellom. Noen som har en formening om hva det kan være? Denne lyden er kombinert med en slags "viftelyd" også...

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole-H

Okey... nå har jeg fått en slags "turbolyd" på bilen min. Høres helt likt ut som når dynamoen høres igjennom stereon, men jeg har ikke no stereo, så det kan ikke være det. Kan lukte litt svidd plast også innemellom. Noen som har en formening om hva det kan være? Denne lyden er kombinert med en slags "viftelyd" også...

clutchen kanskje, siden det lukter svidd

- BMW 520i

x VW Golf II - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute å kjøret en del med min bil i dag, med vinduet nede kan det ved kraftige pådrag høres ut som en turbo som snurrer hos meg å...sikkert samma "problemet", har ikke merket noe uvanlig med bilen ellers!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Kan være dynamoen eller strammehjul.

Når man drar den langt på turtall er det jo nesten normalt at det kommer litt lyder.

har nytt strammhjul liggende jeg, får bytte til uka, håper der ikke er dynamoen!! men da har jeg knallgod unskyldning til å skaffe en større da :)

dro den ikke akkurat laaangt ut da, var ute å øvelseskjørte (er ikke 18 enda :mad: ) sammens med farmor...hehe...sightseeing..;)

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lyden er garantert en bivirkning av at regreima er for stram!! Hadde denne lyden jeg også,stakk til Møller for å høre hva det kom av,og de sa det var bra jeg kom,for regreima var nesten avslitt fordi den var altfor stram! Stikk å sjekk ut dette,så dere ikke plutselig står der med skjegget i postkassa!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Denne lyden er garantert en bivirkning av at regreima er for stram!! Hadde denne lyden jeg også,stakk til Møller for å høre hva det kom av,og de sa det var bra jeg kom,for regreima var nesten avslitt fordi den var altfor stram! Stikk å sjekk ut dette,så dere ikke plutselig står der med skjegget i postkassa!

får vel sjekke det!

skal montere ny reim å strammhjul til uka tenker jeg =)

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R|ppeR

får vel sjekke det!

skal montere ny reim å strammhjul til uka tenker jeg =)

Dersom regreima er for stram kommer det av og til en "kvernelyd" ved rundt 800-1000 omdr. Umulig å ta feil av ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quattro73

Dersom regreima er for stram kommer det av og til en "kvernelyd" ved rundt 800-1000 omdr. Umulig å ta feil av ;)

kverne lyder har jeg ikke hørt noe av....

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mange rare lyder i bilane våre vi :D Det godt å høre at de lever, hehe..

Jeg har da akkurat bytta reg.reim og viftereim, og nå hyler viftereima som en stukken gris når jeg starter den etter at den har stått en stund. Men er bare å ruse et par ganger så går den bort.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole-H

så regreima kan plutselig stramme seg? lyden er hvertfall der fra 500 rpm og oppover... hadde også en slags kvernelyd frem til turbolyden kom. Hvor dyrt er det og bytte regreim på verksted ink. ny regreim ?

Nei, nei, reima strammer seg ikke av seg selv, men dersom lyden kommer etter skifte av reim er reima for stram.

Kostnader.. Tja, kan tenke meg rundt 400 kr ved kjøp av regreim og strammehjul på AIS. Skal du derimot få verksted til å gjøre dette, vil jeg tro summen fort kommer opp i 2000 kr +.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider