Gå til innhold

Nytt anlegg til "heimen"

Ranger emnet

C0bra

Anbefalte innlegg

Er nå lei av mitt altfor pinglete anlegg, og vil ha noe nytt.

Det jeg har nå er en pinglete marantz 5200sr, ett sett med proson reality 63sa(front), to gamle sonyer(bak) og en proson reality 52 mk2(center). Har i tillegg to mds 12" i hjemme snekra kasser.

Vil nå ha noe som spiller "litt" høyere!

Har tenkt på cerwinvega høyttalere og nad forsterker, men klarer ikke bestemme meg! Vil ha noe som spiller HØYT, men må være litt dynamikk, ikke bare være bass( litt dårlig å velge cervin da, men de er billige og spiller høyt :D ) Vil ha surround receiver, skal bygge ut etter hvert som lommeboka til later det!

De høyttalerene jeg har kommet frem til som kan være aktuelle er CLSC 15, CLSC 215, HP 215 eller V 15F.

Forsterkerene jeg har tenkt på som er aktuelle er T 753 og T 763, selv om sistnevnte er litt i dyreste laget etter min lommebok.

Hva mener dere jeg bør gå for? De fire cerwinene er jo egentlig et valg mellom 2 eller 4 basser, men hva er forskjellen mellom CLSC og V serien? De billigste vil jo være og gå for V 15F, men er den best av disse etter mine kriterier? Rommet anlegget skal være i er på ca55kvm, så trenger litt lyd for å fylle ut hele rommet.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste du vil klare å drive orntlig med T753`er V-15F og CLSC-15.

De andre må du minst ha noe sånt som C372 eller lignende, Tror den T763`en blir litt for svak hvis du skal ha full kontroll.

HP 215 er bare BASS

Og.. Er ikke dette litt feil forum? sånn egentlig?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på å oppgradere med effektforsterker senere.

Vet ikke, syntes ikke det passet noen andre plasser. Men vil noen moderatorer flytte den til det forumet de mener er riktig, så hadde det vært fint!

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Tenkte på å oppgradere med effektforsterker senere.

Vet ikke, syntes ikke det passet noen andre plasser. Men vil noen moderatorer flytte den til det forumet de mener er riktig, så hadde det vært fint!

Hvis du skal oppgradere med effektforsterker ville jeg kjøpt T753 og CLSC 215, men ikke spill høyt før du har effektforsterker.

Det jeg mente var at BILforumet ikke var riktig forum.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider