Gå til innhold

Fra automat til manuelt, mye jobb?

Ranger emnet


kinx

Anbefalte innlegg

Pedalsett må skiftes, vaier/hudrauliske pumper må monteres, bytte mellomaksel, bytte svinghjul, trykkplate, lameller, litt omgjøring av elektriske til ryggelys, litt tilpassing av tunnel inne i bilen, det var vel det, tok meg vel en dag å bytte i min 740.

 

Oljekjøler/ledninger til automatolja fjernes.

 

Artigere å kjøre til slutt, men ikke like komfortabelt.

 

 

tror det var det som skal gjøres,

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke store jobben dette. bytte girkasse, svinghjul og clutch, mellom aksel, og så må du såklart ordne alt mikkmakket, med ledninger og vaiere.. girkassetunellen trenger du ikke gjøre noe med. Trenger heller ikke montere noen hydrauliske pumper.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, kan være greit å ha med seg en som har skrudd litt før..

Den værste delen blir vel å skru av clutchus, sentrere clutch, og entre girkassa igjen, dette er ikke morsomt så lenge motoren fortsatt står i bilen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

nei, kan være greit å ha med seg en som har skrudd litt før..

Den værste delen blir vel å skru av clutchus, sentrere clutch, og entre girkassa igjen, dette er ikke morsomt så lenge motoren fortsatt står i bilen.

 

Det er vel ikke det største problemt det og skru av, men kan være enig at har du ikke gjordt det før kan det være vanskelig og gjøre denne opperasjonen.

 

Hadde ikke mye erfaring før, men har hatt ut kassa noen ganger og sist var det ut og inn på 4 timer, med bytte av utløsningslager, utløsningsarm og lufting av clutch pumpa..

 

Det hele skjedde med bilen på leca blokker og på grusunderlag, kan du heise bilen i lift ++++ masse fint verktøy er det jo egentlig en artig jobb.....

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg vet hvordan det er første gangen og bare bytte clutch....

 

13 timer med 1947 banneord og såre knoker..... :D

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår