Gå til innhold

Jordings punkt baki kofferten på 240...

Ranger emnet

Falk

Anbefalte innlegg

Holder på å montere annlegg i goførti'n, og da må jo fersterker'n ha litt jord. Min første tanke var å sveise fast en mutter i f.eks. golvet under hattehylla eller på hjulhuset. Men siden det er en bensin tank rett under, så er vel kanskje veldig dumt å sveise oppi kofferten, jeg gidder ikke ta ut tanken. Hva tror dere?

Hvor har dere kobla jordinga? Den ene bolten som holder på plass fanger "armen"?

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg brukte den mutteren som bensinnivå giveren sitter i, altså det lille grå lokket der..

Ellers så er det mest opptimale å trekke en kabel rett fra batteriets minuspol.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoBajas

Enig med han "dre".. Drit i kabel fra batt, dra heller en tykkere kabel bra chassi og opp til - på batt, vis du har så stort anlegg at du vinner på det..

Ikke så store anlegget akkurat... så trur ikke det er nødvendig å hente jord fra batteriet. Jeg skrudde den fast i bolten til midtre baksetebelte i går, så ut til å bli dritbra :cool:

Takker for alle gode tips :)

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...