Gå til innhold

Kjøp av '70 Cougar

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har ringt litt på en 1970 Mercury Cougar, og lurte på om jeg kunne høre deres mening :)

Her er salgsannonsen: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=497837

Det han har sagt om bilen er:

* Lakken er ikke perfekt, sig i en dør osv (lakkert av en venn, som ikke er billakkerer) og ingen klarlakk

* Motor og girkasse skal være greit, han vet ikke når\om den er overhalt

* Innmaten i venstre dør er ikke montert

* Dørhåntak på begge dører er fjernet og fjernåpner er ikke kjøpt(koster ca 3500)

* Ingen rust i bagasjerom, hjulbuer ol., kanskje litt under

* Nye gulvplater, ikke tektylbehandlet

* Ny eksos, 3" fra org. manifold

* Slitt høyre bakdekk :rolleyes: og 14" felger, Yngve Gilde i moldestuket help me? :-P

Fikk han til å starte den, og han snakka noe om bensintanken (hørte ikke hva han sa), så han helte bensin rett i forgasseren og da startet den og gikk greit (man hører ikke alt over telefonen :\)

Men takker for at du leste dette, og blir gla om du legger igjen ett svar - det skal mye til for at det blir for dumt og unødvendig ;)

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil vertfall!! Jeg kjøpte selv en -69 modell for litt siden. Det er jo i prinsippet samme bil, bare litt ulike detaljer som grill, listverk osv... Den kan du forøvrig se her:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=38867&highlight=cougar

Jeg synes bilen du linker til ser ut som et ok prosjekt, med ok pris. Vertfall hvis bilen er i den stand selger hevder...:rolleyes:

Si fra hvis det følger med noen reservedeler... f.ex baklykter o.l:D :D

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

Har ringt litt på en 1970 Mercury Cougar, og lurte på om jeg kunne høre deres mening :)

Her er salgsannonsen: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=497837

Det han har sagt om bilen er:

* Lakken er ikke perfekt, sig i en dør osv (lakkert av en venn, som ikke er billakkerer) og ingen klarlakk

* Motor og girkasse skal være greit, han vet ikke når\om den er overhalt

* Innmaten i venstre dør er ikke montert

* Dørhåntak på begge dører er fjernet og fjernåpner er ikke kjøpt(koster ca 3500)

* Ingen rust i bagasjerom, hjulbuer ol., kanskje litt under

* Nye gulvplater, ikke tektylbehandlet

* Ny eksos, 3" fra org. manifold

* Slitt høyre bakdekk :rolleyes: og 14" felger, Yngve Gilde i moldestuket help me? :-P

Fikk han til å starte den, og han snakka noe om bensintanken (hørte ikke hva han sa), så han helte bensin rett i forgasseren og da startet den og gikk greit (man hører ikke alt over telefonen :\)

Men takker for at du leste dette, og blir gla om du legger igjen ett svar - det skal mye til for at det blir for dumt og unødvendig ;)

Yngve kan nok hjelpe :cool:

Ser ikke helt ille ut den, hvor mye har du tenkt å bruke på et bilkjøp da`?

Ekstra baklys har jeg liggende ;)

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

Sånn skal opp å se på bilen nå til onsdag, noen som har noen tips til hva jeg skal se etter?

Har forresten fått 2 nye store bilder, men har problemer med webserveren så jeg kan ikke se de(kanskje dere kan)

http://mental.mine.nu/~rip/Forum/Bilforumet/IM000041.JPG

Nope..jeg kan ikke se bildene..

Se om fjerningen av dørhåndtaka er bra utført

Se om vakumen på fronten fungerer som den skal (dekslene over lyktene foran)

Og se om hele "fronten" er rett..da mener jeg de dekslene som går opp og ned. De er vanskelige å rette opp om det er skjevt der.

Ellers så titt etter rust og gjerne skru av instegslistene og løfte på teppet for å se under.

Spør også gjerne etter bilde av det han har gjort på bilen (da får du en anelse om hvilket arbeid han har gjort)'(bra/dårlig/ræva)

Lykke til med tittingen, håper det svarer til forventningene :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tenkte å bestille en EU-godkjenning til den - så jeg kan se hva som er galt på den før jeg kjøper den.

Fant ut at en NAF test kosta flesk, så det er utelukket :\

Bilen skal også kjøres helt fra brummundal(hamar) til kristiansand!

Men har tenkt på andre transportsmidler, som tog.

Noen som er en racer på togruter? ;P

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiP

Sånn skal opp å se på bilen nå til onsdag, noen som har noen tips til hva jeg skal se etter?

Har forresten fått 2 nye store bilder, men har problemer med webserveren så jeg kan ikke se de(kanskje dere kan)

http://mental.mine.nu/~rip/Forum/Bilforumet/IM000041.JPG

Fått titta på bilen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider