Gå til innhold

FM-modulator fekvens treffer NRK P1!!

Ranger emnet

jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

Har akkurat innstallert dvd og skjerm ibilen!

Og bruker en FM-modulator for å formidle lyden utover bilens orginale anlegg!(BOSE)

Men på begge de frekvensene den går på 88,5-88,9 så kjæsjer den litt med NRKP1, og lyden skurrer!!:mad: :mad: :mad:

Irriterene:mad:

Er det noe å gjøre med dette?

Kan det hjelpe med en antenne forsterker på modulatoren??

Åpen for tips!

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jørn bergflødt

Har akkurat innstallert dvd og skjerm ibilen!

Og bruker en FM-modulator for å formidle lyden utover bilens orginale anlegg!(BOSE)

Men på begge de frekvensene den går på 88,5-88,9 så kjæsjer den litt med NRKP1, og lyden skurrer!!:mad: :mad: :mad:

Irriterene:mad:

Er det noe å gjøre med dette?

Kan det hjelpe med en antenne forsterker på modulatoren??

Åpen for tips!

Jørn

En ting som sikkert vil virke: Ta bort antenna. Blir dårlig med radio da men.. Antenneforsterker har jeg ikke tro på..

Ketil

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juster senderen til en annen frekvens, evt kjøpe deg et sett jackkabler (hvis du har line in på spilleren da)

Eller så får man også fmmodulatorer som ikke er trådløse, de bare gjør om signalene fra å gå i vanlig signalkabel over til å gå i rca antennekabel. Men da trenger du en switchbox for å høre radio...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

juster senderen til en annen frekvens, evt kjøpe deg et sett jackkabler (hvis du har line in på spilleren da)

Eller så får man også fmmodulatorer som ikke er trådløse, de bare gjør om signalene fra å gå i vanlig signalkabel over til å gå i rca antennekabel. Men da trenger du en switchbox for å høre radio...

Hjelper ikke så mye med "ikke trådløs" dersom den går på samme frekvens ;)

Det er mange FM sendere som har helt valgfri frekvens, men de er såvidt jeg har forstått ikke lovlige. Kun de som har ett svært begrenset antall frekvenser lavt nede på skalaen som er lovlige i Norge.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EmmaNorway

En ting som sikkert vil virke: Ta bort antenna. Blir dårlig med radio da men.. Antenneforsterker har jeg ikke tro på..

Ketil

Kan jo bare skjøte på anenne kabelen , og legge skjøten inne i hanskerommet?Sånn at jeg kan koble den ut og inn som jeg vil?

Takker for svar gutter!

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg kan skaffe deg en bra modulator som er trådløs. Kan stilles inn på valgfri frekvens. Har selv kjøpt en og den virker kjempe bra. Har prøvd et par andre modulatorer og de virker ikke noe bra.

Send meg en pm hvis du er intr...

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider