Gå til innhold

Gjensveising av skilthull

Ranger emnet

Audunius

Anbefalte innlegg

Jeg fjernet vinduspusseren, hullet etter emblemet (på bakluka) og sveiset inn mercedes luftinntak i forskjermen på min Golf3 for ikke så lenge siden. I hullet etter vinduspusseren sveiset jeg inn en plate og sparklet over etterpå.

"Hullet" etter emblemet fylte jeg derimot med sparkel, og det fikk jeg vite av lakkereren min etterpå at det ikke var måten å gjøre det på. Du måtte først sveise igjen hullet, å så sparkle.

Så du bør nok sveise inn en plate over skilthullet, å så sparkle over slik at du får den rette "buen" på bakluka, og evt. la lakkereren din ta finishen.

Audunius: Du som hadde en 405 Mi16 og var en del på Oppdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann! Hadde MI 16 før ja :) En sølvgrå en. Dessverre totalvrak nå etter en "liten" ulykke for ett års tid siden. 21 November 2001 faktisk :(

Skal på oppdal en tur ikveld jeg. Ser deg kanskje??

FET bil du har! Har akkurat samme artiklene som du har på bilen din liggende hjemme i garasjen (foruten M3 speil og lexus baklykter)

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audunius

Heisann! Hadde MI 16 før ja :) En sølvgrå en. Dessverre totalvrak nå etter en "liten" ulykke for ett års tid siden. 21 November 2001 faktisk :(

Skal på oppdal en tur ikveld jeg. Ser deg kanskje??

FET bil du har! Har akkurat samme artiklene som du har på bilen din liggende hjemme i garasjen (foruten M3 speil og lexus baklykter)

Takktakk!Ser slett ikke verst ut din heller! Skal du kjøre Golfen? Muligens at du ser meg, men jeg har parkert Golfen for vinteren (skal kanskje vaske den i kveld om det er mildt nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HRC

Takktakk!Ser slett ikke verst ut din heller! Skal du kjøre Golfen? Muligens at du ser meg, men jeg har parkert Golfen for vinteren (skal kanskje vaske den i kveld om det er mildt nok).

Kjører golfen ja :) Knuste riegerfrontleppa mi i dag.. Kjørte over en isklump :mad:

Skal skru av bakfangeren med hekkskjørtet også i dag tror jeg (setter på en annen bakfanger). Hvordan er veiene oppover forresten? Var det du som hadde "Momo" Golfen og Mercedez 2,3 16v`n?

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The Mazta'

Legger ved en liten bildeserie av en kompis sin Mondeo som ble modifisert på denne måten. Den har originalt en plast-"boks" som skilt og skiltlys er innfelt i. Denne ble byttet ut i en 1mm stålplate, som siden ble sparklet jevn med karosseriplaten.

OK. Så han sveiset enkelt og greit igjen skilthullet altså? Fyllte han noe i hiullet før han sveisa det igjen, eller er det bare et tomt rom der inne?

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audunius

Kjører golfen ja :) Knuste riegerfrontleppa mi i dag.. Kjørte over en isklump :mad:

Skal skru av bakfangeren med hekkskjørtet også i dag tror jeg (setter på en annen bakfanger). Hvordan er veiene oppover forresten? Var det du som hadde "Momo" Golfen og Mercedez 2,3 16v`n?

Det var det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Jonte

Hmm, noen som har den reportasjen??? :)

Har den jeg, tatt noen kopier som jeg kan sende til deg hvis du sender meg en PM med navn og adresse å sånn.

Hvis du fortsatt er interessert...

Er dessuten en reportasje med Runar "Piercing" Jensen i samme blad. Hvordan Poloen hans var før.... Litt gøy å lese om og sammenligne med hvordan den er nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider