Gå til innhold

Montere senkesett

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Noen som har en bra forklaring på hvordan bytte støtdemperne og fjærene på golfe n min . ? Vet det nesten er et håpløst spørsmål . Vet også at det står i haynes boka, men skjønner ikke drua av det greiene :) Trenger mere bilder

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er faren min har gjort det en gang for lenge siden på en jetta . Vil bare ha en liten (detaljert) :) gjennomgang i hvordan man gjør det . Evt er det noen i Oslo området som kan gjøre det for meg ?

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har skrevet lange avhandlinger om dette før. Er liksom ikke helt i stemning til å legge igjen noen hundre ord på dataen når været ute er det peneste stavanger har sett denne sommeren. SÅ SØK! Eller kom til stavanger med ei kasse pils eller noe så fikses det på dagen.

Legg med i beregningen at du må ta forstillingskontroll når du budsjeterer foresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

hvilke deler må byttes ut ved montering av dempere & fjærer?

har bestillt cobra 60/40 med sportssdempere og mansjetter til demperen foran.

trengs det ny låsemutter på dempertårnene. har søkt litt men ikke funnet noe om det. ellers noe som jeg trenger for jobben?

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det var en gammel tråd som dukket opp igjen .. Trenger vel ikke å bytte noen deler hvis det ikke er merkbar stor slitasje på de. Mutterne kan være kjekke å bytte, etter at den ene av mine sprak når vi strammet til maks, hm hvordan skal jeg få den igjen tro

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GANSKE enkel sak dette. Man skrur av hjulene fram, så er det 2 bolter som man løsner, så demperen blir løs nedentil, SÅ bruker man mutter trekker og kompressor, og skrur opp mutteren øverst, der demperen er festa under panseret. Er så enkelt at mormor kunne gjort det, ved denne forklaringen. Man KAN ikke ta feil av boltene i nedre kant, og ikke ta feil av den øverste muttern. Samme bak, går rett og slett ikke an å ta feil:D Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo greit ut dette folkens.

Tommen: Hvor mye tar mormora di for en hjelpende hånd? :-)

Har kompressor og slikt også. Da kjøper jeg noen nye muttere på møller i morgen.

takk for hjelpen folkens

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider