snurrebass Skrevet November 12, 2002 Rapporter Share Skrevet November 12, 2002 Kan en bruke et vanlig eletrisk termometer for å måle ladelufta på kald side? (-40 til 100 grader). Eller vil det reagere for "tregt"...? hvilke tempratur vil en dårlig/bra intercooler kjøle til? Siter -88 2wd cosworth -80 911 turbo -72 boble T1 -96 Galant td -x-96 kawasaki zx7rr -x-69 porsche 3.0l -x-86 mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet November 12, 2002 Rapporter Share Skrevet November 12, 2002 Originally posted by snurrebass Kan en bruke et vanlig eletrisk termometer for å måle ladelufta på kald side? (-40 til 100 grader). Eller vil det reagere for "tregt"...? hvilke tempratur vil en dårlig/bra intercooler kjøle til? En god venn av meg, testet ut dette i praksis.. med en sån digital utetemp føler til bil.. Han demonterte plastikken på tuppen av føleren, hvis ikke ble det tregt.. Nå funker det faktisk bra! :) Han ligger på 40-45 grader ved 1.1bar.. Det er jo helt ok :) Når det kommer til differanser på luft temp, så kan jo dette variere MYE fra tilfelle til tilfelle! Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurrebass Skrevet November 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2002 Originally posted by ola En god venn av meg, testet ut dette i praksis.. med en sån digital utetemp føler til bil.. Han demonterte plastikken på tuppen av føleren, hvis ikke ble det tregt.. Nå funker det faktisk bra! :) Han ligger på 40-45 grader ved 1.1bar.. Det er jo helt ok :) Når det kommer til differanser på luft temp, så kan jo dette variere MYE fra tilfelle til tilfelle! plastkken på tuppen? føleren er av metall.... ligger det en føler inni den? Siter -88 2wd cosworth -80 911 turbo -72 boble T1 -96 Galant td -x-96 kawasaki zx7rr -x-69 porsche 3.0l -x-86 mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet November 12, 2002 Rapporter Share Skrevet November 12, 2002 plastikk holder med metall tupp kanskje det var! :) Ja det ligger en føler inne i den ;) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurrebass Skrevet November 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2002 Originally posted by Kjetil Problemet blir vel å få det tett, hvis man ladder litt ;) Har selv en egen måler som er bergnet til dette. Er vel ikke så vanskelig å få det tett med en tynn ledning inn under slangen...... med klemme. Hvordan er føleren din da? skrudd? Siter -88 2wd cosworth -80 911 turbo -72 boble T1 -96 Galant td -x-96 kawasaki zx7rr -x-69 porsche 3.0l -x-86 mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Jodda! Ikke noe problem å få det tett. Har prøvd selv. Ledningen blir klemt helt (nesten) flat. OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Men da kan jo dere meddele noen "normale" temperaturer til oss også da? Ozzt f.eks.. du har jo orginal IC enda.. Hva er tempen på ladeluften din? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Det er jo så avhengig av så mye. Jeg drev bare å lekte meg litt her i sommer. Temp'en steg f.eks ca 15 grader på ei kvartmilerepa dvs. 13 sek ca... Så fortsatte den å stige litt og brukte litt tid på å synke ned til ca. utetemp. Men alt dette er jo avhengig av utetemp spesielt. Nå om dagen har jeg nok rett så trivelig innsugstemp :) OZzzt zzzz Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.