Gå til innhold

B230 vs T5

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

lurer på hva som er mest lønsomt me tanke på pris, sjønner T5 er dyrere ved innkjøp da, men vil den bli MYE dyrere ved trimming enn B230, av stempler, greenrør og turbo, kan vell bruke standra 16V topp og ventiler så lenge jeg freser ut litt av stemplene? kamene i T5 er brukbar?

 

Så blir d MYE dyrere å trimme T5 enn B230 med mål rundt 400hk?

 

tnx 4 svar!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et utgangspungt i en 230FT motor... 8000-15000,-

 

Bytt turbo 5000-7000,-

Nye/brukte dyser 2000-4000,-

Ettermarkeds sprut som f.eks Megasquirt ca 3000,-

531 topp 2000-3000,-

Pumpe 5000,-

 

Der har du 300-350 HK.... (sikkert glemt ett eller annet)

 

 

Så kan du regne på hva det koster deg med en T5...

Er sikkert litt mere stuk med fester osv til T5`n da....

 

 

Utenom disse prisene kommer girkasse, adapter, akslinger etc

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Ta et utgangspungt i en 230FT motor... 8000-15000,-

 

Bytt turbo 5000-7000,-

Nye/brukte dyser 2000-4000,-

Ettermarkeds sprut som f.eks Megasquirt ca 3000,-

531 topp 2000-3000,-

Pumpe 5000,-

 

Der har du 300-350 HK.... (sikkert glemt ett eller annet)

 

 

Så kan du regne på hva det koster deg med en T5...

Er sikkert litt mere stuk med fester osv til T5`n da....

 

 

Utenom disse prisene kommer girkasse, adapter, akslinger etc

 

adapter er vel ikke det store stresset å mekke :) akslinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det må bestilles spesial fra Unikardang, eller om det er noe som passer over.

Burde være noe som holder.

Vet om flere som har klart og knekke mellomakselen på orginalmotor....

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår