Gå til innhold

Hjelp til fargevalg på bilen!

Ranger emnet

Stephan

Anbefalte innlegg

Hei.. hehe.. som noen sikkert vet så har jeg vært litt uheldig å krasjet bilen min litt.. Så nå snart skal vi begynne å pusse ned hele skiten å lakkere.. så det blir muligens ett fargebytte. Så lurte jeg på om noen hadde noen bra forslag på hvilke farge som kunne vært bra...

galant12_08.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. hvit perlemor hadde vært bra:) Er det mye ekstra jass å lakkere perlemor? Tenker på om prisen stiger da? Så også en jævli fin gull farge på en nytype volvo her om dagen.. dette er vanskeliiiig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull met. er ofte fint. Jo rikere metning, desto bedre er det. Jeg tviler imidlertid på at akkurat din bil vil kle fargen, da fargen er veldig skrikende, harry om du vil, mens din bils formgivning heller mot det mer forsiktige og beskjedne. Din bil kler således bedre en forsiktig og rolig farge. En som understreker bilens linjer og kvaliteter og fremhever dem, fremfor å fremheve kun en farge som nesten gjør skam på bilen. Men det er lov å prøve. Det kan jo hende at jeg tar feil. :)

Pris på lakk har jeg ikke snøring på. Noen som vet hvor mye perlemor koster i forhold til alminnelig lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyp og varm blåfarge kunne gjort seg. Vet mange har det, men er jo pent da! :D

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en gullfarget slik i Bergen, er ikkje så gærn den, bortsett fra det enorme fembarnsfamilie tørkestativet av en vinge han har bakpå......

Skal du først lakke og stæsje enslik bil blir du uansett kalt harry av no-goods, så du kan liksågodt ta den en fin farge. Som gullfarge er... Men må være av den litt mørke..

MVH

BMW324Tda

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider