Gå til innhold

Fjernlyshendelen ved rattet

Ranger emnet

HansM-740GL

Anbefalte innlegg

Når jeg holder den inne begynner det å røyke ut av hendelen, men når jeg trykker den helt inn og slepper den slik at fjernlys står på av seg selv røyker det IKKE. Skal man ikke kunne holde hendelen inne i 20sek også sleppe den eller? Funker jo andre nye biler å holde den inne også sleppe den. Er det reele som holder på gi seg??

Samtidig går bremselysene på sidene ofte.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men var til forhandler der jeg kjøpte bilen min, og dem sa at hendelen ikke er til å holde inne! Hø, sa jeg. Nei, den skal kun trykkes inn og sleppes. Jaja, er nå ikke sånn på andre biler. f.eks. bilen til muttera så kan man holde fjernlysa inne ved å dra den mot deg, også setter man dem på ved dra den fra deg.

Skal prøve å bytte reeler. Er noe som er helt høl i hue på det elektriske i bilen. Nå funker nå bremselysa og bakluka mi. Men det med fjernlysa er jo helt høl i hue, skal holde dem inne slik at du varsle bilen, uten at man må vri om bryteren også sette på fjernlysa. da har jo fare situasjonen alt passert.

Men får man kjøpt en ny hendel? Og til hvilken pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal kunne holde hendelet inne ja. tror forhandleren prøver å ro seg unna.. siden bremselysa dine går ofte høres det ut som det er noen ledninger som ligger intillhverandre et sted. skjekk sikringa på bremselysa. om det skal være 15amp men sitter feks en 30 amp. har forhandler eller noen andre satt inn den for at du ikke skal se at det er no feil når du kjøper bilen, men får masse problemer senere.

hendel finner du på høggern og må sikkert gi 50-100 kr for. er masse 740er på lierhøggern og hvertfall 1 på isi. ta med div releer samtidig.

ny på volvo koster sikkert 1000kr..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringen er en 15amp. Det har jeg sjekket. Bremselysene har holdt i 2 dager nå. Det e bra. Men har en mistanke om en temperatur måler som er kobla inn som gjør hele dritten, fordi den skjøta el-teip noe som ikke holder mål. så en makan på Clas Ohlson og den var med en sigarrett-tenner. Så den kunne jeg tenkt meg å nappa vekk. Også fordi måleren er helt på jordet, klemmer jeg på skjøten kommer riktig temp ute. Møkka sau som har satt den inn. Kan ta et bilde av det senere i dag så skal du se hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider