Gå til innhold

Problemer med ryggelys.. Hjelp !!

Ranger emnet

Falk

Anbefalte innlegg

Har litt trubbel med 240'n min.

Når lysa er skrudd på og jeg setter den i revers, så skrur tenninga seg på ?!

Har sjekket revers bryteren på girkassa og den virker.

Ledningen fra kontaktstykket og til girkassa er også hel, men fra dette kontaktstykket og videre så må det være noe galt..

Skal sjekke litt mer hvor den går...

Er det noen andre som har hatt noen lignende problemer?

Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen

Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen

X Volvo 244DL 83' - B21A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva som er feil med din, men 245`en til en kamerat er helt syk, når han skal skru av bilen kan han ikke holde bremsen inne så bremselyset er på , da stopper ikke bilen. Hvis han slår av bilen og trykker på bremsen før motoren har stoppet helt slår den seg på igjen - rare greier, men nå er bilen dritt lei, så hele ledningsnettet brant opp. trengte ferie :)

Det beste er å passe på at man ikke lager får mye ledningsrot når man setter inn stereo osv. det er svært ofte at feilen er selvprodusert.

Pass på at alle ledninger er koblet på en sikring, at ledningene er dimensjonerte for den belastningen som den blir utsatt for, og ikke ha masse kabelsko og jalla koblinger overalt, lett å miste kontrollen.

Ledning dim (max belastning)

5A - 0,75mm2

10A - 1,5mm2

16A - 2,5mm2

20A - 4mm2

25A - 6mm2

32A - 10mm2

63A - 16mm2

125A - 50mm2

Bruker du disse størrelsene og ikke belaster de hardere er du på tjukk is. Hvis en eller annen er eletriker kan de legge ut en mer korrekt liste

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nesten samme problemet på min forrige 240.

der slo tenningen seg på når jeg trøde inn bremsen... og holdt jeg inne bremsen mens jeg stoppet bilen med nøkkelen så stoppet den ikke..

Da var feilen at det var vann i den enne baklykta:rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

hadde nesten samme problemet på min forrige 240.

der slo tenningen seg på når jeg trøde inn bremsen... og holdt jeg inne bremsen mens jeg stoppet bilen med nøkkelen så stoppet den ikke..

Da var feilen at det var vann i den enne baklykta:rolleyes:

kan være feil på bryteren også! dvs ryggelys bryteren, men jeg tviler på den skal klare å starte bilen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider