Gå til innhold

VAG-COM: diagnose på laptop

Ranger emnet


eivindw

Anbefalte innlegg

Originally posted by eivindw

Må vel benytte meg av dette kalde været for å "dokumentere" at bilen min har fler krefter enn din da Eirik :D Hvorfor bruke $$ på tuning når det kun er snakk om noen enkle grep og tastetrykk for å få den råeste effektkurva? Dette er jo bil-poserens drøm..

 

hihi, det er da ikke sikkert at du har mer krefter for det?

Eller hva tror du etter en prøvetur? :)

 

Det er jo 265Nm orginalt på min, og nå har jeg sikkert 270 eller noe slikt..

 

:D

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...
Originally posted by espen

Helt enig eivind, jeg har også VAG-COM og spesielt for de med TDI er det et nyttig verktøy. Litt vittig at man kan kjøpe et bedre diagnseverktøy enn VAG selv har :)

 

Hvilken verson av VAG-COM kjører du? Har 1.0 selv, har ikke oppgradert men det er vel på tide hvis 208 er bedre. Har notert meg at mange klager over at cracket verson 0.81 beta er ustabilt... det er jo en beta da...

 

Trist at jeg ikke kan lese blokk 120 på TDI'en min. Men jeg er glad i "henne" allikevel, selv om hun er enkel i hodet :D

 

 

 

"Litt vittig at man kan kjøpe et bedre diagnseverktøy enn VAG selv har :)"

Er dette tilfelle?

Er dette bedre en det de bruker på møller?

Og hvis man printer ut feilcoder, kan man ta de med på en audi plass og de vil skjønne feil codene?

 

-Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vag-com er litt mer brukervennlig enn det verktøyet de bruker på møller. Dessuten kan man jo logge til filer osv, lage grafer ++ masse som den standard diagnosesaken til audi ikke kan.

 

Tror feilkodene du får ut er de samme som du ville få med standard diagnoseverktøy. For å forstå dem må du som regel referere til verkstedhåndbøker tror jeg. Ganske kryptiske noen av meldingene..

 

Eksempel på noen feilmeldinger:

 

Address 35 -------------------------------------------------------

Controller: 8L0 862 257 G

Component: ZV-Pumpe, DWA, Funk D11

Coding: 13130

Shop #: WSC 06435

3 Faults Found:

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

35-00 - -

00991 - Interior Lights

28-00 - Short to B+

00956 - Key 2

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvor kan en få tak i en slik kabel en trenger :ODB II -> seriell interface.???

 

 

en nett adresse eller noe hadde vært optimalt.. dette vag.com opplegget må bare sjekkes ut nærmere. greit å betale 99 dollar

for det synes jeg... blir billig i lengden i forhold til å besøke vag...

 

hvis en har et tips om dette vennligst svar snarest på PM eller del det med andre her..

 

mvh kjetilr

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Hvor kan en få tak i en slik kabel en trenger :ODB II -> seriell interface.???

 

Jeg kjøpte min fra en kar i Sverige, han har denne websiden:

 

http://www.vag-com.se

 

Ellers er det også en norsk distributør:

 

http://www.bilkompetanse.no/

 

Tror svensken er ganske mye billigere. Jeg overførte penger rett til hans konto, 2 dager etter mottok jeg kabelen min :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Hva betalte du for kabelen? kostet 349,- i norge tror jeg det var.. det var den billigste... bør en kjøpe dyr eller billig?

 

Høres ikke så ille ut det. Jeg betalte ca. 1450,- (1750 svenske) for kabel + programvaren..

 

Klart det hadde vært kult å ha den beste kabelen. Denne har innebygd aktivering av programvaren, automatiske sikringer, varsellys osv.. Har ikke hatt behov for annet enn den jeg har da :)

 

Det er en oversikt over de forskjellige kabelene ross-tech tilbyr her:

http://www.ross-tech.com/vag-com/interfaces.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takker for hjelp så langt.. får satse på denne i norge.. var billig den ene i usa oxp men sikkert lang leveringstid..

 

brukt programmet mye eller? fornøyd med funksjonen?? vært noen bugs med det? en kan vel ikke skade motorstyring osv med dette her?

 

litt nysjerrig jeg

 

mvh kjetil rosenvold

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja har ikke brukt det så voldsomt mye. Sjekker etter feilkoder en gang i blant. Det jeg har brukt mest er loggingen. Logger diverse blokker til tekstfiler. Disse tekstfilene leser jeg inn i excel eller et eget graf-program jeg har laget.

 

Ikke hatt noe problemer eller bugs. Du kan gjøre skade, da den gir deg full rettighet til å endre på innstillinger. Alle de "farlige" funksjonene er samlet på et sted, så det er lett å unngå dem. Se denne siden for eksempel, er et skjermbilde fra programmet:

 

http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/open_screen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår