awt Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Håper noen av dere som har mest peiling på Skyline kan svare på dette. Alle vet jo at Autofil omtalte at det var ca like lett å få 500hk i en Skyline som å få 15hk utav en 9,9hk i en påhengs, og derfor tror jo såklart 89% av Autofils seere dette. Jeg har lest mye refs av denne omtalelsen av Autofil, men aldri fått helt svar på hva som må gjøres, hadde vært greit å visst, sånn jeg kan vinne diskusjoner med folk som trur og påstår noe annet. Er ikke like gøy å si "nei det går ikke" uten å ha noe større grunnlag for uttalelsen. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 kan ikke bare fjærne En pling og en plong.. må også fjærne en dert .. altså "En pling og en plong og en dert" .. der fikk du alt du trengte å vite.. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Du kan jo begynne med å si at det ikke anbefales å lade stort mere enn 1 bar på de originale turboene, noe som vil gi MAX 400hk på en solskinnsdag(med de rette modifikasjonene). Dersom skifte av turboer kommer inn under "fjerne en pling og en plong", så har nok autofil rett. .. :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt150 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt! Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie.. Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK i japan... orginalt fra fabrikken. sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p Siter http://www.cardomain.com/memberpage/559185 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329 93 - Nissan Primera GT Tidligere Biler: 86 - Honda Accord 2.0EX 86 - Honda Accord 2.0EX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by gt150 motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt! Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie.. Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK i japan... orginalt fra fabrikken. sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p Vet ihvertfall at på en JDM Supra, iforhold til en Euro/US-spec Supra...så er det ganske mye forskjell på pling, plong, og dertene... :D Så man kan nok konkludere med at godeste Jan Erik har tatt seg en aldri så liten artistisk frihet...igjen! :D @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by gt150 motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt! Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie.. Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK i japan... orginalt fra fabrikken. sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p Du har nok helt rett, fordi en "vanlig" 1.8l motor nå har ca 110-115hp så kan man få minst 1000hp ved å bytte potter, dette er fordi norge er ett dyrt land å ha bil i. Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by gt150 motoren har potensiale til rundt 500HK orginalt! Men er strupet ned til rundt 276HK i Japan pga avgifter, og noe annet greie.. Du ser pA f.eks Mitsubishi EVO, de har 276HK, Mazda RX-7, de har 276HK , Honda NSX, de har 276HK, Toyota Supra , De har 276HK i japan... orginalt fra fabrikken. sA difor er det bare til A fjerne en pling en plong, og eventuelt en dert.. :p Jeg regnet med at du tuller nå? Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by @lpher Vet ihvertfall at på en JDM Supra, iforhold til en Euro/US-spec Supra...så er det ganske mye forskjell på pling, plong, og dertene... :D Så man kan nok konkludere med at godeste Jan Erik har tatt seg en aldri så liten artistisk frihet...igjen! :D @lpher Blant annet mindre turboer,vel? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Originally posted by Turboed1 Blant annet mindre turboer,vel? :) Stemmer nok det ja...littegrann mindre keramiske turboer...som gir mindre spool-up time...men downsiden er at de ikke tåler like mye :) Menne....er litt på feil forum her jeg nå....så jeg skal prøve å begrense ikke-skyline snakket :D Sorry about that guys :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hmmm. Nå skal jeg kome med en påstand. Jeg vet ikke om denne påstanden er korrekt, men vi får se hva det ender på. Jeg har hørt, lest, og sett dyno-sheets, på at stort sett de fleste japanske biler i toppsjiktet av hk-spekteret, altså de som blir registrert som 280hk, har mere enn det. F.eks Evo VIII MR har vel kanskje brått over 300hk. Det samme med GTR34 V-Spec II Nür. Dette var en påstand. La krigen begynne. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Du trenger ikke bekymre deg for noen krig, da dette er et velkjent fenomen på japanske biler. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 på GAMMLE japanske biler .. nå kommer de med 300hester ++ orginalt :D (ok ok .. EN gjør det .. men flere er på vei) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by Kebab gud på GAMMLE japanske biler .. nå kommer de med 300hester ++ orginalt :D (ok ok .. EN gjør det .. men flere er på vei) Og dette er på det japanske markedet? Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Det var inegn avgiftsgrenser eller no som gjorde at man ikke fikk mer enn 280 fra japanske biler .. det var en avtale mellom Produsentene som begrenset det til 280 .. den avtale er blitt brutt .. for 2 årsiden .. like avtaler finner man i tyskland hvor BMW, Merc, VW(audi) gikk sammen på slutten av 80tallet og ble enig om å bregrense toppfartene til 250km/t .. (flere hoppet på senere .. fra alle land) PS: hvis dere ikke tror meg .. så spørr dere selv .. hva skal japanere med ferrari da? :P se på de? desuten .. Lexus kommer med en GS med 470hester om nøyaktig et år for å feire starten av salget i japan ... :P (så vidt jeg vet så er ikke infiniti FX45 tilsalgs i japan .. fordi den ikke finnes som nissan.. men på samme måte som lexus så skal infiniti selges i japan snart også .. og europa..) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Originally posted by TP Racing Du trenger ikke bekymre deg for noen krig, da dette er et velkjent fenomen på japanske biler. gamle amerikanske biler har som regel mere hester enn det som står som originalt, dette er fordi at det skulle bli lettere å forsikre dem i gamle dager. Hele påstanden om 500bhp i f.eks nissan skyline ved fjerning av en plombe er sinnsyk. Hvis det virkelig er så lett hvorfor har ikke alle 500bhp i sine skyliner, rx7'r, subaruer, mitsubishi'r? fordi det ikke er mulig hos en bil som har "vanlig" motor. Greit nok hvis det hadde vært en TVR Cebera fordi den har en formel1 motor ell lignende som er trimmet ned for å bli godkjent. Hvis det virkelig hadde gått ann å fått 500bhp i en skyline ved å fjerne en plombe, hva er vitsen med HKS/MINES/JUN osv? hvorfor trimme bilen til 500bhp ved å bytte deler som er dyre når du bare kan fjerne en plombe!? De av dere som velger å tro på dette, hold det for dere selv, jeg personlig ler av hele saken. Tro på noe de sier og skriver i Autofil er som å lese bil test i Se & Hør og så kjøpe en bil etterpå på grunnlag av hva de skrev! Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.