Reksif Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Har en '93 Prelude med 2.0I 16V motor som kun har gått 6 000 mil. Har ettermontert en Garret T3 turbo, intercooler og ekstra innsprut. 2 1/2" eksosanlegg (org. katalysator). Kjører med 0.5kg t.trykk. Teknisk virker dette veldig bra, men problemet er for stort(?) veivhustrykk. Siden det ikke er annen veivhusventilasjon enn på toppdekselet er det i tillegg tatt på hull i blokka m/ org. civic veivhus lufteboks. Derifra går lutfingen sammen med toppdekselluftingen på innsuget til turboen. Trykket drar med mye olje ved stort pådrag og oljen renner ut av filteret og det blir sef. stort forbruk. Oljereturen fra turboen ligger høyt i fht. sump. Skal nå montere oljekjøler siden oljen blir veldig varm, men betviler at dette løser problemet helt. Bruker helsynt. Castrol 5-40. Vanntemp er normal. Takknemlig for gode tips og råd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Hvilken motorkode? Honda har bygget iallefall 10 forskjellige 2.0i-16V-motorer i årenes løp. Etter all sannsynlighet er motoren en F20? En ting jeg har tenkt på er å lage en catchtank, og koble den opp slik: -Monteres cirka i høyde med toppdekslet. -Slange fra ventilhuset/toppdekselet til catchtank. -Slange i bunn av catchtank og ned til sumpen. -Lite filter på toppen av catchtanken. Burde funke? Forklar litt mere om hvilket "eksta innsprut" du bruker? Har du tunet det inn med bredbåndslambda? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Kjør ventilasjon rett ut i en catch tank istedet.. du kan eventuelt koble den inn til innsuget igjen ved visning på biltilsyn el.l. Den blir nok bedre av dette, men du må følge med å tømme cathtank innimellom. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Originally posted by Ola Den blir nok bedre av dette, men du må følge med å tømme cathtank innimellom. Dette slipper man jo hvis en har en slange fra catchtanken og ned til sumpen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reksif Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Takker for tips Øyvind o.a. Ikke sikker på motorkode. Bilen står ikke hjemme for tiden. Ideen med catchtank m/ filter virker lovende. Skal prøve det i løpet av uka. Bruker 2 ekstra dyser på innsugsrøret, styrt av "MF2 Mappable Injector Driver" fra ERL LTD SUSSEX G.B. Foreløpig grovjustert. Skal i benk når alt funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Har du montert enveis ventil på evnt. slanger som går til innsuget? Evnt. så er mye veivhus trykk som oftest et resultat av et ødelagt stempel. Bilen kan fortsatt gå helt fint. Har du tatt en kompresjons test (måling)? Hvis alt annet er i orden, så kan du prøve å montere en enveis ventil ala Bernoulli prinsippet på eksos røret. Bilde: http://hometown.aol.com/russjerome/images/16vdownpipe2.jpg Eksempel: http://www.bowtieperformance.com/miva/merchant.mv?Screen=PROD&Store_Code=BPS&Product_Code=MOR-25900&Category_Code=MA Evnt. en vakum pumpe. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.