Gå til innhold

Endring motor og avgifter?!

Ranger emnet


Ideal

Anbefalte innlegg

Hva er den største Audi maskinen det er teknisk mulig å stappe i en A4? Har 1.8T Quattro, det hadde jo vært gøy med mere maskin..

 

http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html

 

Der står det en del om disse avgiftene.

Noen som kan noe om det her?

Min er en 96 mod :(

 

Kewlar mente jeg burde gå på en 2,7 biturbo.

Hvor mye effekt er det i den?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vet at Oettinger i Tyskland har bygget en A4 4,2 V8. Da måtte de forlenge fronten ca 12 cm. Ellers så er jo den kraftigste motoren som er levert i det karosseriet RS4-motoren 2,7 BiTurbo 380hk/440 nm originalt.

 

Et slikt ombyggingsprojekt hadde jo vært gøy, men ikke særlig fornuftig - hverken økonomisk eller praktisk.

 

For det første er det ikke videre tungvint (alt er relativt) og dra ut oppunder 300 hk av den motoren du allerede har for under 50 k hvis du kan skru selv. Er ikke det nok finnes det selvsagt mer moro og hente. Enklest da og sette inn 1,8T motoren fra S3/TT 225, som har smidde stempler og råder ++ og er god for en del mer hk med mindre jobb en den vanlige 1,8T'n. Det går flere biler i skandinavia med pluss/minus 500 hk i disse motorene.

 

Det mest fornuftige er nok heller å gå til innkjøp av 1 stk S4 2,7T og heller trimme den. Da har du et mye bedre utgangspunkt og en bedre dimensjonert bil for store effekter uten at det koster deg noe særlig mer. En S4 vare får du fra 300' og legger du på en chip der har du allerede passert 300 hk, med 6-trinns kasse, Recaro, Quattro, ECC +++++ Skal du ha 5 seter får du inn en sedan fra Tyskland fra 370' og opp.

 

Bytte motor er nok litt old-school eller for de ekstreme byggerne. Nå har man elektronikk og turboer som gjør det lettere og trimme. Samtidig er det vanskeligere å bytte motorer på dagens biler pga all elektronikken.

 

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

så nå at det var 96 modell...

 

2,2 femmeren har aldri vært levert i A4. En slik montering ville antageligvis medføre skifting av "hele" innholdet i motorrommet, fordi 5'eren er for lang. I tillegg til en masse eletkronisk dilldall. ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Hva er den største Audi maskinen det er teknisk mulig å stappe i en A4? Har 1.8T Quattro, det hadde jo vært gøy med mere maskin..

 

http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html

 

Der står det en del om disse avgiftene.

Noen som kan noe om det her?

Min er en 96 mod :(

 

Kewlar mente jeg burde gå på en 2,7 biturbo.

Hvor mye effekt er det i den?

 

2.7 Bi gi deg masse papirarbeid og økt understyring. Ta heller utgangspunkt i den motoren du har. 2 liter stroker kit, større; turbo,eksos,manifold,innsug. "Stand alone" ECU med mulighet for detaljertmapping. Nye dyser, ny bensinpumpe, ny olje pumpe ( svak på 96/97 modeller ) osv osv osv snakker da 450 Hk :)

 

Du og din lommebok ønskes lykke til :D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

2.7 Bi gi deg masse papirarbeid og økt understyring. Ta heller utgangspunkt i den motoren du har. 2 liter stroker kit, større; turbo,eksos,manifold,innsug. "Stand alone" ECU med mulighet for detaljertmapping. Nye dyser, ny bensinpumpe, ny olje pumpe ( svak på 96/97 modeller ) osv osv osv snakker da 450 Hk :)

 

Du og din lommebok ønskes lykke til :D

 

Trodde det bare var Tommy som fortsatt driver å blodtrimmer 1.8T`er:D :D :D *ironi* i tilfelle noen ikke skjønte den;)

men du nevnte det vesentlige ordet.... lommebok

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

1,8t motoren til VAG er jo grei å trimme, er den ikke?

 

En chip, større turbo..

 

Når må man bynne å gjøre noe med innmaten i motoren? Innspruten takler det uansett?

 

Over 190hk dvs chip må man nok bytte litt...

gringo har mer peiling på det enn meg men

mener at man må bytte bensintrykksregulator ved innsetting av litt større turbo..

kanskje kjekt med nye råder/stempler da S3/TT 225 leveres med dette orginalt... og det er sikkert ikke uten grunn

:D

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

En S4 vare får du fra 300' ... Skal du ha 5 seter får du inn en sedan fra Tyskland fra 370' og opp.

 

Jeg vil ikke ha varebil.

Har sjekka med tull-vesenet, hvis jeg tar utgangspunkt i den 220hesters versjonen av den 2.7 biturbo motoren, så skal jeg kunne slippe unna med 18.000 i avgifter hvis jeg gjør det etter nyttår.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

Jeg vil ikke ha varebil.

Har sjekka med tull-vesenet, hvis jeg tar utgangspunkt i den 220hesters versjonen av den 2.7 biturbo motoren, så skal jeg kunne slippe unna med 18.000 i avgifter hvis jeg gjør det etter nyttår.

 

Det er vell ikke akkurat bare å hive i en 2,7 biturbo på en org 1.8tq! Det må byttes LITT for å få det godkjent... itilegg til at det sikkert er en relativt omfattende jobb med gearkasse, motorfeste, det elektriske osv...

 

Tror det blir en relativt kostbar affære dersom en skal ha det godkjent og en skal betale avgifter for det, avgiftene blir nok bare en liten bit av totalsummen.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår