Gå til innhold

Endring motor og avgifter?!

Ranger emnet


Ideal

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ideal

 

Jeg vil ikke ha varebil.

Har sjekka med tull-vesenet, hvis jeg tar utgangspunkt i den 220hesters versjonen av den 2.7 biturbo motoren, så skal jeg kunne slippe unna med 18.000 i avgifter hvis jeg gjør det etter nyttår.

 

Javel ja... 220 hk finnes ikke, den minste har 230 hk i A6. *pirke* :)

 

I tillegg for å få dette godkjent må du bytte alt av bremser, dempere, stabstag, fjærer, fjærbein osv i understellet ditt. Bremsene du har nå er aaaaaaltfor dårlige. I tillegg har 2,7 motoren fjærbein, nav og bremser som gjør at du ikke kan bruke hjulene du har nå allikevel, så du ryker på 8 nye hjul også.

 

I tillegg kommer gearkasse, clutch, eksosanlegg, motorfester, radiator, nye ECU og komplett ledningsnett vil jeg tippe, osv osv...... Du bør være bilmekaniker for å sette i gang med dette, og fullstendig ribbet for sunn fornuft, :D Men det er vi vel egentlig alle her inne til tider lol :D

 

Det blir garantert billigere å kjøpe en ekte S4 ! Du får aldri igjen pengene du legger i et slikt prosjekt. Trimming av den motoren du har er garantert det fornuftigste. Gringo kan "alt" om mulighetene denne bilen og motoren har - følg hans råd om trim ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tøft. Gringo, kom med tips til Ideal da.. Er interessert i å høre jeg også..

 

 

Ideal: Jeg ser det sånn at har to ting å velge imellom. Enten å kjøpe deg en S4 2,7 Biturbo (98modell -->), dem er jo bygd på A4 karosseriet.. Eller så kan du trimme videre på din motor. Trur det blir det letteste..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Det blir garantert billigere å kjøpe en ekte S4

 

Hmz.. 380.000 koster en tilsvarende S4. Dvs jeg kan bruke nærmere to hundre tusen før jeg nærmer meg denne prisen..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

Hmz.. 380.000 koster en tilsvarende S4. Dvs jeg kan bruke nærmere to hundre tusen før jeg nærmer meg denne prisen..

 

Må jo ikke glemme at med mindre du "bygger den om" til S4 så får du ikke igjen for mer enn en A4 hvis det smeller... for ikke å snakke om at bilen blir mindre verdt enn en tilsvarende S4..

ved ombygging er det vel fare for at du må betale oppbyggings avgift eller.no sånt...

har hatt ombygde biler og det er ikke det samme som orginale

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

 

Må jo ikke glemme at med mindre du "bygger den om" til S4 så får du ikke igjen for mer enn en A4 hvis det smeller... for ikke å snakke om at bilen blir mindre verdt enn en tilsvarende S4..

ved ombygging er det vel fare for at du må betale oppbyggings avgift eller.no sånt...

har hatt ombygde biler og det er ikke det samme som orginale

 

Sånn som han med den Calibraen som blei bygd om fra 16v til 4x4 Turbo og med det Caledano (husker ikke navnet) kittet, med ferrari rillene på sidene osv, bredding.. Han blei pålagt å betale avgift en helt nybil siden det var så mye forrandringer..

 

I denne audien må du jo bygge om ALT annet enn selve karroseriet, eller det må jo faktisk også bygges om, om det skal være en "ekte" s4, breiere skjermer pga breiere støtfangere osv, (eller var dette bare rs4?)..

 

men, skal du bygge om alt på bilen, eller bare motormessig? uansett. du så lista til loppa, angående hva du måtte ha.. OG det var mye. er såpass nye motorer og ganske dyrt utstyr at du kommer sikkert opp i 200000, uten avgiftene..

 

Kjøp en ny s4, eller trim din bil :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

 

Hmz.. 380.000 koster en tilsvarende S4. Dvs jeg kan bruke nærmere to hundre tusen før jeg nærmer meg denne prisen..

 

Ja, men bilen blir ikke like bra. Det er vesentlig større forskjeller enn det.

 

Bilene er ikke bygd på samme måte. S4 har samme form på karosseriet, men det er x-antall forskjeller i oppbygning, doble sveisepunkter, osv. Alt av interiør, instrumenter osv invendig i bilen er forskjellig. Alt av utvendig listverk og fangere er forskjellig. Skal du kjøpe alle disse delene og plassere dem i bilen din tipper jeg du havner på over 500' tilsammen, etter at du har solgt delene du tar av din egen.

 

Tror du en A4 som er trimmet og ombygd med 2,7 motor for 200' øker 200' i verdi ? doh lol Du får kanskje igjen 30 ' mer for den enn før trim hvis du er heldig. dvs at du har kastet bort 170' + et sinnsykt antall arbeidstimer på en bil som bare er halvparten så "god" som en original S4.

 

Men for all del...... bytt i vei ;)

 

Hvor "dyr" en bil er kan ikke beregnes på innkjøp alene. Det er sluttsummen du sitter igjen med etter at du har lagt sammen disse faktorene.

 

kjøpesum + holdingkostnader+produktkvalitet- salgssum= bilpris!

 

En trimmet S4 kommer garantert billigere ut, om du tar utgangspunkt i en standard A4 ombygd til samme prestanda.

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er jo for faen ikke ute etter noen s4 replica her.

Driter i listverk, tar springfart og driter laaaangt bortover veien.

 

Vil bare ha mere gamp i bilen min.

Skal jeg skremme opp den motoren jeg har, må jeg jo fort ut med femti tusen, og det synes jeg er urimelig..

Derfor ser jeg etter andre alternativer.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder salgsverdi er det faktisk også noe jeg driter aller lengst i, bare så det er sagt.

Denne bilen har jeg uansett så lenge at jeg taper sinnssykt mye penger på faenskapet, så da er det ikke en issue.

 

Skal sjekke med møller, helt nøyaktig HVA jeg må koste på faenskapet for å få det godkjent hvis jeg vil ha 2,7 motor i bilen. Sier seg jo sjøl at det er uaktuelt hvis totalen kommer på over 80k..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Herregud, er jo for faen ikke ute etter noen s4 replica her.

Driter i listverk, tar springfart og driter laaaangt bortover veien.

 

Vil bare ha mere gamp i bilen min.

Skal jeg skremme opp den motoren jeg har, må jeg jo fort ut med femti tusen, og det synes jeg er urimelig..

Derfor ser jeg etter andre alternativer.

 

urimelig å bruke 50000 for å få mere gamp i bilen din? men, du mener å trur at det å sette i en s4 2,7biturbo motor blir billigere? jeg trur ikke du får motoren til 50000 engang, og du må ha mye annet, er mye elektronikk som må skiftes.. masse komponenter. er ikke bare å trø motoren neddi og vri om nøkkelen.. motorbytte blir mye mye mye dyrere enn å trimme den motoren du har allerede..

 

trimming har ALDRI vært billig.. eller på rx7 er det ikke så dyrt ;)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

men, du mener å trur at det å sette i en s4 2,7biturbo motor blir billigere?

 

Virker jo nesten som at du tror jeg har tenkt å kjøpe NY motor.

Eller kjøpe den I NORGE.

Kjøper jo seff fra en høgger i Sverige.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Herregud, er jo for faen ikke ute etter noen s4 replica her.

Driter i listverk, tar springfart og driter laaaangt bortover veien.

 

Vil bare ha mere gamp i bilen min.

Skal jeg skremme opp den motoren jeg har, må jeg jo fort ut med femti tusen, og det synes jeg er urimelig..

Derfor ser jeg etter andre alternativer.

 

Du har jo fått alle alternativene i diverse poster oppover her. Bare å lese dem det :) Si hvor mye du vil bruke så er det lettere og si hva du faktisk får for det. Du får rett over 200 hk bare med en chip fra 7000,- så følger eksos, større turbo større IC (frontmount) og ny programvare(chip) tilpasset komponentene du nå har i bilen.

 

Norsk Bildelsenter på Liertoppen hadde en 2,7 Biturbo fra en A6 stående i sommer, vil vel tippe den står der enda. Ring og hør hva de skal ha for den.

 

I tillegg quoter jeg meg selv fra en tidligere post på tråden her om hva du trenger i tillegg.

I tillegg for å få dette godkjent må du bytte alt av bremser, dempere, stabstag, fjærer, fjærbein osv i understellet ditt. Bremsene du har nå er aaaaaaltfor dårlige. I tillegg har 2,7 motoren fjærbein, nav og bremser som gjør at du ikke kan bruke hjulene du har nå allikevel, så du ryker på 8 nye hjul også.

 

Enten du skal godkjenne eller ikke må du uansett ha følgende:

I tillegg kommer ny gearkasse, clutch, eksosanlegg, motorfester, radiator, nye ECU og komplett ledningsnett vil jeg tippe, osv osv...... Du bør være bilmekaniker for å sette i gang med dette, og fullstendig ribbet for sunn fornuft, Men det er vi vel egentlig alle her inne til tider

 

Hvis du får til dette under 50' uten å stjele det kan du bestille et slikt kit til meg også. Og da har du fortsatt bare 230 hk, og en tyngre bil.... Du må tenke på at en hugger i sverige kan regne med å få solgt bare turboene som sitter på motoren for rundt 20' svenske for paret.

 

Som sagt, skifte motor er for gamle biler eller ekstreme bygg (de som ikke spør om prisen)

 

;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, altså BSR i sverige mener at man skal kunne dra ut 210hk av denne motoren med kun chip og luftfilter, som da vil koste ca 6500-7000 norske kroner.

Men.. det er jo ikke nok.. skal man først bruke 40.000 til, så vil man ha større effektøkning enn 40 hester.....

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideal: Du vil altså bruke 50000 på å trimme bilen? Det er ikke så mye på en så ny bil om du forventer en revulosjon i hestekrefter.

 

Antar du må legge mere i det om du vil opp mot 300 osv..

 

250 hk er ganske greit for 50000 kr, trimming har aldri vært billig. Og det er ganske okei trimmingspotensiale i den 1,8t til vag. Chip, eksos, kn filter kan gjøres. For ca 15000, om ikke mindre, spørs.. Ellers.. Hva er det neste, skifte turbo? Hva mere må gjøres da??

 

30000 koster det ca for meg, om jeg skal dra en komplett turboombygging på min.. og da er det ikke de dyreste delene eller noe, går for en 230 hk, fra 139 orginale..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ideal

Ja ikke sant, altså BSR i sverige mener at man skal kunne dra ut 210hk av denne motoren med kun chip og luftfilter, som da vil koste ca 6500-7000 norske kroner.

Men.. det er jo ikke nok.. skal man først bruke 40.000 til, så vil man ha større effektøkning enn 40 hester.....

 

210hk med kun chip og luftfilter er bullshit

 

da må de gjøre mer enn bare å skru opp trykket til 1.08bar (som er omtrent der grensen går for K03)

Rart at deres chip skal gi opptil 20hk mer enn de fleste andre chipleverandører

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår