Zievert Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 jeg har lyst på en motor med mer futt i en 1.2 litern. hvilken motor er lett og putte neddi uten for mye mikk makk. jeg har mest lyst på en volvo motor, hva må gjøres for og få den neddi?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Originally posted by Zievert jeg har lyst på en motor med mer futt i en 1.2 litern. hvilken motor er lett og putte neddi uten for mye mikk makk. jeg har mest lyst på en volvo motor, hva må gjøres for og få den neddi?? Vi kan konstatere med en gang at du ikke skal ha volvo motor i. Du starter med å lete fram et 1.6 understell, og ver om deg...du er ikke den eneste. Så hiver du i en 2.4i fra en omega på 136 hk, eller en 2.2i fra en Rekord på 115 hk. Amen. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet August 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 jeg var klar over det med 1.6 understellet, sett at jeg skaffer 2.4i motoren da må jeg ha med girkassa også, passer den rett på akslingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 2.4i har vel ohc boltmønster? så da må du ha en r25 kasse, Men da må du også modde brønnen litt og få laga deg en ny mellom askling. Er ikke så dyrt det. putter du i en 2.2i så ville jeg brukt ei getrag 240 5-trinns kasse. Då vil girspaken komme opp på omtrent same sted som orginal 1.2. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyostli Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 2.4 har ikke ohc girkasse nei.. 2.4 i er en CIH og da bruker du samme kasse som på manta og ascona og rekord.. helst en getrag 240 5trinns. men da må du også lage ny mellomaksel,, det er null problem, Siter www.opelragger.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 å sette i en 2.4 er akuratt samma jobben som å sette i en 2.2i, bruker oxo samma deler ;) motorene er klin like utvendig bortsett fra at innsuget er litt høyere på 2.4, ellers er alt fra 1700 til 2.4 helt like ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 4, 2004 Rapporter Share Skrevet August 4, 2004 Originally posted by tommyostli 2.4 har ikke ohc girkasse nei.. 2.4 i er en CIH og da bruker du samme kasse som på manta og ascona og rekord.. helst en getrag 240 5trinns. men da må du også lage ny mellomaksel,, det er null problem, Klar over at 2.4 er cih. Så det er alså 240 kasse som står i Omega 2.4i? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 4, 2004 Rapporter Share Skrevet August 4, 2004 Originally posted by Zievert jeg har lyst på en motor med mer futt i en 1.2 litern. hvilken motor er lett og putte neddi uten for mye mikk makk. jeg har mest lyst på en volvo motor, hva må gjøres for og få den neddi?? Det er ikke billigere å kjøpe ny bil da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 4, 2004 Rapporter Share Skrevet August 4, 2004 Originally posted by ElCamino Klar over at 2.4 er cih. Så det er alså 240 kasse som står i Omega 2.4i? R25 Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 4, 2004 Rapporter Share Skrevet August 4, 2004 Originally posted by fluid R25 Med cih boltsirkel? Er det løst clutchus på R25? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 4, 2004 Rapporter Share Skrevet August 4, 2004 r25 kommer fra omega a, fast clutch hus og flens tilkobling til mellomaksel. i både ohc og cih boltmønster. getrag 240 kommer fra manta gsi, 5trinns ascona b, og 5 trinns rekord. denne har cih boltmønster men noen få fra manta 1.8gt 5trinns har ohc boltmønster, alle disse har fast clutch hus og glide til kobling til mellomaksel. getrag 265 fra senator/monza 3.0i tåler det meste og har cih boltsirkel, MEN denne har løst clutch hus så med clutch hus fra manta 1.8gt 4trinns girkasse og en apterplate kan dette brukes på doch/ohc motorer. glide tilkobling til mellomaksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Originally posted by JuIius Det er ikke billigere å kjøpe ny bil da? billigere enn hva? poenget her er jo at han skal ha større motor i kadetten sin, ikke å kjøpe en annen bil med stor motor som koster like mye som han har kanskje betalt for kadett med 1.2, Kadett er GØY!!! Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Til høsten skal jeg sette i 2.0e i min svarte Kadett, da med 1200 understell, dvs 1.2 aksling men må bare sveise om krengestaget foran da det er i veien for 2.0 motoren. Må få sveiset om mellomaksling men det er mangen som gjør. Så muligheten for å sette 2.0 i kadetten er bra.. håper 1.2 akslingen holder, har esab sperre da... Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 krenge staget er i fjørstål så er nok ikke så lett å sveise i nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 1200 aksliger er sterke. fatter ikke att min holder. den lager uggene lyder, men men.. Og horfor skal han putte i en 2.4. den er jo bare tung og slapp. 1600 bakakslig,1600 forstilling. 2.2 bremser 1600 bremsekraft forsterke. +litt dill. vips den er god for 150 hk,. feks 2.0 16v. ikke så ille å få godkjent, får pairerer fra omc på dette. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.