Gå til innhold

Politiet får super-radar

Ranger emnet

Qee

Anbefalte innlegg

Snart får politiet en radar som forteller "alt".

I en og samme måling får de vite farten, om bilen er stjålet, mangler EU kontroll, forsikring osv

Superradaren ankommer landet om ca 6 uker, og består blandt annet av digitalkamera og bærbar PC...

Virker veldigt positivt da, hvis de hadde fjernet opplegget med fart på den :) Men nå tør jeg vedde på at de ikke klare og bruke de før neste år en gang, pga en fillefeil de har oversett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by MAGUN

Hvor mange millioner kostet den radaren da tro....

Hvor mye koster det hvis politiet skal bruke arbeidstiden sin på å sjekke opp hver enkelt bil de syns er mistenkelig for å finne ut om den har gyldig forsikring eller Eu-godkjent i forhold til om det skulle dukke opp automatisk på en dataskjerm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er påtrengende politistat tendenser i Norge. Tror dessverre det er slik fremtiden blir. Ta f.eks terrortruslene. Med dagens teknologi er det mye enklere for skurker å lure oss, eller til og med drepe oss.

Da må dessverre staten svare med samme mynt.

Å kjøre uten forsikring er noe av det verste som finnes.

Tenk om en slik type kjørte ned ungen din. Ingen erstatning. Som oftest er slike folk blakke og du kan bare glemme å kreve penger av vedkommende. Når man er forsikret kan du kreve penger av forsikrings selskapet til sjåføren som igjen evt. tar på seg jobben med å kreve pengene av sjåføren i ettertid (regress)

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat som de fleste her mener, det er rett å slett genialt bra av politiet og gjøre dette.

Men det er akkurat som Hot Rod sier med forsikring, og jeg er 120% for systemet de skal til med..

Men EagleAy jeg forstår virkelig ikke hvorfor du mener dette er galt, vi får luket ut de useriøse som ikke betaler forsikring eller veiavgifter, eller EU kontroll for den saks skyld. Tror heller det ikke nytter og skylde på Torild Skogsholm i dette tilfellet. Men skulle hun ha personlig ordnet det slikt så er det de beste hun har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har en fillefeil ja, qee. Problemet er kommunikasjon.

Direktoratet har ikke klart å finne en godkjent (datatilsynet er i bildet) mulighet til å koble autosys (bilinfomasjon) online til en bærbar pc.

Dette pga. kryptering og personvernsikkerheten slår inn.

Autosys er heller ikke klargjort for "instant" oppslag fra en

automatisert rutiner så her må det evnt. lages en ny portal. Som

igjen skal godkjennes av gitt datatilsyn. :D

At radaren "KAN" gjøre det er jo greit nok, men den jeg har sett

kan ikke det nettop pga. de ikke har kryptert nettverksoppkobling

til den bærbare pc'n.

Herlig med personvernloven noen ganger. :D

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen.. genial radar og sånt, men alt eg tenker på e at no kommer folk til å vite kor eg/bilen min har vært endå oftere.. det syns eg faen ikkje noe om! vil ikkje at folk skal kunne vite kor eg har vært til den og den tiden..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider