Gå til innhold

bytte av topp pakning


sony606

Anbefalte innlegg

ja da har jeg funnet ut av kamm/registerbiten osv. Det er jo bare å ta en 24 kopp og skralle på svinghjulet og vri helt til de gule lenkene på registret kommer opp og stemmer med hakket i drevene.

 

Klarte å få av innsuget ista nå hvilket ikke akkurat tok bare 5 minutt.. å fyyyy fan så trangt.. men deilig da det sklidde av :D :D

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tok det av mens det satt fast i toppen?

 

tror det er det lureste, hvis du ikke gjør det, så får du stoooooore problemer å få i 2 bolter til innsugs manifoilen når toppen er skrudd fast.

 

men jeg fant hvertfall ut av vann lekkasjen, er vannpumpa. og da må jeg ut med motoren for å fikse det. YIKES. den funker, men den lekker MYE :(

 

har vel brukt rundt 10 tusen på å fikse motoren siden jul, hadde spart MYE på å kjøpt meg ny.

tjaja, etterpåklokskap er lett vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe såpass ja.. jeg har jo en kruuuute god motor i delebilen min som du kan få for 3-4000 kr.. men når man er sta og vil fikse så.. ;)

 

Du må ikke ut med motoren for å fikse pumpa.. Men er visst er litt kinkig jobb.. har instruker en plass på pc`n hvis det trengs. Det er riktignok på en SR20DE så kaan jo hende at motoren må ut på sr20di ....

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mike sierra: jeg gjorde som du sa, og så rimelig trangt ut.

det store reim hjulet som sitter der er litt i veien, og klarte ikke helt å se hvor pumpa sto.

 

lyst å forklare litt nærmere? :)

 

hvis jeg tar av det hjulet, må det settes tilbake 100% i samme posisjon, er jo et jul hvor 2 reimer er festet på, så i teorien burde det ikke ha noe å si. eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde av reima og reimhjulet, og vippet vekk servoen. Jobbet litt ovenfra og litt under fra siden, gikk forholdsvis smertefritt. Skal forsøke å huske på å ta en titt i Haynes manualen i kveld så kan jeg evt korrigere i morgen. Kjøper ALLTID en haynes manual ;)

 

Morten

PS Fant denne beskrivelsen på nettet:

 

• Loosen the lug nuts on the passenger side wheel and raise the front vehicle and secure with a jack / safety stand. • Remove passenger side front wheel and remove the plastic wheel well shroud to gain access to the original pulleys. • Loosen alternator, power steering and water pump pulley bolt/nuts, but do not remove yet. • Loosen crankshaft pulley bolt but do not remove yet. - Manual Transmission: Have assistant put car into 5th gear and hold brake pedal firmly, the bolt is tight and will require significant force to loosen. - Automatic Transmission: Follow the crank pulley removal procedure/s specified in the factory manual. • Loosen air conditioning/alternator and water pump/power steering belts and remove. • Use a puller to remove the original crank pulley. • Remove the water pump pulley and install the new unit, tighten bolts finger tight (If water pump pulley cannot be removed because of closeness of frame rail, then push the motor toward the driverside of the engine compartment until original pulley can be removed and new pulley can be installed).

MS

 

Audi S4

Renault Trafic

Monza 2,5E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns helst synn i deg sony606.. du har jo hatt så mye problemer med den bilen.. sku nesten starta en innsamlingsaksjon for å få fatt i en ny primera til deg.. :p

 

Eller kjøp motoren til eGtTurbo.. :)

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, joda, har hatt stort sett bare problemer med den. angrer på at jeg kjøpte den. men primera er fortsatt favoritt bilen min, og min eventuell neste bil blir nok også en primera. :)

 

men jeg kjøpte nok katta i sekken(den var død også) med den bilen, men gjort er gjort, får bare prøve å fikse den så godt jeg kan.

 

vurderer sterkt ny motor nå, men blir nok neppe før til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy pokker for et slit det var å skifte vannpumpa.

 

måtte av med motorfestet og festet til motorfestet for å få pumpa bort fra motoren. var helt sykt trangt.

 

men verste jobben var å få på de 4 skruene som holder hjulet til vannpumpa fast i selve pumpa.

 

byttet reimene med det samme, det trengtes. og pumpa var _gåen_.

 

kostet meg 1052kr for begge reimene og vannpumpa orginalt hos nissan. er det dyrt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår