Gå til innhold

Skal jeg selge ?

Ranger emnet


Gou

Anbefalte innlegg

Da jeg er i dialog med en som vil bytte en Golf GTI G60 mot poloen også et mellomlegg som foreløpig er på 30 000,- !

(er også en som jeg er i dialog som vil bytte en 93mod VR6 pluss litt penger for poloen, så har jeg et bud og noen intereserte).. Men foreløping så er det G60 som frister.. Kom gjerne med innspill folkens :)

 

Kan fortelle litt om G60`n :

 

Soltak, 16" Borbet C med 205/40 nye dekk, ABS, Skinn seter(trekk), Alarm, Servostyring,, El. justerbare speil, Startsperre, Radio RDS CD spiller, senket 40mm med Gule Koni-improved, Supersprint eksos,Momo ratt+pedaler. Lakkerte lister/fangere. RS-front. Ny frontrute. Trimmet (ladehjul,chip,kam.kamdrev,bensintrykksreg,KN osv)

 

Effekt : 220hk (antatt...)

 

Den har 215 000 GARANTERTE km... (bedre enn og ha 160 på telleren så er den egentligt kjørt 230k)

 

Laderen ble overhalt for 30 000km siden.. så om 10-15km så bør den overhales...

 

Bilen kom også helt orginal i fra Tyskland(2 eiere der)!

 

Det ble også byttet dempere/eksos og hel lakkering i 2000...

 

Den ble trimmet i 2002 og har ikke vært noen problemer med motoren forutenom en jording som var falt av(kaldstartføler).....

 

Så nå er jeg spent på hva folket sier.. Høres dette bra ut ?

 

Frister litt med G-"krefter" også :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde heller valgt Vr6 kreftene :)har potensialet disse bilene. jeg gleder meg faktisk hver gang jeg skal ut å kjøre en tur, Mk3 er en deilig bil å rulle rundt i når den får seg litt større dekk og senk. sitte godt på veien.

 

ville vel vært litt nederlag og gått fra en så relativt ny polo til en golf mk2? komfortmessig er det jo stooor forskjell?

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

hadde heller valgt Vr6 kreftene :)har potensialet disse bilene. jeg gleder meg faktisk hver gang jeg skal ut å kjøre en tur, Mk3 er en deilig bil å rulle rundt i når den får seg litt større dekk og senk. sitte godt på veien.

 

ville vel vært litt nederlag og gått fra en så relativt ny polo til en golf mk2? komfortmessig er det jo stooor forskjell?

 

nederlag på komfort , men da den har g-lader og et ok trimmings potenisale.... må lide litt for "go følelsen"... å en G60 i form vinker enkelt i fra VR6.......

 

;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

litt mer overhaling og slikt på en G60 vel?

får jo nok futt utav en Vr6 også, med chip og slikt? nok til å ta livet av deg vertfall :p

 

Vel med chip får en kanskje 8hp... da er en oppe i svimlende 182hp (på kun 1300-1500kg).....

 

Og G60 er enklere.... er også som regel ikke noe prob. og passere 200hp med de.....

 

Og som tideligere nevnt... Kamerat har VR6.... den er ikke skummelt sprek... går bra med full bil.....

 

Har laderen en må overhale sånn ved normal kjøring (hvert 4 år)...

 

Litt mer tull med G60 antageligvis... men tviler på jeg vil kjøpe VR6.. da beholder jeg heller poloen å kjøper meg motorsykkel ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Er det ikke også sinnsyk forsikring på VR6?

Vurderte en selv en gang, men ga f... etter å ha sjekket forsikring.

Vet ikke hvordan G60 er i forhold da?

 

VR6 er DYYYYR å forsikre ja.. kamerat ringte å hørte.... var snakk om 28000,- ;)

tror han betaler ca 8 på foreldrene....

 

G60 er ikke positivt der heller... men på en bil til "50 000" kr så hadde jeg nok ikke valg full kasko... da det hadde blitt USANSYNELIGT dyrt...

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

1.8l GL'en er også dyr, prøvde å få pris på det hos IF slik at forsikringen sto på meg, 42 000,- skulle dem ha for fullkasko! latterlig pris, nesten det jeg kjøpte bilen for! nå betaler jeg 3800,- igjennom papsen for delkasko :)

 

 

IF ville ikke ha meg som kunde en gang...... Det er latterligt det..... Kunne trodd det var snakk om Polo med ferrari motor.......................

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

Da jeg er i dialog med en som vil bytte en Golf GTI G60 mot poloen også et mellomlegg som foreløpig er på 30 000,- !

(er også en som jeg er i dialog som vil bytte en 93mod VR6 pluss litt penger for poloen, så har jeg et bud og noen intereserte).. Men foreløping så er det G60 som frister.. Kom gjerne med innspill folkens :)

 

Kan fortelle litt om G60`n :

 

Soltak, 16" Borbet C med 205/40 nye dekk, ABS, Skinn seter(trekk), Alarm, Servostyring,, El. justerbare speil, Startsperre, Radio RDS CD spiller, senket 40mm med Gule Koni-improved, Supersprint eksos,Momo ratt+pedaler. Lakkerte lister/fangere. RS-front. Ny frontrute. Trimmet (ladehjul,chip,kam.kamdrev,bensintrykksreg,KN osv)

 

Effekt : 220hk (antatt...)

 

Den har 215 000 GARANTERTE km... (bedre enn og ha 160 på telleren så er den egentligt kjørt 230k)

 

Laderen ble overhalt for 30 000km siden.. så om 10-15km så bør den overhales...

 

Bilen kom også helt orginal i fra Tyskland(2 eiere der)!

 

Det ble også byttet dempere/eksos og hel lakkering i 2000...

 

Den ble trimmet i 2002 og har ikke vært noen problemer med motoren forutenom en jording som var falt av(kaldstartføler).....

 

Så nå er jeg spent på hva folket sier.. Høres dette bra ut ?

 

Frister litt med G-"krefter" også :D

 

Mitt råd er å beholde den kurrante bilen du har og heller spare litt slik at du kan kjøpe en bil med 1,8T isteden. Da beholder du en relativt ny bilmodell som overgår Poloen angående komfort samtidig som det finnes masse know how på trimming og deler til dette.

Både VR6 og G60 er "gårsdagens" grombiler som kan bli dyrt å eie. G60 med allerede 220 hk tyder på at denne bilen allerede er et prosjekt som du er heldig hvis fungerer 100%. Også tviler jeg på om den har mer enn 200 hk... Lykke til :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår