Gå til innhold

Bensinforbruk

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Velllll.....

Det kommer da så klart ann på bl.a slagvolum, trimmingsgrad og bilens vekt.....

Men en 350cid (5,7 L) ca 300hk, 1500-1800kg mid-size bil så er det mulig å kjøre på et sted rundt 1,0 - 1,2 l/mil, når detta er riktig justert.

Har et slikt oppsett selv, men den er ikke optimalt justert (med instrumenter), så den bruker ca 1,3-1,4.....

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca 1,3-1,4 liter pr mil på lankjøring med langsteget uveksling. Trimet 455cid (7,5L). 1700kg bil. Målte forøvrig 2 liter på mila med snittfart på 190km/t. Bytrafikk antar jeg de fleste med amcar driter i... bruker alt for mye, minst 3 liter på mila.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 302cid (5 liter) med litt trim og på langkjøring med litt gassing så bruker jeg 1,2 -1,4 på mila...

MEN på by\kjøring her hjemme bruker jeg vel pent over 2 liter på mil, men så bruker jo jeg bilen litt også da ;)

Uansett, det er verdt DET !!!

(Ingen ting er som å ligge bak en japse som tror han har hester og norges raskeste bil og bare gire ned å se utrykket på han da han hører en v8 på 5000 rpm +) :D ;)

I LOVE IT

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

302 motor med EFI, AOD automatkasse (tre trinn + overdrive) og 2.73:1 i utveksling. 225hk. Målte 0,73 liter på mila mellom Sandefjord og Trondheim - må si meg ganske så fornøyd med det! Har ingen nøyaktige tall på blandet kjøring, men ligger på ca. 1,1l/mila. Bykjøring på rundt 1,5.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TomasK

302 motor med EFI, AOD automatkasse (tre trinn + overdrive) og 2.73:1 i utveksling. 225hk. Målte 0,73 liter på mila mellom Sandefjord og Trondheim - må si meg ganske så fornøyd med det! Har ingen nøyaktige tall på blandet kjøring, men ligger på ca. 1,1l/mila. Bykjøring på rundt 1,5.

'91 Mustang?

MEGET bra må jeg si.

Selv ikke lette Impreza'n min med 2,0 L / 115HK klarer det der.

0.92 på blandet årsgjennomsnitt

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camaron, 305TPI, ca. 300hk, langkjøring 0.88L bykjøring/småkjøring ca. 1.2L

Tahoen, 350TBI, ca. 240hk, langkjøring 1.25L, bykjøring/småkjøring ca. 1,6-1,7L

Begge målingene på denne bilen var før ny eksos - og den går merkbart billigere nå, men har ingen oppdatert måling foreløpig.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

'91 Mustang?

MEGET bra må jeg si.

Selv ikke lette Impreza'n min med 2,0 L / 115HK klarer det der.

0.92 på blandet årsgjennomsnitt

Mustangen ja. Er vel ikke noe spesielt mye bedre eller dårligere enn hva andre tilsvarende Mustanger klarer. Tusler jo bare pent avgårde på tomgang i motsetning til Sebringen som på piskes.

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider