Gå til innhold

artikel ang. trimming av biler :\

Ranger emnet

bing

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

"Trimmingsfirmaet som solgte deg masse hester til en billig penge kan helt klart ha lurt deg. Du har kanskje på kort sikt lurt statskassa, inntil du blir tatt. Og du er den som sitter igjen med motorhavari og en ugyldig garanti. Til slutt - ikke regn med at forsikringen dekker et motorhavari forårsaket av trimming. Konklusjon: Du er lurt! "

:rolleyes: :rolleyes:

åå faaan.. OPPSIKTSVEKKENDE!! :rolleyes: :rolleyes:

En politisk korrekt artikkel... ganske så sikkert kjøpt og betalt..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

Selv chiptrimming belaster ofte motoren så mye at importørene ikke anbefaler slikt utstyr montert.

trudde chip gjorde det bedre for motoren jeg da men... optimalisering lixom :rolleyes: :rolleyes:

hehe, mye rare folk...

Da har du blitt lurt! Står jo der... du har blitt lurt!!

:( :(

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Artikkelen er skrevet for 3 år siden?

Nå 3 år etter er ingen tatt for trimming (uten at de har smelt i meget høy hastighet).

Trimming er mer populært enn før.

Hvem lurte hvem??

Statskassa blir lurt ! Det er de eneste som ikke skor seg på dette.

Vi kjører rundt i billigere biler som går fælt...

Importører selger billigere biler (bestiller/fabrikerer strikkmotor biler)

Det er latterlig hele greia. ("storebror ser deg ! " - "når da ? ")

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Nå 3 år etter er ingen tatt for trimming (uten at de har smelt i meget høy hastighet).

Nuvel...

riktignok klarer vel de fleste å få ganske mye mindre hk enn de egentlig skal når tollvesenet skal teste bilen, men det er opptil flere som har måttet betale noe extra kroner til staten pga trimmingen...

men det er nok staten som blir lurt mest her ja...

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppet i tollen.. mistanke.. beslaglegging av bil osv..

Eller uventet "inspeksjon" i garasjen av sivilkledde tollere..

sikkert mange andre som har blitt tatt også, men dette er ihvertfall to klare exempler jeg kommer på nå..

Mener også at det burde være mulig.. å få igjen dersom bilen yter mindre... men så har de vel også en 10% margin tror jeg.. og det skal jo litt til at bilen yter mer enn (mindre enn?) 10% mindre enn oppgitt..

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hva skjedde? Måling langs veien? Biltilsynet tipsa dem??

Jeg kunne tenkt meg det andre veien. -effektmåle bilen i Norge, og få igjen spenn dersom den ikke yter det som den er tollet inn som.

Går dette? (-yeah, right...)

En i VACN ble tatt med sin RS2 av "undercover"kontrollører fra biltilsyn/tollvesen etter tips de hadde mottat om at faren hans hadde en trimmet A4. De møtte da sønnen med sin RS2 "on location" og plomberte bilene og fikk dem målt. Etter en del om og men måtte de ut med penger for effektøning til 330 hk (fra orig 315 hk) på RS2'n og fra 150 hk til 170 hk på A4'n, om jeg husker detaljene riktig. Bilene ble målt i en rulle. Resten av omstendighetene var han litt sparsomme med ;)

Ellers vet jeg også om 2 andre relativt "kjente" personligheter i VACN som har fått inkalling på bakgrunn av observasjoner gjort av Politiet i Oslo. Ganske ekstreme bygg observert under full akselerasjon...... ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

RS2 315 hk og 10%+ er lik 346,5 hk...

Hvorfor må man betale da...?

"vet at jeg kverullerer, men allikevel..?";)

Kan si det slik at bilen hadde vesentlig høyere effekt enn de 330 hk han måtte bla opp for. ;) Disse 10% kjenner jeg ikke til konkret, men det var en del klabb og babb i forbindelse med slike påstander i denne saken også, så det ble nok et kompromiss et sted.

Kan forestille meg at en del av diskusjonen forløp slik: "Hvis 10 % avvik er "tillatt", skal man da bare betale for den økningen som er over det tillatte avviket ?? eller for hele økningen inkludert det som er tillatt ? osv...

well

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

En i VACN ble tatt med sin RS2 av "undercover"kontrollører fra biltilsyn/tollvesen etter tips de hadde mottat om at faren hans hadde en trimmet A4. De møtte da sønnen med sin RS2 "on location" og plomberte bilene og fikk dem målt. Etter en del om og men måtte de ut med penger for effektøning til 330 hk (fra orig 315 hk) på RS2'n og fra 150 hk til 170 hk på A4'n, om jeg husker detaljene riktig. Bilene ble målt i en rulle. Resten av omstendighetene var han litt sparsomme med ;)

Ellers vet jeg også om 2 andre relativt "kjente" personligheter i VACN som har fått inkalling på bakgrunn av observasjoner gjort av Politiet i Oslo. Ganske ekstreme bygg observert under full akselerasjon...... ;)

Når tollvesenet kom sa de ingenting om hvem de var heller, de bare spurte etter faren. Helt tilfeldig at han stod der med RS2`n egentlig. Mens de ventet på faren, som var et ærend, begynte de og spørre og grave om RS2`n, fortsatt uten å presentere seg. Inntrykket han fikk var jo bare at to bilintresserte karer tilfeldigvis var innom.

Så fikk de 2 fluer.. :mad: A4`n så tollerne i en annonse, så ikke skriv "chippet" i annonser..

Masse stress med bremsinga oxo, begge måtte til Drammen pga Quattro`n. Men på A4`n var det faktisk forrige eier som måtte betale, fordi det var han som hadde fått montert chippen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Men på A4`n var det faktisk forrige eier som måtte betale, fordi det var han som hadde fått montert chippen.

Noen fler som kjente saken her ja ;) Stakkars :(

Forrige eier ? Var bilen akkurat kjøpt ? Man er vel ikke ansvarlig for feil, mangler endringer etc. "hur lenge som helst" ???

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider