Gå til innhold

artikel ang. trimming av biler :\

Ranger emnet

bing

Anbefalte innlegg

Originally posted by Baldrick

Jeg har pratet om dette med avgifter og slikt med det samme biltilsynet som foretok dette garragebesøket og dette er vistnok første og eneste gang noe slikt har blitt gjort, han er også den eneste som har blitt krevd for mer effekt hos dem. Litt uflaks!! De sa også rett ut at det overhodet ikke var en prioritert oppgave hos dem å gjøre slik som dette.

Så det er mulig at kammeraten min ble brukt som skrekk og advarsel fra Biltilsynet/Tollvesenet da "alle" i Haugesunds distriktet kjenner til han og bilene hans?!?

Det har faktisk skjedd flere ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Her ser dere hva det ville kostet meg å øke effekten med 40 "gamp" lovlig.. Ikke rart tollvesenet går glipp av noen kroner da...

Svar fra Tollvesenet ang chipping av Audi S2

Biler som er fortollet og registrert etter 1.januar 1996 må betale avgift ved trimming av motorer. Biler som er fortollet og registrert før 1.januar 1996 slipper å betale avgift. Avgiften er differansen mellom gammel og ny motoreffekt. Denne avgiften blir redusert etter hvor lenge bilen har vært registrert i Norge.

Avgiften for å øke motoreffekten på en Audi S2 1992 modell importert til Norge i 2002 med 40 HK, vil avgiften utgjøre ca Nok 45 200,-.

Ønsker en å gjøre dette må en søke til Tollvesenet og legge ved kopi av vognkort. I søknaden må en oppgi hvor mye en ønsker å øke motoreffekten med.

Har en gjort dette ulovlig og det blir oppdaget vil en få en tilleggsavgift, jfr. § 3 i lov om avgifter vedrørende motorkjøretøyer og båter av 19.juni 1959 nr.2.

På våre internettsider http://www.toll.no /privatperson vil du finne informasjon. Fradragene vil du finne under "endring i avgiftsmessig status". Tilleggsavgiften finner en under "Næringsliv"/ Avgiftsrundskriv / Engangsavgift.

1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :)

2.

3. Takk til:

4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning.

5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hvordan er det da?

På en bil som min. Som blei førstegangsregistrert i 86. Da trenger jeg ikke å betale noe når jeg har f.eks satt på turbo. Får jeg det godkjent og stemplet i vognkortet, så er jeg ferdig med det? Ikke noe å betale etc?

Er dette korrekt?

Tja spørs om importøren synes det er greit at du setter turbo på 16v'n ;) I følge den artikkelen så ringte jo biltilsynet til importøren med en gang de fikk inn en trimma bil for å sjekke med dem om det var greit, hvis jeg skjønte det riktig da.......

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, den 10% regelen er vel ingen skreven regel.. MEN er vel likevel brukt såvidt meg bekjent.. Dette for å unngå de marginer som bilen kommer fra fabrikken med..

kjipt å kjøpe en helt vanlig 1.8T, også blir man plutselig anklaget for å ha trimmet bilen og må på rulla.. også bremser bilen 161hk bare fordi den er knallbra innkjørt og i en god periode i en benk som kanksje ikke er landets strengeste, også må han betale 11.000 i avgifter, pluss straffetoll, pluss rullekostnader osv osv..

De har ett visst slingringsmon, ingen tvil om det, MEN, er den først trimmet så er det vel ikke lenger så mye tvil, og de er nok ganske så sikre før de prøver seg vil jeg tro..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Flasher

Altså, om du har en bil som er eldre enn -96, kan man da trimme så mye man vil?

Man kan trimme uten å betale effekt avgift ja. Men må jo få alt godkjent for det.

OG bilen må være godkjent i norge før 1.1.96. Importerer man en bil må man betale uansett hvor gammel bilen er.

Ikke veteran da vel. (?)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider