Gå til innhold

Felgtransport

Ranger emnet

Jeez

Anbefalte innlegg

Har 4 hjul ståande i Stavanger eg gjerne skulle hatt opp hit til Sogn. Når eg ringte mitt lokale Linjegodskontor (1 time unna) avfeide de meg bare med å si at de ikkje tok imot private forsendelser.

Hvilke andre muligheter har eg da? Utenom å reise ned å hente de sjøl, med båten eller noe, hvis det engang er lov å ta med seg et sett med hjul på båten..?

Har ingenting med Golf 2 å gjøre anna enn at felgane er 4x100 :)

/Jeez/

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. var nettopp ute i garasjen for å finne ut kor mye en 13toms alufelg med 165/70 vinterdekk vog; litt over 13 kilo kom eg fram til..

De som skal sendast er 15 toms med 205/50 sommerdekk, det veger vel litt mer.. Posten vil ha 183,- for å sende en egenembalert Norgespakke på 10-25 kg. Det var den tyngste muligheten nevnt der. Kor mye det koster, og om de i det hele tatt sender, fra 25 kg og oppover står det ingenting om..

183,- per dekk er garantert uaktuelt ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med noen lokale lastebilsjåfører. Hvis det bare er å plukke opp felgene et sted hvor man ikke må ringe verden rundt og vente på at lille jens skal bli ferdig i dusjen og få spist ferdig kebaben sin for å komme til, så burde det være en grei deal.

Alt anna så er nok fort det å hente de sjøl det billigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore innpå tanken med en lokal lastebil, men de enaste lastebilane herifra kjører felg fra Fundo nedover i Europa, og da tar de hvertfall ikkje vegen innom Stavanger.. Dessuten vil eg bry han som oppbevarer felgane minst mulig med tanke på å måtte kjøre de hit og dit for å rekke en sjåfør som allerede sikkert har dårlig tid.

Om eg skal hente de sjøl er båt/westamaranen den enaste muligheten sånn eg ser det, i og med at eg ikkje kan kjøre å hente de sjøl.

Greitt, da er Mereco strøke av lista ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten ekkje god å ha med å gjøre :) Men eg skal stikke innom posten imorra og spørre kor mye de skal ha for det.. De tar jo ekstra for pakker som kan rulle, siden de kan dette av samlebåndet og folk må plukke de opp igjen.

Kanskje de er villige til å anbefale meg en anna måte og få de transportert på?

Mye veger et sånt hjul da? 7x15" med 205/50-15 sommerdekk? Rundt 15 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. såklart, alt handler jo om å få tak i de rette folka :) Men å få felgane hit haster jo ikkje såå fælt, da eg ikkje har noen bil å sette de på nå umiddelbart. Vil bare at de ikkje skal stå og ta opp plass i garasjen til onkel Oddvar :D

Får få han på tråden imorra og be han gå og vege seg og felgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sende noen felger med posten, som norgespakke...de hadde feil med vekta, så det hele veide inn under 25kg....fikk en telefon tre dager etter..."du, den pakken var for tung, du må komme og hente den..." "Ikke mitt problem, er jo deres feil!" svarte jeg. "Vel, da blir den stående her, for vi sender ikke over 25 kilos pakker..." Makan. Dyrt ble det også. Men gikk med to og to felger (uten dekk).

Vet du kan hive dem på en palle på f.eks NorCargo eller Linjegods. Pris er usikkert...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider