Gå til innhold

Hva tror dere? Kjøp av E28...

Ranger emnet

FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Var ute å prøvde en -86 modell 520i idag. Eieren skulle ha 20.000,- for den og etter en litt skuffendes prøvetur har jeg funnet ut at den prisen er uaktuell. Bilen i seg selv er støken i forhold til rust og sånt. Bakfangeren har en liten bulk, men ikke noe som skulle tilsi et større krasj. Tipper han har bulka på parkeringsplassen. (gammel mann) Han visste ikke hvor mange eiere bilen hadde hatt før. Den har gått 266.000, men siden jeg ikke vet hvem eller hvor mange som har hatt den før kan dette være fiklet med. Hvem vet.

Motoren svev veldig fint uten tiking og motorrommet var strøkent. han sverget på tro og ære at bilen ikke brukte olje utover det som er normalt. Ingen av dempertårnene eller bagasjeromsgulvet var rustent. Helt strøkent.

Førersetet var slitt, men ellers var interiøret fint. Varmeapparatet og alt fungerte. Det eneste er en liten sprekk i selve dasjbordet oppe ved lufteventilen i midten foran frontvinduet.

Når jeg kjørte var det første jeg gjorde å daue. Jeg vet at kløtsjen er mekanisk, men denne virket slitt. Tok plutselig litt langt ute. Demperene foran føltes modne for utskiftning og mulig noen pakninger i forstillinga burde skiftes. Kommer an på om den skal bli i topp stand eller ikke. Den er fullt kjørbar og nettop EU-godkjent.

Girkassa var en skikkelig rørepinne. Og da mener jeg skikkelig. Men ellers funket den bra og det var lett og gire inn og ut av alle gir. Det eneste var at når jeg skulle putte den i revers beveget selve konsollen som girstanga er festet i litt. Og skinntrekket på girstanga var slitt hull i.

Når jeg kjørte i en slak oppoverbakke i 3. gir i ca. 50 kilometer i timen gikk den saktere og saktere. Måtte ned i 2. for å komme opp. Han jeg hadde med meg sa at dette var typsik for BMW. Lite bunndrag. Dette vet jeg ingenting om.

Nå har det seg slik at selger vil ha 20.000,- for bilen, men det kommer ikke på tale. Faren til han jeg hadde med meg sa at kanskje 10-12.000,- kroner burde vært greit. Da mente han at jeg hadde gjort et greit kjøp. BMW forhandleren på Lund her i byen sa at rust var det eneste problemet som tok knekken på disse bilene. Ellers var de solide.

Hva mener dere burde vært en passendes pris for denne doningen? Hva tror dere det kommer til å koste for å utbedre de "feilene" jeg har nevnt ovenfor?

Link til annonsen med bilder

Bilen har takluke, nye, piggfrie vinterdekk på stålfelg, turteller, ny Clarion CD-spiller og nye setetrekk. Sommerhjulene er på originale 14" BMW lettiser. Ellers er den ganske ribbet.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Med tanke på at jeg har et par andre biler i samme prisklasse som er litt bedre så vil jeg ikke bruke mer enn jeg er absolutt nødt til. Men Akkurat nå så ringte fadern og fortalte om en MB 190E 2.0 som han mente virket bra, så får vi se imorgen. Plutselig ble den litt mer interessant så får vi se hvordan det går.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

20000 er mye for en 1986-modell uavhenging om det er en 520. Jeg ville nok heller sett om jeg fant en E30 hvis ikke den blir for liten da, skulle ikke være så vanskelig med 20000. MB190 ville jeg vært betenkelig rundt

Akkurat det jeg også mente. Han som driver en av BMW forretningene her i byen sa at for 20.000,- skal den være helt strøken.

En E30 er i tankene ja, men har ennå tilgode å finne en i bra stand her på sørlandet. har ikke leita så mye men.

Den 190E jeg så på var helt på trynet. Hadde vært innbrudd i bilen. Lå glass i bagasjerommet o.l.

En ting er iallefall sikkert. Skal det være BMW, skal det være sekser...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTTURBO

Vær forsiktig med de gamle BMW motorene, en E28 skal være strøken for å være verdt mer en 10000,-

Men en 190 ville jeg godt for , litt dyrere bil, men mye bedre kvalitet.

Jeg har kjørt grisekjørt 190e i 5 år uten et problemer, det er virkelig en bra bil, det var en 2.0. Jeg har absolutt ikke vært snill med bilen. Nå er den pensjonert pga rust.

Har kjørt E28 535 siden mars. morsom bil å kjøre, deilig å kjøre. drar godt, men fy faen som jeg har skrudd. har ikke brukt den noe hardere en merca, de har gått like langt. en bil med større motor får mere slitasje da. men jeg er litt skuffet. Det er ikke noe veldig seriøse greier som går i stykker foreløbig da. men mye dill.

190e er bedre bil i mine øyne, min var bare litt kjedelig å treg. og de 190ene som er raskere enn BMWn min koster 80000,- jeg kjøpte bimmern min for 10k. det var en bra pris da. en 535 ligger på 25-30k.

Skal bort å bytte gummi på mellomakselen nå. Syns det er så herlig at det er en sånn stygg kjip sak laga i rågummi som bare revner som mellomakselen er skrudd fast i girkassa med. Den henger ned som rastafletter under bilen. Da har gummilagringa på midten av mellomakselen gått og. så akselen slår i gulvet. Det gummi møkket der er ekstremt jalla. Skuffenede. Skuffende å knekke festene til krengestaget bak og som var laga i tynn støpealuminium, ikke rart det knekker mao.

girspakoverføringene suger maks og. Men nå orker jeg ikke skrive mere. må bort å skru litt :).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...