Gå til innhold

Trenger hjelp til oppkobling..

Ranger emnet

Prodius

Anbefalte innlegg

Fikk hjelp en lokal råner med litt peiling på bilstereo og det viste seg at jordinga ikke var koblet opp og det manglet sikring mellom strømkabel til batteri.. hehe... Vi koblet opp dette (40 ampere sikring) og tok ut spilleren for å sjekke hvilke RCA kabler som var koblet opp siden jeg hadde to sett.. Viste seg at det var bare et sett som var koblet på spilleren så da var det jo en ganske simpel sak å fikse..

Flere problemer oppstod for forsterkeren lyste bare på "protect" når vi satte på tenninga.. Prøvde å koble om til andre kanaler men fikk samme melding.. Hva er galt da?

Fant også ut at spilleren min dør helt hvis jeg setter opp volumet til 40% av maks omtrent, for så å skru seg på igjen men jeg må da sette ned lyden for å få den til å "gå rundt".. Første jeg tenkte var at den fikk for lite strøm siden displayet lyste litt mindre med en gang jeg skrudde opp lyden.. Kan det være lagt opp for tynne ledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det kan jo godt være at ledningene er for tynne, men jeg tror ikke det siden de pleier å gjøre ordentlig arbeid nede i tyskland.

når forsterkern går i protekt er det som oftest noe som kortsluttes. sjekk alle tilkoblings punker at det ikke er noe kobber tråd som er i nærheten av hverandre

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problem med min x plod spiller, den detter ut når jeg skrur på litt guffe.. så kommer den på igjen etter litt, men jeg må skru ned volumet for at den ikke skal fortsette sånn..

Jeg trodde også det var for tynne ledninger, så jeg trakk en grov ledning direkte fra batteri til spiller, og en grov kabel til jord, alikevel kutter den når jeg gir på litt...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte emtech as og de sa at spilleren fikk for lite strøm.. Var et utbredt problem blant nye spillere med mye effekt sa han kisen.. Det kunne også være at en av høytalerne ikke var helt gode slik at når du satte opp volumet så dro en av høytalerne mer strøm en den skulle.. Ikke veit jeg egentlig, men skal prøve å legge opp en tykk ledning fra batteriet muligens, hvis det ikke er ALT for mye arbeid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også beskjed om at det var noe galt med forsterkeren min, siden den lyste på protect når jeg hadde koblet i fra elementet.. Har egentlig ikke brukt for en 6 kanals forsterker heller.. Er det noen som har noen tips om hvilke forsterker jeg bør kjøpe når jeg bare skal drive basskassa mi med en 12" i? Bør helst være en rimelig forsterker.. Kan også kjøpe noe brukt hvis noen har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg veit ikke hva slags sub det er siden den satt i bilen da jeg kjøpte den, og jeg veit ikke hvor mye den tåler i watt siden jeg ikke har fått prøvd den grunnet defekt forsterker.. Eneste jeg veit er at det er en 12" subber som sitter i den .. hehe

Definisjon av rimelig: Mellom 1000- 2000 kr ;)

Kan også kjøpe noe brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Den linken du satte opp funka ikke).. Jeg trenger forsåvidt bare 2-kanals, men skal jeg ha noe anna en gang så er det jo praktisk med 4-kanals da.. Hvor mye koster en dynabel 4-kanals eller evn. 2 kanals forsterker da?

Du har ikke en til slags har du vell?? ;)

Edit: Linken funka alikevell den.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem løst! Viste seg at det var ALT for lite strøm på batteriet som gjorde at spilleren kuttet på høyt volum, dette problemet er nå borte etter at jeg ladet batteriet ;)

Men forsterkeren går fortsatt i protect så jeg veit ikke hva som er galt.. Skal prøve å flytte jordinga et annet sted.. Var en jeg kjennner som sa at forsterkeren hans gikk i protect, men etter at han flyttet jordinga så gikk det som smurt... Skal også måle strømmen / spenningen inn til forsterkeren for å se om den får for lite strøm / spenning.. Funker det ikke da, så kjøper jeg meg ny forsterker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protectlampen på min forsterker lyser hvis det blir lite strøm så du kan nok være inne på noe der.. Du kan jo prøve måle volt over batteripolene mens bilen er i gang, se om du har nok lading? :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider