Gå til innhold

Her kommer enda en; "Min Golf 3 1.8 GL 1992 Modell" :)

Ranger emnet

Goliath

Anbefalte innlegg

Etter endel år på Golf 2`er forumet er det på tide og bevege seg videre, så siden jeg er "ny" på 3`er forumet kommer en liten tråd

om bilen min

Begynner med et par bilder:

new1.jpg

new2.jpg

Bilens farge er Dusty Mauve, kjekk farge synes jeg.

Har rullet 186, men bærer ikke preg av det.

Jeg kjøpte bilen i slutten av juni, så eneste jeg har gjort så langt er å montere kurvelys foran. Bilen er lakkert i april, grunnet hærværk (folk som driver med slikt bør dø en langsom pinefull død). I den forbindelse ble bilen bredde ca 2 cm på hver side bak, og hjulbuene fremme ble også valset en liten smule.

Kjører på Brock B2, 7,5X16" fremme og 9X16" bak på 215/40/16 gummi fremme og bak. Er senket 60mm fremme med INXX senkesett og 40 bak med Eibach fjærer. Dette er faktisk godkjent!! Noe som hadde vært umulig å få til på biltilsynet i Stavanger (kjøpte bilen endel mil nord for stavanger). Ellers hviler den på gule Koni dempere, som gir den en herlig Go-Kart følelse å kjøre. Er litt høy bak enda, men er fort gjort å sleppe den ned et pa cm ved å flytte nedre fjærskål, får se om det blir gjort...

Ellers har den Autospar potte, lakkerte M3 speil, badlook, emblemfri grill og eurostyle baklykter. Sentrallås, el takluke, DEFA Alarm, hemoridegrill (varme i setene for de som ikke tok den).

Av fremtidsplaner, så er jeg jævli sugen på nytt interiør, så hvis noen har noe liggende/vet om noe til salgs er det bare å gi beskjed. Ris/ros kommentarer etc etc mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mandel

men jeg synes du trenger noen nye hovedlykter :)

Ja jeg vet! Når jeg kjøpte bilen hadde jeg grise-lyst på angel eyes, men har funnet ut at det blir litt i meste laget. Litt for "rånete" på en måte. Håper jeg ikke trør for mange på tærne her nå :)

Men alt til sin tid, har sett endel fete 3`ere med angel eyes, men har kommet frem til at min bil ikke vil passe dem. Tror jeg kommer til å gå for originale lykter med doble reflektorer. Synes dem er hakket penere når man kjører med tåkelys nede og parklys oppe.

Hadde jeg ikke hadd tåkelys hadde det nok blitt "Golf IV Look" lykter, men satser som sagt heller på originale 3`er lykter med doble reflektorer.....eller....hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Goliath

Ja jeg vet! Når jeg kjøpte bilen hadde jeg grise-lyst på angel eyes, men har funnet ut at det blir litt i meste laget. Litt for "rånete" på en måte. Håper jeg ikke trør for mange på tærne her nå :)

Men alt til sin tid, har sett endel fete 3`ere med angel eyes, men har kommet frem til at min bil ikke vil passe dem. Tror jeg kommer til å gå for originale lykter med doble reflektorer. Synes dem er hakket penere når man kjører med tåkelys nede og parklys oppe.

Hadde jeg ikke hadd tåkelys hadde det nok blitt "Golf IV Look" lykter, men satser som sagt heller på originale 3`er lykter med doble reflektorer.....eller....hmmm....

hvis du bestemmer deg og gå for hovedlykter med doble reflektorer, så har jeg dette til salgs

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baklyktene er jo pene :) hadde nok vært enda finere på en sølvgrå bil. men ang. valsing, så ut som ett veldig pent resultat på denne bilen, og jeg liker denne søte buen bilene før av det. men vil lakken ta noe skade av valsing? eller kan jeg klare meg uten lakk kostnader?

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

veldig pen golf du har fått deg der.

nydelig farge og felger!

det med fjærskålene bak hva mente du med det?

mvh

vemund

At man kan heve/senke bilen bak uten store inngrep.

Gjort på ca en halvtime. Gule Koni dempere vettu :D

mono, det kommer vel an på hvor mye man valser.

Men jeg tipper det ikke skal så mye til før lakken sprekker.

Er egentlig litt misfornøyd med bildene jeg la ut.

Føler ikke at de gir rette "intrykket" av bilen, slik jeg ser den....

Skal prøve å få tatt noen nye, bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider